Dagens i-landsproblem

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
103.jpg
:mad:

Ja fyfan, den där geishakuben kan inte vara skön att trycka upp i muffen.

Gabor

Guest
Ena armstödet på min kontorstol har en lös tråd till sömmen...det stör mig så grymt just nu..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

Ett betydligt större ostproblem är trekantiga ostar, omöjligt att inte få skidbacke.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
För att inte tala om hotdog vs korbröd, varför kan dom inte synka antalet så det är lika många krovbröd som korvar?
Fy fan!

Eller ketchupflaskorna, man undrar ju om dom forskat fram utformningen på hålet för att få maximal spridning i sidled när flaskjäveln börjar bli tom.
Kvittar hur nära korven man håller flaskjäveln, när det säger prutt ur flaskan så är minst en cirkel med diamentern 100cm nerprickat med ketchup!
Fy fan2

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

Jag har gett upp, köper bara färdigskivad ost, passar bra till det färdigskivade brödet och den konserverade gröten.

Ett riktigt standardiseringsproblem är åtgången av schampo vs. hårbalsam, slutar alltid med att kvinnan köper en av varje och halva balsamflaskan blir stående, till slut har man femtielva olika, halvfulla flaskor stående i badrummet och man blir som man tvungen att utrymma det mikroskopiska utrymmet som upptas av rakhyvel och rakvatten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har gett upp, köper bara färdigskivad ost, passar bra till det färdigskivade brödet och den konserverade gröten.

Ett riktigt standardiseringsproblem är åtgången av schampo vs. hårbalsam, slutar alltid med att kvinnan köper en av varje och halva balsamflaskan blir stående, till slut har man femtielva olika, halvfulla flaskor stående i badrummet och man blir som man tvungen att utrymma det mikroskopiska utrymmet som upptas av rakhyvel och rakvatten.

Vilken ost passar till vilket bröd? Finns det en SIS eller DIN standard så man kan kolla på respektive påse ?

Vilken märkning motsvarar 2½"x4½" Standard wasa knäckebröd?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Du måste väl mena en halva schampo?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Vilken ost passar till vilket bröd? Finns det en SIS eller DIN standard så man kan kolla på respektive påse ?

Vilken märkning motsvarar 2½"x4½" Standard wasa knäckebröd?

Gnäll inte på kossorna över att wasa inte kan anpassa sig efter metersystemet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gnäll inte på kossorna över att wasa inte kan anpassa sig efter metersystemet.

Ska du eller jag maila fabriken och påpeka att det metriska systemet infördes i Sverige 1878 och blev internationell standard enligt SI 1960?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Du måste väl mena en halva schampo?

Nope, halva balsamflaskan.

GuW: Så långt har standardiseringen inte gått, men ett behändigt mackstandardiseringsverktyg, som du enkelt tillverkar själv av fyra knivblad och en två tons hydraulisk press från biltema, löser problemet med överflödiga bröd/ost kanter.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...