Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Lika väntat som en finne på en femtonåring. Senaste tråden - bombåkartråden - som förvisso är fyld av ironi och hets, men som ändå fyller sin funktion och visar hur det går till ute på vägarna.

Så tragiskt det egentligen kan bli, nu kan vi inte beskylla föraren som orsakade detta då han kanske inte ens är medveten om att han orsakat en olycka.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Något signalement på hojen som körde på fel sida?

Dessvärre inte, enbart att det var en svart hoj.

Så tragiskt det egentligen kan bli, nu kan vi inte beskylla föraren som orsakade detta då han kanske inte ens är medveten om att han orsakat en olycka.

Nog fan kan man beskylla någon som kört på fel sida av vägen och tvingat någon annan av den?

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
En liten update:

Det var min vän som fick smaka på både asfalt och skog i helgen.... Jag låg precis bakom honom så jag såg hela händelseförloppet ifrån första parkett...
Det hela gick väldigt snabbt,
men personen på den andra hojen ligger iaf i vårat körfält när vi kommer in i kurvan och denne touchar till min polares hoj så att han tappar kontrollen över mcn och far rätt ut i spenaten. Han är annars en jäkligt skicklig förare utan att ta i, men i dethär läget var det glasklart vad utgången skulle komma att bli..
"Touchen" resulterar i lite wobbel för prejaren, denne saktar in och får kontroll över hojen igen, jag har vid dethär laget slängt huvudet över axeln för att försöka identifiera hojen och föraren i den mån det går men denne hade ingen regplåt så det var lite svårt att snappa upp något. svart hoj, och svart mundering. sen att allt gick ruskigt snabbt också gjorde inte saken bättre precis.....
Det sjukaste är iaf att denne vid dethär läget också vänder sig om, tittar på oss (polarn ligger inne i skogen och hojen åt helvete, och eftersom han/hon vänder sig om och tittar på oss så kan denne ju inte ha ungått att se detta) men ändå så lägger personen i ett jävla kål å brassar på därifrån utav bara helvete. Jag förstår inte hur man kan vara så iskall......:rolleyes: Vad fan är det för fel på endel personer? :död

Angående min vän så är han jävligt illa däran. Pratade just med hans tjej som är på sjukhuset vid hans sida vakandes hela tiden. Han har haft en rätt omfattande hjärnblödning och som det ser ut just nu så kommer han inte kunna gränsla en hoj igen tyvärr :( det finns en minimal chans enligt läkarna!

Aldrig mer bulten för min del säger jag bara, det händer för mycket skit där. Och när man inte ens kan köra där utan att riskera att bli ihjälkörd av något fucko som ska tänja på gränserna till max, då är det fan riktigt illa!
Jag hoppas att fler inser faran med att köra bulten och att fler slopar den vägen helt och hållet
Det är inte värt att fortsätta köra där, och kanske bli en del av statistiken. Inte en chans!
Det räcker med olyckor där nu!! Det måste få ett slut någongång!

Stort tack till dig JP som startade tråden och till alla andra som bryr sig.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
I Bulten förra helgen var det en Golf R32 som körde i min fil i en vänstersväng för mig och höger för honom i en skymd kurva, jag var 1sec från döden :död

för någon dag sen mötte jag en vanlig bil som var så långt ut i vänster körfält att han höll på att köra i diket -på vänster sida, hojar gör väl en och annan mindre bra grej men bilarna slår rekorden av det jag sett.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Hemskt tråkigt att höra, hoppas verkligen han repar sig.
Jag tror personligen orsakande förare finns att finna på detta eller närbesläktade forum.

Ni tror inte regplåten var fastsatt under baken på hojen?

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Fan vad tråkigt att läsa hoppas din vän klarar sig .

När & var på bulten hände detta ?
Kanske går att identifiera idioten med hjälp av någon av alla fotografer ?

Det sista jag läste innan jag drog på semester var olyckan med 2 hojar som körde in i varandra & nu när man är tbx är detta det första man läser . Man hade hoppats att den första olyckan hade fått folk att släpp lite på gasen .

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
En liten update:

Det var min vän som fick smaka på både asfalt och skog i helgen.... +mer text

Fy fasen, hoppas du också fått hjälp, det kan vara ganska traumatiskt att se en sådan olycka direkt och vara den som kommer först till sin kompis.
Uppenbarligen verkar föraren som stack inte ha rent mjöl i påsen, man kan ju gissa på oärlig hoj eller inget körkort och mycket på spel om detta försvinner, jävligt dåligt val att sticka anyways.
Hoppas din kompis kryar på sig så gott det går.

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
En kille i vårat gäng fick sin svarta zx-9:a stulen i Söndags, eftersom föraren inte stannade trots att han såg vad han ställt till med kanske det finns ett samband.

Hoppas det går bra för den drabbade föraren.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Hoj + förare måste ju finnas på bild, med tanke på alla foton som tagits där..
Så alla ni fotografer, gör lite nytta och plocka fram bilder på idioten...

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
FAAAAN! va bra sagt!!

Det bor väldigt få runt den vägen - därav dess popularitet!
Men visst - skriv om något du inte vet nåt om...

Jag är övertygad om att hojen inte var stulen men att den kanske blir anmäld som stulen efter detta!

Kolla bilderna som är upplagda - med stor sannolikhet finns föraren med där!

Idioten kan gott gå och oroa sig för att bli avslöjad - Han lär inte åka fler gånger på bulten med den hojen...

Last edited:

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
ingen
Fruktansvärt tråkigt att behöva läsa en tråd som denna,
tyvärr är det nog inte sista gången heller..

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande, och att den klåparen
ger sig till känna frivilligt och tar sitt ansvar.

Har varit till bulten en gång, förra hösten, grymt skön väg..
Men på tok för mycket 'my racetrack.. get the fuck outa my way'-idioter.

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Men visst - skriv om något du inte vet nåt om...

Fan vad tråkigt för alla normala människor som använder den här vägen för att transprotera sig i sitt vardagliga liv...fast det kanske det inte finns någon som gör heller.

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Men visst skriv om något du inte vet nåt om...

Det är jäkligt tråkigt de som har hänt på den såkallade bullten.

MEN!!!!!

Ååå andra sidan hör inte sådan körning hemma på allmänna vägar.

Ååå på din skrivelse så svarar jag:

Det räcker att en bor där enligt mig..

Och det kommer att hända fler olyckor på denna väg..
Ni som som kör där ska bara vara Jävligt glada att det inte drabbar någon utomstående..Så som att någon JÄVLA idiot på plastracer får ett barn till att fara illa på ena eller andra sättet..den dagen då det händer kommer jag inte ha nogon förståelse för folk som kör plastracer på allmänna vägar över huvod taget..

JAG, bara säger det innan resten av hela sveriges icke plast idiotkörade befolkning rasar om det..

TA EN RACELICENS & LÄR ER KÖRA PÅ BANA PÅ RIKTIGT..eller ni är för dåliga för det??

ÅÅÅååå åter igen..det är jäkligt ttråkigt det som har hänt där nu denna gången..igen...

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
TA EN RACELICENS & LÄR ER KÖRA PÅ BANA PÅ RIKTIGT..eller ni är för dåliga för det??

Det skulle jag, och troligen väldigt många med mig, göra om det fanns en bana närmare än 20 mil från Stockholm. Det är en praktisk omöjlighet att åka 40 mil TOR för en dags bankörning.

Det ursäktar dock inte att folk kör som grottmongon.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!