Dagens kvällsträning 28/8 på Knudan

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
GSXR1100R skrev:
2418718
Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.

Varför inte vi gör det på Falkenberg och det funkar ju bra..finns det någon speciel anledning :confused:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
steffeR1 skrev:
2418562 sist det var kvällsträning så var det 5st i en grupp och ca15 i en annan
Det blir mindre tid att träna på när det blir så
Ska vi skippa amatörlicensen då?

Gottis skrev:
2418721 Varför inte vi gör det på Falkenberg och det funkar ju bra..finns det någon speciel anledning :confused:
Fråga TL (Amatör får inte köra på Falken).
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:
2418723 Ska vi skippa amatörlicensen då?

Fråga TL (Amatör får inte köra på Falken).
Ja, dom kan köra med a-b-licensförare. Dom har gått samma kurs, men vill snåla på licenskostnaden, ska dom tjäna bantid på det?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
HMS går redan nu back på nästan alla träningar och du vill att dom ska vara oftare, längre och billigare.....
Det kvittar om man får betala 100 eller 300 kr. Men jag betalar mycket hellre 300 för något som är bra än 100 för något som är dåligt. Att Hyllinge har svårt att att få folk att komma när det kostar 100 kr betyder inte att folk inte kommer om det kostar 300. Det beror ju helt på vad som erbjuds. 2*20 min, som lätt blir 2*10 min pga vurpor, är inte lönt att ta halva dagen ledigt för, lasta, lossa etc. Ge folk nåt som är värt uppoffringen så kommer de.

Är det verkligen TL (kryptisk förkortning, men man anar vem som åsyftas) som bestämmer träningsuppläggen i stort? Är det inte en styrelsefråga?
 
Last edited:

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Bingo skrev:
Är det verkligen TL (kryptisk förkortning, men man anar vem som åsyftas) som bestämmer träningsuppläggen i stort? Är det inte en styrelsefråga?
Det är TL som bestämmer (passar inte TL`s upplägg på träningarna och tävlingarna så kan du försvinna från TL`s bana så resonerar denna TL:arsele
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
2418781 Ja, dom kan köra med a-b-licensförare. Dom har gått samma kurs, men vill snåla på licenskostnaden, ska dom tjäna bantid på det?
Ska vi göra som på Falken & förbjuda amatörklassen då? dom har ju inte ens reglementsenliga hojar (dom flesta kör med gathojar).

Bingo skrev:
2418797 Är det verkligen TL (kryptisk förkortning, men man anar vem som åsyftas) som bestämmer träningsuppläggen i stort? Är det inte en styrelsefråga?
TL bestämmer upplägget.
 
Last edited:

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
GSXR1100R skrev:
2418718 Billigare än 100:- (med bilarna) eller 200:- (endast MC) är orealstiskt, har man inte råd med 100:- så ska man inte hålla på med RR.
Alldeles riktigt, det är inte mycket pengar det rör sig om och det är inte det det hela handlar om.
Men att asa all packning fram och tillbaka (ca 10 mil enkel resa) för att köra 2st 20-minuterspass? Njaee... Då kan det enligt mig kvitta, hade inte varit intresserad ens om det hade varit gratis att köra.


GSXR1100R skrev:
Vi införde redan i våras att vissa kvällar är endast MC men du kanske har missat det.
Ja, det hade jag faktiskt missat.

GSXR1100R skrev:
Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.
Det är en svår nöt att lösa

GSXR1100R skrev:
HMS äger inte Knudan, dom hyr den av MRK till ett ganska saftigt pris.

HMS går redan nu back på nästan alla träningar och du vill att dom ska vara oftare, längre och billigare.....
Sätt lite press på TL då!?
Höj kvallitén på träningarna till förarnas önskemål och höj då priset till en nivå där HMS inte går back på banhyran.
Säger det igen, det är inte priset/träningstillfälle som är problemet.
Det är tiden...

Vad säger/tycker de som tränar med bil?
Tycker de att det är ett bra upplägg eller är de lika "tjuriga" som oss hojåkare?
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Jag skulle vilja veta när detta kom ut? Jag fick veta detta vid 14-tiden på måndagen...
I helgen när jag var inne och kollade på HMS (skulle läsa om KMet) så stod det i min mening inget om någon träning. Åtminstånde inte på första sidan eller någon form "av highlighting"... Har jag fel?

.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bissmark skrev:
2418912
Sätt lite press på TL då!?
Höj kvallitén på träningarna till förarnas önskemål och höj då priset till en nivå där HMS inte går back på banhyran.
Säger det igen, det är inte priset/träningstillfälle som är problemet.
Det är tiden...

Vad säger/tycker de som tränar med bil?
Tycker de att det är ett bra upplägg eller är de lika "tjuriga" som oss hojåkare?
Med tanke på nuvarande TL är detta svårt att lösa just nu.

Nästa år släpps träningarna fritt och man behöver inte längre vara medlem i HMS, detta kommer kanske att generera fler besökare.

Bilfolket tycker oxo att det är bättre att köra bil och MC separata kvällar.

flykay76 skrev:
2419050 Jag skulle vilja veta när detta kom ut? Jag fick veta detta vid 14-tiden på måndagen...
I helgen när jag var inne och kollade på HMS (skulle läsa om KMet) så stod det i min mening inget om någon träning. Åtminstånde inte på första sidan eller någon form "av highlighting"... Har jag fel?

.
Om man orkar läsa så finns det en kalender http://www.hyllingems.nu/kalender/ hela året :tungan
 
Last edited:

steffeR1

#59 Rookie 1000
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Markaryd
Hoj
GSXR 1000 k6 race
den 1/8 var det bara två grupper men det var bara ca 5 iden och ca 15 i den andre, hade TL varit smart ska skulle det varit en grupp, då hade det ju varit 3timmar träning med öppen depå. Tycker bara att det är onödigt med massa grupper när det knappt är några och tränar.Träningarna jag har varit på i år har det knappt varit folk på men ändå varit till och med tre grupper på
 

Busen

********
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Ålstorp
Hoj
ZZR600-92 såld, Hayabusa-99 Såld, gixxer1000K3 Såld, ZX10-r -04 Såld, Honda XR650R
GSXR1100R skrev:
2418723 Ska vi skippa amatörlicensen då?

Har ni inte gjort det redan, indirekt så att säga........
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
steffeR1 skrev:
2419190 den 1/8 var det bara två grupper men det var bara ca 5 iden och ca 15 i den andre, hade TL varit smart ska skulle det varit en grupp, då hade det ju varit 3timmar träning med öppen depå. Tycker bara att det är onödigt med massa grupper när det knappt är några och tränar.Träningarna jag har varit på i år har det knappt varit folk på men ändå varit till och med tre grupper på
Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
 

steffeR1

#59 Rookie 1000
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Markaryd
Hoj
GSXR 1000 k6 race
GSXR1100R skrev:
2418898 Ska vi göra som på Falken & förbjuda amatörklassen då? dom har ju inte ens reglementsenliga hojar (dom flesta kör med gathojar).

Dom har varit förbjudna några gånger väl?

GSXR1100R skrev:
2419215 Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
på km bytte ju TL klasserna rätt ofta innan det var igång sådant är heller inte poppis typ det blandades en klass 125-600 A,B och amatör
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Busen skrev:
2419205
Har ni inte gjort det redan, indirekt så att säga........
Säg inte ni, det är TL som tar dessa beslut.

http://www.hyllingems.nu/arkiv/

2 träningar i år har körts utan amatörklassen, den första i samband med licenskursen den andra strax innan SM (ingen amatörklass i SM heller).

Resterande träningar & KM har varit öppna för Amatörer likväl som för B+A förare.
 

Busen

********
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Ålstorp
Hoj
ZZR600-92 såld, Hayabusa-99 Såld, gixxer1000K3 Såld, ZX10-r -04 Såld, Honda XR650R
:)
GSXR1100R skrev:
2419265 Säg inte ni, det är TL som tar dessa beslut.

http://www.hyllingems.nu/arkiv/

2 träningar i år har körts utan amatörklassen, den första i samband med licenskursen den andra strax innan SM (ingen amatörklass i SM heller).

Resterande träningar & KM har varit öppna för Amatörer likväl som för B+A förare.


Förlåt!! Jag menade inte "ni" som "du", bara så att du DU vet. :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
steffeR1 skrev:
2419243 tycker helt klart man ska ha reglementsenliga hojar på licens träningarna
Ja då är det förmodligen enklare för TL att slå ihop grupperna om det är få som kommer.

Nu senast 28/8 så samkörde gathojar med Räcers, men det var iof endast 7 st på banan -1 som vurpade i första passet.

steffeR1 skrev:
2419216 på km bytte ju TL klasserna rätt ofta innan det var igång sådant är heller inte poppis typ det blandades en klass 125-600 A,B och amatör
Ja så gick det tydligen till

Busen skrev:
2419272 :)


Förlåt!! Jag menade inte "ni" som "du", bara så att du DU vet. :)
Jag vet att du vet men det är bäst att alla förstår.
 
Last edited:

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
GSXR1100R skrev:
2419215 Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och ett trevligt bemötande är några fina egenskaper som gör en TL populär.....
samarbetsvillig också kanske
exakt dessa egenskaper har nuvarande TL:D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top