Dagens proteintips.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Vet inte om det är nåt uppskattat men ibland kan det vara skönt för att få reda på en bra proteinshake/matbit/etc. Jag börjar iaf:

1 burk kesella
3 matskedar koncentrerad Funlight (man får välja smak själv!)

Blanda och njut.
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
God och proteinrik mellamålsmacka.

Grovt bröd med ett pålägg bestående av

Tonfisk, majonäs(fettfri, lätt eller vanlig), hackat rött äpple.

Mycket gott för att vara tonfisk.
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
marst060 skrev:
2401632 God och proteinrik mellamålsmacka.

Grovt bröd med ett pålägg bestående av

Tonfisk, majonäs(fettfri, lätt eller vanlig), hackat rött äpple.

Mycket gott för att vara tonfisk.

Låter gott! :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
marst060 skrev:
2401632 God och proteinrik mellamålsmacka.

Grovt bröd med ett pålägg bestående av

Tonfisk, majonäs(fettfri, lätt eller vanlig), hackat rött äpple.

Mycket gott för att vara tonfisk.
Jag brukar köra tonfisk, majonäs o ägg!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nån som har några tips på nyttiga såser att ha till t.ex. ris, sallad eller bulgur?

Småtrist att bara äta kött/kyckling/fisk och ris/bulgur/sallad utan att ha nån sås, men de flesta såser man gör innehåller ju en massa fett och kolhydrater. Ge mig tips!
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Emmi skrev:
2401733 Nån som har några tips på nyttiga såser att ha till t.ex. ris, sallad eller bulgur?

Småtrist att bara äta kött/kyckling/fisk och ris/bulgur/sallad utan att ha nån sås, men de flesta såser man gör innehåller ju en massa fett och kolhydrater. Ge mig tips!


Becel Mat 15 %

650 kJ
Protein 1.5
Kolhydrat 4.5
Fett 15g varav mest fleromättat

Använd den som grädde. :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mer tips. Ligger just nu på deff, skicka massa bra tips för jag har noll fantasi när det gäller mat.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Emmi skrev:
2401733 Nån som har några tips på nyttiga såser att ha till t.ex. ris, sallad eller bulgur?

Småtrist att bara äta kött/kyckling/fisk och ris/bulgur/sallad utan att ha nån sås, men de flesta såser man gör innehåller ju en massa fett och kolhydrater. Ge mig tips!

Jag brukar göra en enkel currysås på en bottenredning, ta precis så lite flytande margarin i en kastrull att du kan röra ut 1-2 teskedar mjöl i det, i med curry efter smak och låt det bubbla upp, sen häller man på lättmjölk och skickar i en halv tärning grönsaksbuljong och låter det småkoka under omrörning tills det går ihop.

Det finns säkert ännu smalare såser, men fett är trots allt en smakbärare och man slipper använda grädde.:tummenupp
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Emmi skrev:
2401823 Mer tips. Ligger just nu på deff, skicka massa bra tips för jag har noll fantasi när det gäller mat.

Tja du nämnde en massa innan, kalkon har du testat det? Eller vill du ha recept? :va
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Hacka en rödlök och blanda det med 250g keso och en konservburk tonfisk.
Snabbt enkelt och funkar fint :tummenupp
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Fläsksvålar innehåller ca 70% protein men vad jag förståt så är detta inget som kroppen kan använda sig av. Någon som vill förklara varför?
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
delarossa skrev:
2402142 Fläsksvålar innehåller ca 70% protein men vad jag förståt så är detta inget som kroppen kan använda sig av. Någon som vill förklara varför?

Alltså jag kan vara ute och cykla men i fläsk är det ju mest mättat fett. Det är en av de "dåliga" fetterna. Så det blir ju antagligen det som lägger sig runt magen.

Jag har för mig att det finns nån bättre förklaring om vart du gör av det vid träning etc och musklerna tar upp men jag kommer inte ihåg ett skit om jag skall vara ärlig.

Alltså man behöver alla sorters fett, men inte för mycket av mättat så att säga.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
delarossa skrev:
2402142 Fläsksvålar innehåller ca 70% protein men vad jag förståt så är detta inget som kroppen kan använda sig av. Någon som vill förklara varför?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38480&highlight=fl%E4sksv%E5lar

"Det har biologisk värde = 0 och kan inte användas till muskeluppbyggnad. Det har en helt fel sammansättning av aminosyror. Det går inte ens att komplettera upp den. Energi ger det i alla fall. Helt värdelöst."

Fan så synd, jag som gillar fläsksvålar :(
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Backblade skrev:
2401890 Tja du nämnde en massa innan, kalkon har du testat det? Eller vill du ha recept? :va

Vad har jag nämt? Ne, vill inte ha recept, bara tips på ingredienser man kan blanda ihop till nån bra sås.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Backblade skrev:
2401581 Vet inte om det är nåt uppskattat men ibland kan det vara skönt för att få reda på en bra proteinshake/matbit/etc. Jag börjar iaf:

1 burk kesella
3 matskedar koncentrerad Funlight (man får välja smak själv!)

Blanda och njut.

Jag tyckte ditt tips lätt smaskigt så jag tänkte att nu ska det inhandlas Kesella - döm av min förvåning när jag såg att de olika Kesellorna innehåller 10-13% protein...? Det är ju vad en dålig pastasort innehåller.
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Markus skrev:
2415289 Jag tyckte ditt tips lätt smaskigt så jag tänkte att nu ska det inhandlas Kesella - döm av min förvåning när jag såg att de olika Kesellorna innehåller 10-13% protein...? Det är ju vad en dålig pastasort innehåller.

Det är de smaksatta varianterna. Den som äts av kroppsbyggare eller andra träningsfantaster är lättkesellan med 1% fett. Den e ekkli fi fan..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top