Gottis
West Coast Xtremes
GSXR1100R skrev:2418718
Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.
Varför inte vi gör det på Falkenberg och det funkar ju bra..finns det någon speciel anledning
GSXR1100R skrev:2418718
Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.
Ska vi skippa amatörlicensen då?steffeR1 skrev:2418562sist det var kvällsträning så var det 5st i en grupp och ca15 i en annan
Det blir mindre tid att träna på när det blir så
Fråga TL (Amatör får inte köra på Falken).Gottis skrev:2418721Varför inte vi gör det på Falkenberg och det funkar ju bra..finns det någon speciel anledning
Ja, dom kan köra med a-b-licensförare. Dom har gått samma kurs, men vill snåla på licenskostnaden, ska dom tjäna bantid på det?GSXR1100R skrev:2418723Ska vi skippa amatörlicensen då?
Fråga TL (Amatör får inte köra på Falken).
Det kvittar om man får betala 100 eller 300 kr. Men jag betalar mycket hellre 300 för något som är bra än 100 för något som är dåligt. Att Hyllinge har svårt att att få folk att komma när det kostar 100 kr betyder inte att folk inte kommer om det kostar 300. Det beror ju helt på vad som erbjuds. 2*20 min, som lätt blir 2*10 min pga vurpor, är inte lönt att ta halva dagen ledigt för, lasta, lossa etc. Ge folk nåt som är värt uppoffringen så kommer de.GSXR1100R skrev:HMS går redan nu back på nästan alla träningar och du vill att dom ska vara oftare, längre och billigare.....
Det är TL som bestämmer (passar inte TL`s upplägg på träningarna och tävlingarna så kan du försvinna från TL`s bana så resonerar denna TLBingo skrev:Är det verkligen TL (kryptisk förkortning, men man anar vem som åsyftas) som bestämmer träningsuppläggen i stort? Är det inte en styrelsefråga?
Ska vi göra som på Falken & förbjuda amatörklassen då? dom har ju inte ens reglementsenliga hojar (dom flesta kör med gathojar).Nr:18 skrev:2418781Ja, dom kan köra med a-b-licensförare. Dom har gått samma kurs, men vill snåla på licenskostnaden, ska dom tjäna bantid på det?
TL bestämmer upplägget.Bingo skrev:2418797Är det verkligen TL (kryptisk förkortning, men man anar vem som åsyftas) som bestämmer träningsuppläggen i stort? Är det inte en styrelsefråga?
Alldeles riktigt, det är inte mycket pengar det rör sig om och det är inte det det hela handlar om.GSXR1100R skrev:2418718Billigare än 100:- (med bilarna) eller 200:- (endast MC) är orealstiskt, har man inte råd med 100:- så ska man inte hålla på med RR.
Ja, det hade jag faktiskt missat.GSXR1100R skrev:Vi införde redan i våras att vissa kvällar är endast MC men du kanske har missat det.
Det är en svår nöt att lösaGSXR1100R skrev:Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.
Sätt lite press på TL då!?GSXR1100R skrev:HMS äger inte Knudan, dom hyr den av MRK till ett ganska saftigt pris.
HMS går redan nu back på nästan alla träningar och du vill att dom ska vara oftare, längre och billigare.....
Med tanke på nuvarande TL är detta svårt att lösa just nu.bissmark skrev:2418912
Sätt lite press på TL då!?
Höj kvallitén på träningarna till förarnas önskemål och höj då priset till en nivå där HMS inte går back på banhyran.
Säger det igen, det är inte priset/träningstillfälle som är problemet.
Det är tiden...
Vad säger/tycker de som tränar med bil?
Tycker de att det är ett bra upplägg eller är de lika "tjuriga" som oss hojåkare?
Om man orkar läsa så finns det en kalender http://www.hyllingems.nu/kalender/ hela åretflykay76 skrev:2419050Jag skulle vilja veta när detta kom ut? Jag fick veta detta vid 14-tiden på måndagen...
I helgen när jag var inne och kollade på HMS (skulle läsa om KMet) så stod det i min mening inget om någon träning. Åtminstånde inte på första sidan eller någon form "av highlighting"... Har jag fel?
.
GSXR1100R skrev:2419077Med tanke på nuvarande TL är detta svårt att lösa just nu.
Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....steffeR1 skrev:2419190den 1/8 var det bara två grupper men det var bara ca 5 iden och ca 15 i den andre, hade TL varit smart ska skulle det varit en grupp, då hade det ju varit 3timmar träning med öppen depå. Tycker bara att det är onödigt med massa grupper när det knappt är några och tränar.Träningarna jag har varit på i år har det knappt varit folk på men ändå varit till och med tre grupper på
GSXR1100R skrev:2418898Ska vi göra som på Falken & förbjuda amatörklassen då? dom har ju inte ens reglementsenliga hojar (dom flesta kör med gathojar).
Dom har varit förbjudna några gånger väl?
på km bytte ju TL klasserna rätt ofta innan det var igång sådant är heller inte poppis typ det blandades en klass 125-600 A,B och amatörGSXR1100R skrev:2419215Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
GSXR1100R skrev:2419215Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
Säg inte ni, det är TL som tar dessa beslut.Busen skrev:2419205
Har ni inte gjort det redan, indirekt så att säga........
GSXR1100R skrev:2419265Säg inte ni, det är TL som tar dessa beslut.
http://www.hyllingems.nu/arkiv/
2 träningar i år har körts utan amatörklassen, den första i samband med licenskursen den andra strax innan SM (ingen amatörklass i SM heller).
Resterande träningar & KM har varit öppna för Amatörer likväl som för B+A förare.
Ja då är det förmodligen enklare för TL att slå ihop grupperna om det är få som kommer.steffeR1 skrev:2419243tycker helt klart man ska ha reglementsenliga hojar på licens träningarna
Ja så gick det tydligen tillsteffeR1 skrev:2419216på km bytte ju TL klasserna rätt ofta innan det var igång sådant är heller inte poppis typ det blandades en klass 125-600 A,B och amatör
Jag vet att du vet men det är bäst att alla förstår.Busen skrev:2419272
Förlåt!! Jag menade inte "ni" som "du", bara så att du DU vet.
samarbetsvillig också kanskeGSXR1100R skrev:2419215Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |