TV4:s kanalchef Fredrik Arefalk och innehållsdirektören Åsa Sjöberg har flugit hem från tv-mässan i Cannes till Stockholm, där TV4 hanterar en krissituation, erfar Expressen.
Hollywoodskandalen med Harvey Weinstein och hashtaggen Metoo, där kvinnor berättar om trakasserier och övergrepp, har spridit sig till Sverige.
Nu skakas TV4 av anklagelser – Expressen kan berätta att det rör sig om Martin Timell och kanalens miljonmaskin "Äntligen hemma".
Programledaren pekas ut för att ha använt tillmälen som "Bög" och "Hora" mot både kvinnliga och manliga medarbetare – och en kvinna säger att han tafsat på henne.
cissiwallin Den mäktige medieman som drogade och våldtog mig 2006 heter Fredrik Virtanen. Jag anmälde 2011, först då orkade och vågade jag. Men har inte orkat eller vågat outa. Förrän nu.
Ansvarig utgivare vill trots twitterstormen inte kommentera medarbetaren mer än som ovan och hennes försvar är glasklart. Som ansvarig utgivare ska hon inte namnge personer som inte är dömda.
Hennes problem är ett annat. Tidigare i år namngav hon en svensk f d minister, med motiveringen att ”på offentliga personer ställs tuffare krav”, för att han skulle ha uppträtt olämpligt på en privat fest. Ingen polisanmälan fanns och hon kommenterade publiceringen: ”Oavsett om du befinner dig i ett officiellt sammanhang eller på en privat tillställning. Ibland även om du befinner dig i din verkligt privata sfär, innanför hemmets väggar. Så även hemma, beroende på händelsens art som exempelvis brott, får du se till att ha koll på dig själv och vad du gör.”
Intressant att SvD hugger dem i ryggen, de delar ju journalister (och ägare).
Intressant att SvD hugger dem i ryggen, de delar ju journalister (och ägare).
Jätteroligt är det, hela historien, förutom upprinnelsen förstås.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Sedan när är det något negativt för er i VPK att ha kontakter med öst?Konspiratoriskt svammel och guilt-by-association?
Eller kallt konstaterande av östvänliga kopplingar hos en den svenska alternativhögerns största informationskällor?
Välj själva.
http://www.helahalsingland.se/opini...-till-pengatvatt-och-rysk-underrattelsetjanst
Fortfarande ingen från gammelmedia som vågat skriva att det är Fredrik Virtanen som är den våldtäktsanklagade. Verkar som att ingen tänker göra det heller. Han har nog en hel del kontakter och hållhakar högt uppe i medieeliten som skyddar honom. Vem vet vilka han kan dra med sig i fallet om han börjar prata. Alternativmedia vågar skriva om det däremot: http://www.friatider.se/l-fven-poserade-med-v-ldt-ktsanklagade-virtanen
Ja, han får verkligen vad han förtjänar.
Ja jämförelsen med Borg är ju bra dålig. Han skrev en snyftis på sin egen Facebook morgonen efter.Utan att veta, gissar jag att Aftonbladet inte går ut med offentliga namn innan personerna själva gjort någon form av offentlig avbön. Så var det åtminstone vad gäller Borg, Timell och nu Kronér. Ni får gärna rätta mig om jag har fel. Jag lider nämligen av grav analklåda av att ta Aftonbladet i försvar.
Virtanens historik är ju att likna vid en vampyr; den tål inte dagsljus. Knark och "låtsas"rasist och nu sexuella övergrepp. Tro fan att han gått under jorden med svansen så djupt mellan benen att den möter bröstkorgen.
12 kvinnor anklagar Virtanen för sextrakasserier och övergrepp
En av Aftonbladets mest profilerade medarbetare, Fredrik Virtanen, har utnyttjat sin ställning för att systematiskt sextrakassera och förgripa sig på unga kvinnor. Den bilden träder fram efter att SvD har varit i kontakt med tolv kvinnor som oberoende av varandra berättar om övergrepp och sextrakasserier under mer än ett decennium.
Den hyllade komikern har polisanmälts av minst två kvinnor för våldtäkt. SVT har pratat med en av kvinnorna som har anmält mannen.
– Anledningen till att jag pratar om det här, är att jag är rädd att han ska förgripa sig på fler tjejer, säger kvinnan.
Nästa kändis i blåsväder verkar vara pk-komikern Soran Ismail. Förvånad är man ju inte. Lita aldrig på en man som kallar sig för feminist.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/komiker-anmald-for-valdtakt-radd-att-han-ska-forgripa-sig-pa-fler
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|