Dagens proteintips.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mackz skrev:
2415466 Det är de smaksatta varianterna. Den som äts av kroppsbyggare eller andra träningsfantaster är lättkesellan med 1% fett. Den e ekkli fi fan..

Det var inte mer protein i någon av de olika.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hmmm, kesella är ju rätt gott att ha på en macka också... Kanske man ska köpa hem lite sådant och prova på det där med fun light i också... Är det bara att sleva i sig sedan eller?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hinkas skrev:
2415507 Hmmm, kesella är ju rätt gott att ha på en macka också... Kanske man ska köpa hem lite sådant och prova på det där med fun light i också... Är det bara att sleva i sig sedan eller?

Tråden handlar ju för tillfället om huruvida det ens var bra med Kesella, frågan ligger öppen och trådstartaren borde förklara sig. :mattias
Gå för fasicken inte och köp någon Kesella ännu! :mad:
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Markus skrev:
2415544 Tråden handlar ju för tillfället om huruvida det ens var bra med Kesella, frågan ligger öppen och trådstartaren borde förklara sig. :mattias
Gå för fasicken inte och köp någon Kesella ännu! :mad:

Hehe, Jag sitter på jobbet så det är ingen fara, tar mig inte iväg än på många timmar.
För närvarande så gymmar jag och försöker gå ner i vikt samtidigt, inte lätt att få i sig tillräckligt med mat och samtidigt gå ner i vikt... har stått still i vikt nu i 3-4 veckor, men jag blir visserligen smalare. Misstänker att musklerna växer väldigt fort nu i början.
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Markus skrev:
2415476 Det var inte mer protein i någon av de olika.

Där är mest i lättkesellan 13g /100g. Men det viktigaste är ju att den knappt innehåller några kolhydrater. De smaksatta varianterna innehåller en massa kolhydrater i form av socker så dom är inte alls nyttiga. Klarar man av att käka lättkesellan är den en jättebra proteinkälla utan att man får i sig onödig energi från tomma kolhydrater.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
I lättkesellan är det ju väldigt lite kolhydrater och fett. Man får mycket protein och lite energi, en burk på 250g ger ju således 30g protein, 3g fett, 8.75g kolhydrat. 187.5 kcal
Jag föredrar själv keso mini, inte riktigt lika lite energi men bra mycket godare.

Det är ju ett fullvärdigt och utmärkt protein (kasein).


Ska du äta samma mängd protein från t ex pasta, så blir det inte bara en väldigt stor portion utan du får också 180g kolhydrat och ca 875 kcal. Dessutom är det ett protein som inte är fullvärdigt.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Kvarg då? Innehåller mindre än 0,01% fett.
Kolhydrater har jag inte koll på dock.
Smakar bra.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Kvarg är ännu billigare, kanske kvarg och nedrörd tonfisk och rödlök? Jag ska fan prova ikväll!
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Pizza, hamburgare, ja det mesta med mycket flott och andra nyttigehter är rena hälsokuren! Bygger som attan ;)
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det var inte så gott, troligen hade jag i för mycket lök. 3st lök 1burk tonfisk och 1förp. kvarg.
Nu rapar jag lök och är skum i kistan.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Hur smakar Kesella egentligen? Jag är ingen höjdare på att äta vanlig ost direkt ur kylskåpet om man säger så... :näsblod
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Typ som naturell yoghurt, lite surt, kärvt liksom. Ska helst blandas med nåt
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
sEiKo skrev:
2416851 Typ som naturell yoghurt, lite surt, kärvt liksom. Ska helst blandas med nåt

Jag har ju inge problem att få ner yogurt, fil och sånt. Men ni var inne på att blanda med fun light eller liknande, så ska prova detta snarast! Verkar ett riktigt hett tips att få in billiga och smidiga proteiner! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top