Dagens goda gärning.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Var ute och åkte lite i staden idag. Närmar mig ett rödljus där en bil står utan att blinka. Jag förmodar att han ska rakt fram och jag ska till vänster och ser att det finns gott om utrymme till vänster om bilen. Alldeles precis innan jag passerar honom ser jag att han börjar blinka vänster samtidigt som det slår om till grönt. Fuck. Dessbättre gick det inte så fort, så jag hinner stanna till.
På vägen vi svänger in på ligger en järnvägskorsning. Givetvis är bommarna fällda. Bilen stannar en bra bit innan bommarna så jag kör förbi och ställer mig lite närmare.

Jag stänger av motorn och kollar i backspegeln. Ur bilen hoppar en äldre man och går mot mig.

Vad fan nu då, tänker jag? Civilpolis? :skrämd
Nädå, det visar sig att han vill ha hjälp att hitta till en OKQ8-mack.
Då det är rätt krångligt att ge en vägbeskrivning i stan till en person som inte alls känner till trakten så säger jag att han ska följa efter så visar jag vägen.

-Kör inte så där tokfort då, utbrister han. :D
Jag lovade att ta det lugnt och visade honom vägen till macken. Han blev jätteglad och gav mig en hel tia för besväret.

Så, någon mer som gjort sig skyldig till en god gärning?
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Ja klart man har! Reste mig på bussen idag så en tant fick sitta ner o när hon tyckte det var för varmt i bussen öppnade jag takluckan åt henne. Kanske inte riktigt i din division men glad blev hon :cool:
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
Åh fyfan en hel tia!?

Det är ju förfan förnedrande att ge nån en tia. Kunde väl bjuckat på fyra års helförsäkring eller nåt med lite stil!

Tio spänn asså! Pfff,, snåljesus! :brynad
 

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
thumper
en volvo körde ut rätt framför mig i en rondell, min goda gärning var att inte sparka bort hans sidospegel.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag hjälpte en gammal gubbe(90år) upp för att han hade trillat på marken.
Han hade en grön jacka på sig och jag såg inte honom när jag gick mot dörren för att knacka på o fråga om de skulle ha glass. Jag trampa nästan på honom och fick nästan världens chock - är han död?
Jag skulle precis ta pulsen på honom då han öppnade sina ögon. han kunde knappt prata och jag fråga honom om han hade trillat eller om jag skulle ringa ambulans. Han verkade då ganska klar i huvet men bara mumlade en massa så en infarkt var inte på sin plats idag. Frun kom ut för att jag hade väckt henne med glasslåten så hade jag inte kommit hade han legat lääänge sa hon och tackade mig väldans mycket.

750RR
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Jag betalade dom trevliga killarna på Euromaster en hundring i stället för en femtiolapp som dom begärde för balanseringen av mitt bakhjul igår.

Kaffe bröd hela veckan :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
han tog inte livet av sig....

... en sen kväll eller snarare tidig morgon i Januari för några år sedan var jag och en kompis på väg hem efter en blöt krogrunda. På en parkering i närheten av kompisen hittar vi en kille som lagt sig under en översnöad volvo precis bakom framdäcket...

- Vad fan ligger du där i kylan för..?
- Inga av mina kompisar bryr sig om mig!
- Det är väl ingen anledning att lägga sig under en volvo för!?
- Jag ska ta livet av mig!
- hur då?
- Ska ligga här tills de kör över mig!
- köra den här Volvon? Det är ju en dec snö på bilen, den har ju inte använts på två veckor så du lär få vänta!
- Då får jag väl göra det, vill inte leva!!
- Äh, du kan ju inte ligga här i kylan mitt i natten, gå hem och ta ett bad...!
- Ska ta livet av mig, men det låter skönt...
- Du kan ju inte ta livet av dig, då får du ju aldrig mer äta bullar..
(...killen kryper fram från bilen och reser sig..)
- vad menar du?
- Bara för att dina puckade kompisar skiter i dig kan du ju inte välja bort bullar och ostbågar för en död under en översnöad volvo..!
- Njae.. kanske inte...

..... efter ca tio minuter av den typen av argument för livets storhet..*s*.. så pallrar sig killen hemmåt, leende efter att ha gett mig och min polare långa kramar och haranger av tacksamhet för att vi visat honom livet värt att leva..

.... Kan säga att dan efter var jag så bakis att jag nästan gick och la mig under den där volvon..

Inte för att jag tror killen skulle tatt livet av sig genom att vnta tills bilen körde iväg men jag hade nog mått lite halvvisset om man läste nåt om en ihjälfrusen man dan efter..
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Re: han tog inte livet av sig....

korvgubbe skrev:
[B
.... Kan säga att dan efter var jag så bakis att jag nästan gick och la mig under den där volvon..

[/B]

HAHA! :D
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag och en polare var på väg hem efter en mild sagt blöt krogrunda och ser en om möjligt mer berusad man än vad 10 sjömän kan va tillsammans. :öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl

Tänkte inte mer på det gick vidare och småpratade lite då vi plötdligt hörde en rejält plums (/bor i Strömstad)!! Vad fan var det sa jag "ingen aning" sa polaren. Vi gick fram och tittade och där låg killen vi tidigare såg och plaskade i havet. Vi tog tag i honom och drog upp han ur det 10gradiga vattnet :skrämd (jävlar vad han vägde) och frågade om det gick bra "mummel mummel" va det ända han kunde få ur sig "gick det bra? ska vi ringa en taxi eller nått? "nae ja måse drickamer" sa han och rullade vidare därifrån. Det var vårens goda gärning :tummenupp :hej
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Jag bjöd en tjej på "Pirates..." i dag.

(Fast jag hade fått en rabattkupong av en jobbarkompis, så jag pröjsade bara 30:- för hennes biljett.)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ni skulle bara veta hur många tokjobbiga personer jag stannat för när dom ska gå över övergångsstället idag!!! Jobbigt med loggad bil...kan ju inte köra som man vill ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top