Dagens Gay-grej

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför solar man solarium den här årstiden?

Jag köpte blommor i dag, åt mig själv, för att det skulle se trevligt ut med en bukett på bordet.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Varför solar man solarium den här årstiden?

Jag köpte blommor i dag, åt mig själv, för att det skulle se trevligt ut med en bukett på bordet.

Av den enkla anledningen att jag ska på charter till medelhavet och det är för jävla tråkigt att bara sitta i baren eller under ett parasoll hela veckan. Jag var så jävla blek att jag gått upp i rök så fort jag klivit ur planet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Av den enkla anledningen att jag ska på charter till medelhavet och det är för jävla tråkigt att bara sitta i baren eller under ett parasoll hela veckan. Jag var så jävla blek att jag gått upp i rök så fort jag klivit ur planet.

OK, då förstår jag att du ville grunda lite.

Själv fick jag några timmar på gräsmattan i dag, tyvärr bara framsidan, jag hoppas på bra väder i morgon med, annars hinner jag inte jämna ut brännan på semestern.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
OK, då förstår jag att du ville grunda lite.

Själv fick jag några timmar på gräsmattan i dag, tyvärr bara framsidan, jag hoppas på bra väder i morgon med, annars hinner jag inte jämna ut brännan på semestern.

Ja i fjol fick jag ligga under ett parasoll eller i havet hela veckan. Jag var vit som ett lakan när jag kom ner. med solskyddsfaktor 30 klarade jag en kvart i solen. :D
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Av den enkla anledningen att jag ska på charter till medelhavet och det är för jävla tråkigt att bara sitta i baren eller under ett parasoll hela veckan. Jag var så jävla blek att jag gått upp i rök så fort jag klivit ur planet.

Jag har läst (nånstans) att det är olika strålar på solarie & vanlig sol, så att man inte kan grunda? :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har läst (nånstans) att det är olika strålar på solarie & vanlig sol, så att man inte kan grunda? :va

Det är UV båda delarna, men på ett solarie filtrerar man bort den ena (UVA ELLER UVB) som man inte behöver för att bli brun, vilket gör att man kan steka sig lite hårdare.

När pigmenten blir bruna så har kroppen utvecklat försvar mot UV...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är UV båda delarna, men på ett solarie filtrerar man bort den ena (UVA ELLER UVB) som man inte behöver för att bli brun, vilket gör att man kan steka sig lite hårdare.

När pigmenten blir bruna så har kroppen utvecklat försvar mot UV...

Snabb goooogling
http://www.sund.nu/docs/printArtikel.asp?art=230&tem=0&und=0
Fel att grunda i solarium
En vanlig missuppfattning är att det är bra att förbereda sig för semestern eller en utlandsresa genom att ”grunda” med solarium först.
– Man löper stor risk att bränna sig ändå, eftersom man inte har fått samma solskydd som den vanliga solen ger, säger Margareta Frohm Nilsson.

Solarium har nämligen en mycket låg dos av UVB-strålning, den typ av strålning som gör huden tjockare. Solariebrännan är en helt annan solbränna, som inte har samma kvalitet som den naturliga som vi får utomhus. Överhuden får inte den förtjockning som riktig sol ger och som behövs för att skydda mot brännskador.
Det finns också en annan risk med att grunda i solarium innan semestern. Eftersom huden ändå får en brun färg från solariet, syns inte den rodnad som kan varna för brännskador. Därför riskerar man att bränna sig mer om man har grundat med solarium än om man inte har det.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har idag gett mig på att rensa handfatet, & misslyckats, det är fan ghey.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur fan misslyckas man med det, drar gängorna i vattenlåset?

Men isåfall är det ju lite manligt iallafall.

Lossa vattenlåset, fanns bara liiite skit där, fortfarande stopp.
Tror det är i gallret under "the-plupp" som skiten siter, men fluppen har hakat sig så kommer inte åt.

Får ringa el-värdo om ett nytt handfat ;)


Edit:
El-plupp gick visst att slita upp med galler.

En grå sörja av hår & tandkräm avlägsnades och nu är stoppet puts väck :yoparty

No-gay-today :banana
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top