Var ute och åkte lite i staden idag. Närmar mig ett rödljus där en bil står utan att blinka. Jag förmodar att han ska rakt fram och jag ska till vänster och ser att det finns gott om utrymme till vänster om bilen. Alldeles precis innan jag passerar honom ser jag att han börjar blinka vänster samtidigt som det slår om till grönt. Fuck. Dessbättre gick det inte så fort, så jag hinner stanna till.
På vägen vi svänger in på ligger en järnvägskorsning. Givetvis är bommarna fällda. Bilen stannar en bra bit innan bommarna så jag kör förbi och ställer mig lite närmare.
Jag stänger av motorn och kollar i backspegeln. Ur bilen hoppar en äldre man och går mot mig.
Vad fan nu då, tänker jag? Civilpolis?
Nädå, det visar sig att han vill ha hjälp att hitta till en OKQ8-mack.
Då det är rätt krångligt att ge en vägbeskrivning i stan till en person som inte alls känner till trakten så säger jag att han ska följa efter så visar jag vägen.
-Kör inte så där tokfort då, utbrister han.
Jag lovade att ta det lugnt och visade honom vägen till macken. Han blev jätteglad och gav mig en hel tia för besväret.
Så, någon mer som gjort sig skyldig till en god gärning?
På vägen vi svänger in på ligger en järnvägskorsning. Givetvis är bommarna fällda. Bilen stannar en bra bit innan bommarna så jag kör förbi och ställer mig lite närmare.
Jag stänger av motorn och kollar i backspegeln. Ur bilen hoppar en äldre man och går mot mig.
Vad fan nu då, tänker jag? Civilpolis?
Nädå, det visar sig att han vill ha hjälp att hitta till en OKQ8-mack.
Då det är rätt krångligt att ge en vägbeskrivning i stan till en person som inte alls känner till trakten så säger jag att han ska följa efter så visar jag vägen.
-Kör inte så där tokfort då, utbrister han.
Jag lovade att ta det lugnt och visade honom vägen till macken. Han blev jätteglad och gav mig en hel tia för besväret.
Så, någon mer som gjort sig skyldig till en god gärning?