Dagens insikt..

Grabbar grabbar, nu har jag tjört skooter en hel sommar nästan och TUSEN mil (jävla massa km blir det) om jag kommer ihåg rätt(digitalt ni vet).

Vad var det jag skulle säga.. jo ... eh, Jo men snabbare blir det fan inte att ninja sig fram vid pendling.

Kul, insikt.

:glömdet

Edit; Billigt var det, också.
DS(dems)
 
Grabbar grabbar, nu har jag tjört skooter en hel sommar nästan och TUSEN mil (jävla massa km blir det) om jag kommer ihåg rätt(digitalt ni vet).

Vad var det jag skulle säga.. jo ... eh, Jo men snabbare blir det fan inte att ninja sig fram vid pendling.

Kul, insikt.

:glömdet

Edit; Billigt var det, också.
DS(dems)
Men var det kul? Samt ... blev någon imponerad? :1pajas
 
Jag har ju en 125a nu.
Rätt bra där jag bor. Var ute idag åxå. Fick upp den i 90 utan ansträngning idag.
Den går å köra 10 mil på åxå. Eller 300 mil som en del gör
Jag har ju haft en massa olika hojar å den här fyller mina behov nu
 
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
 
Riktigt kompressor ska det vara.
En på mitt förra jobb hade en sån bil.
Har även sett i Uppsala å talat med snubben som ägde den.
Vilken tomgång. Klart imponerade
 
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
Idag uppnår man roligare karaktär med en 1.3L morot än trötta gamla bakåtkepabilar ;)
 
Jag har alltid gillat bilar där man nås av en belöning när man närmar sig växlingsdags. Till exempel äldre sexcylindriga BMW som sjunger ut på högre varv, typ 3.0si eller M5 3.6. Att köra bil med turbo eller dieselmotor har jag aldrig gillat för det är bara en massa vridmoment utan karaktär.

På två hjul har jag inte ägt något riktigt högvarvigt och har inte gillat raka fyror som känns som att maxvarv är det enda där motorn lugnar ner sig. MT09 svarar bra på alla varvtal och ger ändå en knuff en bit upp. Fast det är ju ingen vacker syn.
Ljudet och karaktären av en sexcylindrig sugmotor är bland det trevligaste jag känner till i alla fall. Så rent nöje är det, även om det inte går särskilt fort med moderna mått mätt.
 
Ja, jag minns när man som småtting kollade på hur långt hastighetsmätaren gick och bedömde hojen efter det :hihi Å andra sidan kan jag sakna den tiden lite, när allt var lite mer magiskt än vad det är nu.

Gjorde liknande fast på bilar då... Va lätt å se när man va liten å bodde på Söder när de va vänster trafik...
Va ju toppen när hastighetsmätaren gick till 200 typ..
 
Ljudet och karaktären av en sexcylindrig sugmotor är bland det trevligaste jag känner till i alla fall. Så rent nöje är det, även om det inte går särskilt fort med moderna mått mätt.
Min gamla M5 gjorde åtminstone drygt 270 på mätaren. Jag har inte behövt köra fortare sen dess.
 
- De äldre mulliga 6:eek:rna? Tänker du på t.ex. E46 då? Jag hade en sådan med Vortech-kompressor, en 330. Maxade aldrig den, men nog farao skickade det på gott *mmmmm*
Tänker på de gamla 2,5/2,8/3,0 hyvelbänkarna på 1970-talet. BMW upphörde att vara ett intressant bilmärke 1988.
 
- De enda roliga då var ju treliters CSE:n.
Om du inte kört någon Bimmer sedan -88 kan jag lova dig att du missat något :nicka
Det är väl klart att jag har kört nya BMW ända sedan 1988, däremot tycker jag inte om designen på dem (tex X6, den vill man inte bli hittad död i, som en estetiskt lagd kompis brukar säga) och de usla vinteregenskaperna. Jag har inga problem med fula grejor (kör tex BMW GSA själv) men de som UTGER sig för att vara snygga och ser fördjävliga ut - aka Kejsarens nya kläder/BMW-s nya design - har jag svårare för.

CS/CSi/CSL (som de väl ändå hette ända sedan urminnes tid med Kügelfischer och allt) var absolut fina bilar men de gamla hederliga 2500/2800 och 525/528i var också trevliga. Även 323i hade det där riktigt fina i grunden som behölls ända till första generationens 325i. Även om det blev engelsk text på reglagen...

Men sedan lade de på sig 500 kilo och japansk design så då fick det vara. Apropå insikter! :)

Körde Daimler XJ40 i åtta år, 4 liters 24V-sexa och finfin väghållning, den ser ju dessutom bra ut.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top