Dagens insikt..

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Grabbar grabbar, nu har jag tjört skooter en hel sommar nästan och TUSEN mil (jävla massa km blir det) om jag kommer ihåg rätt(digitalt ni vet).

Vad var det jag skulle säga.. jo ... eh, Jo men snabbare blir det fan inte att ninja sig fram vid pendling.

Kul, insikt.

:glömdet

Edit; Billigt var det, också.
DS(dems)
 

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Grabbar grabbar, nu har jag tjört skooter en hel sommar nästan och TUSEN mil (jävla massa km blir det) om jag kommer ihåg rätt(digitalt ni vet).

Vad var det jag skulle säga.. jo ... eh, Jo men snabbare blir det fan inte att ninja sig fram vid pendling.

Kul, insikt.

:glömdet

Edit; Billigt var det, också.
DS(dems)
Men var det kul? Samt ... blev någon imponerad? :1pajas
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag har ju en 125a nu.
Rätt bra där jag bor. Var ute idag åxå. Fick upp den i 90 utan ansträngning idag.
Den går å köra 10 mil på åxå. Eller 300 mil som en del gör
Jag har ju haft en massa olika hojar å den här fyller mina behov nu
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
 

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.
Prova en med större turbo som bara laddar ordentligt på högre varv. Men njut fort, de håller sällan någon längre stund. :banana
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Riktigt kompressor ska det vara.
En på mitt förra jobb hade en sån bil.
Har även sett i Uppsala å talat med snubben som ägde den.
Vilken tomgång. Klart imponerade
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
- Jag hade gärna ylat fram med en supersporthoj på lagom utmanande väg om jag bara haft en anledning som går hand i hand med mitt vardagsliv.
Som det är just nu bor jag mitt i stan och transporterar mig till fots och vanlig cykel till allt jag behöver *suck*
Byt boende då....så cykelhelvetet kan stå i garaget i stället.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
Idag uppnår man roligare karaktär med en 1.3L morot än trötta gamla bakåtkepabilar ;)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
Ljudet och karaktären av en sexcylindrig sugmotor är bland det trevligaste jag känner till i alla fall. Så rent nöje är det, även om det inte går särskilt fort med moderna mått mätt.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja, jag minns när man som småtting kollade på hur långt hastighetsmätaren gick och bedömde hojen efter det :hihi Å andra sidan kan jag sakna den tiden lite, när allt var lite mer magiskt än vad det är nu.

Gjorde liknande fast på bilar då... Va lätt å se när man va liten å bodde på Söder när de va vänster trafik...
Va ju toppen när hastighetsmätaren gick till 200 typ..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ljudet och karaktären av en sexcylindrig sugmotor är bland det trevligaste jag känner till i alla fall. Så rent nöje är det, även om det inte går särskilt fort med moderna mått mätt.
Min gamla M5 gjorde åtminstone drygt 270 på mätaren. Jag har inte behövt köra fortare sen dess.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
- De äldre mulliga 6:eek:rna? Tänker du på t.ex. E46 då? Jag hade en sådan med Vortech-kompressor, en 330. Maxade aldrig den, men nog farao skickade det på gott *mmmmm*
Tänker på de gamla 2,5/2,8/3,0 hyvelbänkarna på 1970-talet. BMW upphörde att vara ett intressant bilmärke 1988.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
- De enda roliga då var ju treliters CSE:n.
Om du inte kört någon Bimmer sedan -88 kan jag lova dig att du missat något :nicka
Det är väl klart att jag har kört nya BMW ända sedan 1988, däremot tycker jag inte om designen på dem (tex X6, den vill man inte bli hittad död i, som en estetiskt lagd kompis brukar säga) och de usla vinteregenskaperna. Jag har inga problem med fula grejor (kör tex BMW GSA själv) men de som UTGER sig för att vara snygga och ser fördjävliga ut - aka Kejsarens nya kläder/BMW-s nya design - har jag svårare för.

CS/CSi/CSL (som de väl ändå hette ända sedan urminnes tid med Kügelfischer och allt) var absolut fina bilar men de gamla hederliga 2500/2800 och 525/528i var också trevliga. Även 323i hade det där riktigt fina i grunden som behölls ända till första generationens 325i. Även om det blev engelsk text på reglagen...

Men sedan lade de på sig 500 kilo och japansk design så då fick det vara. Apropå insikter! :)

Körde Daimler XJ40 i åtta år, 4 liters 24V-sexa och finfin väghållning, den ser ju dessutom bra ut.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top