Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Talade just med en vän som tillsammans med en annan vän hade kört Bulten i helgen. De hade fått, i en kurva, möte av ett stjärnskott som inte hade klarat av att hålla sig på sin sida av vägen utan istället prejat vännens vän av vägen.

Ber att få hälsa, om du som tryckte ut honom läser här, att vederbörande ligger på akuten med hjärnblödning p.g.a. din framfart. Ett extra grattis för det faktum att du inte ens stannade för att kolla hur det gick med honom.

Starkt jobbat. :rolleyes:

Och nej, jag tänker inte lämna ut namn, och jag hoppas att andra inte gör det, förrän vederbörande frisknar till och ger sitt eventuella godkännande.
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Jävla pucko.....
Hoppas Polarns polare där Friskar på sej snabbt å smidigt å utan några bestående skador....
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Blir bara arg när man läser om sånt här.. Hoppas på en snabb tillfriskning för din vän!
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Vaffan, varför är det så svårt att hålla sig på sin sida av vägen?
Hoppas han tillfrisknar snabbt.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är väl ett mirakel att det inte hänt någon annan tidigare, eller det kanske det har?!

Hoppas vännens vän klarar sig!
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Mycket tråkigt att höra!
Tror dock inte att Bulten är syndabocken här! Puckon kryllar det av i trafiken vart man än åker!!
 

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Upplands väsby
Hoj
ZXR-750 1992
Mycket amatörer på bulten tydligen.:va


vi är väl alla amatörer.. annars skulle vi hålla till på racingbanorna i stället.... alla kan missbedöma en kurva och tyvärr så är tragedin ett faktum....Bulten är de misslyckades racinförarna egen bana...insatsen är hög....ibland livet som insats...
2år sedan jag åkte där..har ingen lust att möta en amatör med rossi komplex.....
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
farsans polare var med om samma sak, krockade med en mötande hojj. Dock utan allvarliga skador som tur är
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
I Bulten förra helgen var det en Golf R32 som körde i min fil i en vänstersväng för mig och höger för honom i en skymd kurva, jag var 1sec från döden :död
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Jag är också en amatör men inser mina begränsningar på hojen nu mera....... !!!
Gjorde en dum grej med förra hojen (Kawa) drog på för mycket i en kurva med för lite lutning(miss bedömninmg) 10mm från att fronta en Saab i 120 knyck.
Lärde mig mycket av denna tabben och kör numera mycket närmast lagligt...
Det är inte värt att köra BÅLGETING då man har Fru och barn som väntar på att jag skall komma hem........
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag är mest nyfiken på när denna sträcka kommer börja hårdbevakas, eller utrustas med fartgupp var 100:e meter...ett fascinerande spektakel det hela....

Hoppas din polare repar sig!

PS. körde 30 mil kurviga vägar i Roslagen i lördags, ingen trafik, 10 ggr roligare än "Bulten" men det är klart, inga fotografer att styla för......

PS. medans jag är arg, alla ni "fotografer" som står där, ni bidrar mer än ni tror till eländet, så ÄR det....... :fakta
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Förstår inte riktigt hur folk kan ha sitt eget liv som insats och välja att fortsätta köra på den sträckan. Jag förstår att man kan dö var som helst, men det låter lite som Bulten är givet för att råka ut för något.
Måste finnas andra vägar runt Stockholm som är minst lika roliga.

Sorry JP, inte meningen att göra tråden till en moral/gnäll-tråd. Är bara så tråkigt att höra när folk råkar ut för sånt skit.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
för helvete? tack gode gud för att vi inte ska köra mer i år, det blir ju bara värre och värre.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Trist som fan :(

Hoppas han repar sig snabbt och utan bestående men!

Något signalement på hojen som körde på fel sida?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Vilket jävla svin och inte har föraren ens mage att stanna :huvet

Hoppas han kryar på sig snabbt
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top