Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Såg med den för några veckorsedan, men hade glömt mig loggin till sporthoj så kunde inte länka.....jisses vilket spånhuvud! Urban Tiger heter färgsättningen, kort och gott, kom 1994, mycket populär i England. Första året med "fox-eyes" lampor för övrigt. :tummenupp

Lyckas tyvärr inte ladda upp en print screen. Har för mig att lacken hette Urban Street Tiger när den kom på CBR900RR.

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Nu under vintersäsongen undrar jag hur piano-övningar skulle passa för en SH-åkare, att hålla fingerfärdigheten?
-IAllafall vissa synergier mellan känslig gaskontroll, dragon-liknande bromstrycksformat och snabba men sensitiva preluder..? :) (...se annonsen och kanske du förstår länken till snabba hojar.. men visst: alla kommer att inte le och vissa som ler kommer att göra detta med ihopbitna tänder... :)
http://www.blocket.se/Stockholm/Pianolektioner___Piano_lessons_Stockholm_63623307.htm

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
:D:D:D hon kanske trakterar trollflöjt med:yoparty

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Nu under vintersäsongen undrar jag hur piano-övningar skulle passa för en SH-åkare, att hålla fingerfärdigheten?
-IAllafall vissa synergier mellan känslig gaskontroll, dragon-liknande bromstrycksformat och snabba men sensitiva preluder..? :) (...se annonsen och kanske du förstår länken till snabba hojar.. men visst: alla kommer att inte le och vissa som ler kommer att göra detta med ihopbitna tänder... :)
http://www.blocket.se/Stockholm/Pianolektioner___Piano_lessons_Stockholm_63623307.htm
Tror jag missar nåt eller så är länken ändrad, för de enda utstickande jag kan se är stavningen "avanserade" :va

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Tror jag missar nåt eller så är länken ändrad, för de enda utstickande jag kan se är stavningen "avanserade" :va
Mm, tänk om alla lade till en screen shot. Visst hade det varit bra :banana

Annonser kan vara kul för den personen som länkar till den men ingen annan eftersom det är borttagen eller ändrad.

EDIT: Med lite fantasi skulle man kunna få till detta lite roligt om man byter plats på 'u' och 'n' och lägger till ett 'l' i slutet på ordet.
Piano.JPG

Last edited:

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
HD Fazer 600 till salu!!

fazer.JPG

Alldeles ny hybrid: Harley Davidsson Fazer 600, med tre stämgafflar på tanken!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
scrambler_zps23lsomhx.png

Vänta nu...?
Bygga "scrambler" av en långbent, länkfjädrad on/off-road hoj?

Hej!

Tänkte kolla intresset på mitt scramblerbygge.
I grunden en DR 800s.
Körd runt 4000mil.
Bra skick, mycket nytt o bytt.
Tex ny ekrat 19" framhjul, renoverad sving, drivpaket m.m
Ring för info lättara o snabbare att berätta vad som är gjort över telefon, maila helst inte.
Div. original delar medföljer.
Detta är ett projekt, går ej att starta just nu.
Inte mycket att göra för att få den färdigstäld, men svets m.m krävs.
Perfekt att pyssla på till vintern

Obs! Enda bytet som kan vara intressant är en lätt Enduro i gott skick Lv-reggad 2 eller 4T. jämnt byte endast. Obs!

Står i Haparanda dvs. 100mil norr om Stockholm.

...men okay - det är bara en "intressekoll".
Inte alls säkert att man får köpa den ens om man langar de begärda 20.000.- alltså.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
scrambler_zps23lsomhx.png

Vänta nu...?
Bygga "scrambler" av en långbent, länkfjädrad on/off-road hoj?

...men okay - det är bara en "intressekoll".
Inte alls säkert att man får köpa den ens om man langar de begärda 20.000.- alltså.

Klassisk fall där resultatet av ett för trångt garage är att man rullar fram den framåt vårkanten efter att ha slitit med detaljer hela vintern, får några meters perspektiv och inser att -Helvete, den är ju alldeles för hög, skit också..Den åker ut på Blocket!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Säger inget om priset.

blocket_zps1f3zyffh.png

8,000,- spänn för en ram utan hjul och motor är kanske okay för någon.

Att den endast säljs komplett kanske kan försvåra en affär, men man kan se förbi det också.

Måste nu tyvärr göra omprioriteringar och sälja mitt vinterprojekt.
En Suzuki Gsxr 750 från 85 som kostar 600kr år i försäkring och är skattefri veteran.

Är i fasen att byggas upp till en skön caferacer, alltså så ska det roliga påbörjas. Att bygga upp hojen igen.
Allt finns utan motor och hjul.
Allt är rengjort och servat, bytt osv. Gaffel ompackad och även alla bronsok.
Ramen har bakdelen tagits bort för att ersättas med annat. Samt nedre fästet för stötdämparen borttagen för annan sving och dämpare ska få plats

Motoralternativ som passar rakt av är gsxr 750 85-91. Gsxr 1100 86-92. Bandit 600 samt 1200 som är oljekylda. Även vattenkylda funkar om man har skohorn hemma.
Hoppas någon vill fullfölja detta projekt på ett bra sätt.
Säljes endast komplett.

Finns i Sthlm och sälhes förmånligt

http://www.blocket.se/stockholm/Projekt_Cafe_racer_suzuki_gsxr_750_85_63948790.htm?ca=20&w=3

Däremot grunnar jag över själva grundidén - att bygga caféräser av en GSX-R...?
Men, det är kanske dit byggherren själv har kommit i sina funderingar också...

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...