Dagens sanning...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
10.gif

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Fel, kommunalpolitiker skall det väl ändå vara? :va

:hej

/e

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Varför kan inte någon som är smart, kunnig och med massor av kontakt med verkligheten satsa på att bli politiker? Trots allt verkar det ju inte som om konkurrensen skrämmer er och vi vet ju alla vilka enorma ekonomiska fördelar det har. Om det är så att ni är alldeles för ödmjuka och utan behov av självhävdelse kan ni väl göra det för oss andra? Som en tjänst?
Jag lovar att vara er evigt tacksam om ni kan gå in och styra upp allt elände som ju EGENTLIGEN är ganska enkelt att fixa.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Varför kan inte någon som är smart, kunnig och med massor av kontakt med verkligheten satsa på att bli politiker? Trots allt verkar det ju inte som om konkurrensen skrämmer er och vi vet ju alla vilka enorma ekonomiska fördelar det har. Om det är så att ni är alldeles för ödmjuka och utan behov av självhävdelse kan ni väl göra det för oss andra? Som en tjänst?
Jag lovar att vara er evigt tacksam om ni kan gå in och styra upp allt elände som ju EGENTLIGEN är ganska enkelt att fixa.

Jag trivs ganska bra på mitt jobb så nej tack. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

För att det kräver att man spenderar 20 år med att slicka röv för att få någon egentlig makt, annars kommer partiledningen att se till att man försvinner ut i periferin.
Alternativet är att skaffa en massiv förmögenhet, och sedan börja jobba på att få sitt parti registrerat och inröstat i riksdag. Skaffandet av den massiva förmögenheten är lite av en springande punkt här, man kan ju antingen bli jävligt förmögen själv, eller slicka en jävligt förmögen persons röv för att få tillgång till dennes pengar, återigen innefattar det att man slickar röv och måste tycka och säga rätt saker annars försvinner man ut i periferin, fast denna gång pga att man inte har pengarna som krävs för att driva, och få inröstat i riksdagen, ett politiskt parti.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bra fråga Bonny. Engagerar man sig inom politiken tidigt lär man nog mer eller mindre anpassa sig till systemet när man varit med tillräckligt länge. Titta på dagens politiker. Som ungdomspolitiker hade de ett rasande engagemang mot etablissemanget sedan blev de en del av etablissemanget själva och deras röster tystnade.

Att komma in utifrån inom politiken och nå en position där man kan påverka är nog inte helt lätt. Hur hade etablerade politiker, partier, väljare reagerat om en stor industriledare beslutade sig för att fokusera på politiken. Jag tror inte det hade gått som i USA direkt. Misstron hade varit stor från det etablerade politiska etablissemanget och väljarna. De kommer automatiskt att förutsätta att det finns en personlig agenda. Dessutom finns det nog ingen stor industriman som skulle klara den granskning som media hade startat. De som har nått någon form av position i samhället har ofta något bagage de inte vill ska komma upp till ytan.

Vi har nog de politiker vi förtjänar på gott och ont.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Dagens sanning :smasha

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1269061-man-i-forklade-har-mindre-sex

Gifta män som lagar mat, städar och handlar har mindre sex, jämfört med män som gör mer traditionellt maskulina saker, som att påta i trädgården, betala räkningar eller meka med bilen.
I studien fick gifta heterosexuella par i USA svara på frågor om hur de fördelade hemarbetet. Dessförinnan hade männen uppgett att de hade sex i snitt 5,2 gånger per månad, medan kvinnorna uppgav 5,6 gånger.
Men par där mannen och kvinnan delade på hushållsarbetet hade betydligt mindre sex, jämfört med par där könsrollerna var uppdelade på ett mer traditionellt vis.
En av forskarna, Sabino Kornrich vid Juan March Institute i Madrid, tycker dock inte att männen ska hänga upp förklädet.
- Män som vägrar att hjälpa till med hushållsarbetet riskerar att öka antalet konflikter och minska kvinnornas tillfredsställelse med äktenskapet, säger han.
Studien, som publiceras i American Sociological Review, ställer äldre resultat, som har visat precis tvärtom, på ända.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
"traditionellt maskulina saker, som att påta i trädgården"...

:4skrika

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Det jag fått lära mig av mina sammandrabbningar med kommunen är att det råder en jargong där som antingen formar eller repellerar nyanställda unga människor som har mål och visioner.

Endera så ger de helt sonika upp sina ideal och värderingar och anpassar sig till rådande paltkomestatus eller så går de snabbt vidare till den privata sektorn och gör nytta vilket är sjukt tråkigt för det är dessa vi behöver.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är stört omöjligt att nå framgång i någon fråga om man kan tänka själv i politiken. Kolla bara Görans utstädning av "icke nickedockor". :död

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den enkla lösningen på problemet är att lägga ned landstingen. Som vårdgivare har de sedan länge bevisat att de spelat ut sin roll. Idag får vi bannor för att vi är för effektiva och behandlar fler patienter än beräknat. Man kan inte budgetera för 300 höftproteser årligen, och sedan klaga när organisationen hann med 400st och där fortfarande finns en kö av patienter som behöver behandling. Vi opererar inte för att det är kul utanför att där finns folk som behöver det.

Är man det minsta ekonomiskt sinnad inser man att det är kostnaden per behandling som är det intressanta inte totalkostnaden. Behandlar man 20% fler patienter och kostnaden går upp 5% har man sparat 15% och inte dragit över sin budget med 5%....

Lokaltrafik kan skötas av teknokrater och landstingets kultursatsningar kan överföras på kommunerna...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Den enkla lösningen på problemet är att lägga ned landstingen. Som vårdgivare har de sedan länge bevisat att de spelat ut sin roll.

Med en syster som jobbar på ambulansen måste jag hålla med där.
Man håller på att trilla baklänges när man hör hur de lite högre upp resonerar.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tror inte makteliten inom något parti gillar nytänkare.
Det är till att rätta sej i ledet eller förbli obetydlig.

/politiskt engagerad.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Tror inte makteliten inom något parti gillar nytänkare.
Det är till att rätta sej i ledet eller förbli obetydlig.

/politiskt engagerad.
Politik verkar vara lite som att vara förbundskapten i fotboll: De mest kompetenta sitter med en öl framför TV:n.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år