L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag tror inte att jag har klivit av någon mc för vägbruk jag köpt inom två mil efter köpet. Det är ju de dyraste milen så de måste avnjutas ordentligt.
Samma här. Hela 2.5 mil ca innan jag klev av senaste nya MCn jag köpte när den kördes hem. En Suzuki GS750 -79 från Lelles, Ynglingagatan. Herregud vad tiden rinner iväg ??Jag tror inte att jag har klivit av någon mc för vägbruk jag köpt inom två mil efter köpet. Det är ju de dyraste milen så de måste avnjutas ordentligt.
Hur ser servicehistoriken ut då?2mil på en 6år gammal hoj , undra om han fick trillingar precis när han hämtade ut den och den blev mindre egentid än planerat ?
View attachment 489051
Hur ser servicehistoriken ut då?
Har den inte årsservats är den ju ett riskprojekt vad gäller garantier, försäkring (ffa motor och drivlina), samt goodwillåtagande.
Ingen aning. Det är en BMW. Mycket görs som det är tyst om och den har ju den äldre kardanen/slutväxeln, som ju inte var direkt problemfri...den heller.Var det mycket garantirep på den modellen?
Var det några goodwill åtaganden?
Jag säger inte att den är värd nypris, men en motorcykel ska väl inte falla i bitar av att åldras heller...
Finns väl inga garantier efter 6 år.Hur ser servicehistoriken ut då?
Har den inte årsservats är den ju ett riskprojekt vad gäller garantier, försäkring (ffa motor och drivlina), samt goodwillåtagande.
Även om det skulle finnas så krävs det väl årsservice för att den ska vara giltig?Finns väl inga garantier efter 6 år.
Vet inte men för att den ska få ta del av inkallningar, som kan vara rätt dyra åtgärder, krävs nog komplett servicehistorik. Sen har du motorgarantin i försäkringen, som blir allt kinkigare med historiken. Den sträcker ju sig längre i både tid och mil.Finns väl inga garantier efter 6 år.
Lärde man sig något nytt?Inte garantier kanske, men Svedeas Maskinskadeförsäkring gäller upp till 12 år.
View attachment 489069
Under förutsättning att service och underhåll skötts enligt tillverkarens anvisning.
View attachment 489070
Hur ser avtalet ut? Får man betalt en gång i månaden av Red Bull eller en gång om året kanske?
Den gick ändå hela 12 mil, inte illa för den typen av hoj!Fantastiskt erbjudande. En hög med delar till ett pris som är dyrare än en fungerande motorcykel av samma årsmodell .https://www.blocket.se/annons/skane/ktm_rc_390_projekt/111035676
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |