Dagens journalism...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Public Service fortsätter ha lite otur med sina diagram.
Deras grafiker borde verkligen gå till Specsavers...

svt_statistik_01.JPG

Gjorde ett eget diagram för att visa hur det vore om Y-axeln var 0-100% istället för att maxa ut vid 40%
P.S Jag är inte ensam om att minnas när Public Service gärna lyfte fram vilket dåligt förtroende Trump hade när hans siffror sjönk från 45 procent till 34 procent!?...

svt_statistik_02.JPG

Y-axeln lever verkligen sitt egna lilla liv :tungan ;)

corona_svt_yaxeln.JPG

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

View attachment 459712

Gjorde ett eget diagram för att visa hur det vore om Y-axeln var 0-100% istället för att maxa ut vid 40%
P.S Jag är inte ensam om att minnas när Public Service gärna lyfte fram vilket dåligt förtroende Trump hade när hans siffror sjönk från 45 procent till 34 procent!?...

View attachment 459713

View attachment 459714

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

View attachment 459712

View attachment 459713

View attachment 459714
Henrik hade med "SVTs otur" i sitt lördagsavsnitt.
Som vanligt välgjort och tänkvärt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
SVT visar hur pålitliga och "oberoende" dom är:

"Vi rapporterar oberonde det Kreml vill att vi ska säga"

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
SVT visar hur pålitliga och "oberoende" dom är:

"Vi rapporterar oberonde det Kreml vill att vi ska säga"

Det skall ju inte tas som intäkt för att SVT skulle sympatisera med Putin utan det beror ju på att de nya medielagarna i Ryssland gör det straffbart för medier att göra annat. Och man är ju helt tydlig med det dessutom.

Däremot så finns det förstås poänger med att finnas där då man kan samla på sig vittnesmål och reportage som kan sändas sedan när man är i Sverige.

”Drevet” i detta fall är enbart löjligt. Det finns ju verkliga problem att kritisera, detta är inte något av det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det skall ju inte tas som intäkt för att SVT skulle sympatisera med Putin utan det beror ju på att de nya medielagarna i Ryssland gör det straffbart för medier att göra annat. Och man är ju helt tydlig med det dessutom.

Däremot så finns det förstås poänger med att finnas där då man kan samla på sig vittnesmål och reportage som kan sändas sedan när man är i Sverige.

”Drevet” i detta fall är enbart löjligt. Det finns ju verkliga problem att kritisera, detta är inte något av det.
Dom BLEV transparent efter att dom hade gått ut med infon i en sändning klockan 6 på morgonen och tyckte att det kunde räcka.

Det återstår att se om dom lägger in en disclaimer varje gång han yttrar sig från Moskva.
"Denna sändning sponsras utav Kreml"

"Detta inslag är ett betalt samarbete med Putin"

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Du påstår att Putin/Kreml betalar SVT för att föra fram deras bild. Tycker du verkligen att det är överensstämmande med verkligheten?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du påstår att Putin/Kreml betalar SVT för att föra fram deras bild. Tycker du verkligen att det är överensstämmande med verkligheten?
Nej men gör dom det gratis får dom väl säga det då.

"Detta Putin vänliga inslag betalas helt och hållet av dina skattepengar"

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Dom är ju sponsrade med manus hursomhelst

Här går han ut med en rättelse för att korrigera missförstånd som ditt. Det handlar alltså inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig"...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sveriges radio P1 lägger nästan tio minuter av morgonekot på att argumentera för vindkraftverk i Öckerö.

Det är precis sådant här som får en att vilja hälla cement över hela Public service

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Här går han ut med en rättelse för att korrigera missförstånd som ditt. Det handlar alltså inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig"...
Älskar hur några medlemmar på forumet konsekvent vill försvara regimen, no matter what.

No. Matter. What.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sveriges radio P1 lägger nästan tio minuter av morgonekot på att argumentera för vindkraftverk i Öckerö.

Det är precis sådant här som får en att vilja hälla cement över hela Public service

+2.6% :hihi

Fast folket i Öckerö får ju faktiskt också uttala sig och jag tycker nog att vindkraftverken passar bättre där ute till havs nära södra Sverige som behöver elen än uppe i fjällvärlden där det redan finns tillräckligt med ström och ledningarna söderut är för klena för att leda strömmen söderut.

Dessutom är fjällvärlden en mer begränsad yta än havet så den relativa förstörelsen är ju värre i fjällen. Dessutom kommer cementen ligga kvar i all framtid om kraftverken rivs. Ute på havet kommer spåren ligga osynliga på havsbotten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
+2.6% :hihi

Fast folket i Öckerö får ju faktiskt också uttala sig och jag tycker nog att vindkraftverken passar bättre där ute till havs nära södra Sverige som behöver elen än uppe i fjällvärlden där det redan finns tillräckligt med ström och ledningarna söderut är för klena för att leda strömmen söderut.

Dessutom är fjällvärlden en mer begränsad yta än havet så den relativa förstörelsen är ju värre i fjällen. Dessutom kommer cementen ligga kvar i all framtid om kraftverken rivs. Ute på havet kommer spåren ligga osynliga på havsbotten.
Utan att ge mig in i debatten om vindkraft kan jag bara konstatera att det var ett synnerligen vinklat inslag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Utveckla gärna.
Fair enough.

Jag gör det genom att skriva om din text till ett förslag som jag tycker hade beskrivit verkligheten bättre.

Original:
Här går han ut med en rättelse för att korrigera missförstånd som ditt. Det handlar alltså inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig"

Förslag:
"Här går han ut med en "rättelse" för att korrigera "missförstånd" som SVT skapat. Det handlar alltså, enligt SVTs egna partiska utsaga, inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan SVT påstår nu att det handlar om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig".

Varför SVT gång på gång lyckas hamna i dessa situationer är inte klarlagt, vad som i efterhand är sant är omöjligt att avgöra."

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fair enough.

Jag gör det genom att skriva om din text till ett förslag som jag tycker hade beskrivit verkligheten bättre.

Original:
Här går han ut med en rättelse för att korrigera missförstånd som ditt. Det handlar alltså inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig"

Förslag:
"Här går han ut med en "rättelse" för att korrigera "missförstånd" som SVT skapat. Det handlar alltså, enligt SVTs egna partiska utsaga, inte om att anpassa SVTs narrativ till Putins version av verkligheten, utan SVT påstår nu att det handlar om att vara försiktig i sina kontakter med ryska civila eftersom de kan råka riktigt illa ut om de kommenterar kriget med ord som "krig".

Varför SVT gång på gång lyckas hamna i dessa situationer är inte klarlagt, vad som i efterhand är sant är omöjligt att avgöra."
Är det inte bra att de går ut med rättelser?

Bäst vore ju såklart om de gjorde rätt från början, men detta är bättre än att inte låtsas om något.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år