Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
Nu fattar jag inte, var max 70 eller 65?
Det är 70 frågor. Men fem av dessa plockas bort. Man vet dock ej vilka dessa frågor är. Maxpoängen är 65. 52 krävs för godkänt.
Nu fattar jag inte, var max 70 eller 65?
öööööh... vilket IQ test ?
Och nej, störst risk är inte att få olja på bromsarna. Det kan omöjligt droppa ner på skivan allra minst om man kör med den.
Varför ? Jo för att skivan sitter inte i linje med gaffelbenet så om det skulle droppa olja från gaffelbenet skulle det ändå inte komma i närheten av skivan. För att olja ska kunna komma på skivan måste man isåfalla luta hojen kraftigt och samtidigt stå stilla så kanske en droppe kommer på skivan om man har tur.
Tyngdlagen ni vet
Men det skulle inte förvåna mig om den idioten som sitter och knåpar ihop frågorna satt det som rätt svar däremot.
Glapp i framgaffeln och tomt på olja i dämparen kan leda till att den slår igenom och att man kan få Wobbel så vitt jag vet.
Nån som VET något annat ?
Nähä...där har du faktiskt fel, det där är sjukt vanligt ute i skogen på enduromopparna, och konstruktionen med gafflar/bromsarna på dem skiljer sig inte nämnvärt mot gatkusinerna.
Det är nästan det man märker en slut packbox på om det händer under körning, att en halvliter dämparolja formligen sprutat ut och absolut hittat hela vägen till skivan...med noll bromsverkan som följd.
Så även om det låter konstigt, så stämmer det faktiskt.
/J
Tack för den infon iafalla nu vet jag vad som är störst risk när framgaffeln pajar
Men, visst fanns det frågor som var lite sådär...jag skrev för en vecka sedan och garvade lite åt "vad är korrekt kedjespel" - jadu...det beror på vad det är för båge (korrekt svar 25-35 mm, det borde vara "läs manualen").
/J
Haha jao.
Jag säger såhär om kedjespel, spänn tills kedjan inte går att dra ut från bakdrevet, alltså kan man ta tag i kedjan och dra ut den 1 mm där bak så är den för slapp helt enkelt. Sen kollar man spelet på kedjan i andra hand och då kan man ju se om drivpaketet är slut eller inte beroende på hur spänd kedjan är ?
Byter du lager på utgående axel en gång om året?
Justera till korrekt spel, allmän tumregel runt 25mm mitt på svingen. Sen kan du dra i kedjan kl3 på bakdrevet, på ett nytt drivpaket kan du inte dra kedjan ut från drevet alls.
Fast det kanske var det du menade?
"Till min stora förvåning hade jag lyckats klicka rätt inte mindre än 57 gånger "
Men helvette, det besvarar väl inte om man han blev godkänd eller inte.
Vilken poäng krävs för gk?
Men helvette, det besvarar väl inte om man han blev godkänd eller inte.
Vilken poäng krävs för gk?
Jag tror 53 är gränsen.
Det är 70 frågor. Men fem av dessa plockas bort. Man vet dock ej vilka dessa frågor är. Maxpoängen är 65. 52 krävs för godkänt.
Fast det är förvånande vad många hojar just det stämmer in på...du vet, allmänbildning.
:skruvarmycket
Nähä...där har du faktiskt fel, det där är sjukt vanligt ute i skogen på enduromopparna, och konstruktionen med gafflar/bromsarna på dem skiljer sig inte nämnvärt mot gatkusinerna.
Det är nästan det man märker en slut packbox på om det händer under körning, att en halvliter dämparolja formligen sprutat ut och absolut hittat hela vägen till skivan...med noll bromsverkan som följd.
Så även om det låter konstigt, så stämmer det faktiskt.
/J
Ja alltså det ska inte gå att dra ut kedjan kl3 på bakdrevet med normalt spel.
Ja alltså det ska inte gå att dra ut kedjan kl3 på bakdrevet med normalt spel.
Måste man spänna så pass hårt för att kedjan inte ska gå att dra ut så man inte får nå spel på kedjan är drivpaketet slut.
PS, alltså jag har märkt att "spelet" på kedjan uppfattas olika av många.
Vissa tycker spelet 25mm är det man ska utan något som helst motstånd kunna röra kedjan och vissa tycker spelet 25mm är så att man ska kunna dra i kedjan lite.
Jag vet inte, kör på nåt mellanting vill inte ha för hårt spänd men vill inte heller tappa kedjan
Helvete.. måste åka till garaget och känna lite mer, sätta nån på hojen. Blev rädd nu, dock har jag inte kört 1 meter med hojen sen jag rengjorde kedjan.
Jag tyckte den var lite för slapp när jag tog bort den då gick det att dra ut den lite kl.3 på bakdrevet nämligen så jag spänade ytterst lite.
Jag tror inte paketet är slut, bara gått 800mil.
Känner man sig inte bekväm med teorifrågorna tycker jag att det pekar ganska krasst på att man inte har studerat ordentligt.
Provet är dessutom idag utformat så det skall bli svårt för dem som som inte kikat så mycket till informationen bakom svaren på körskoleproven.
Hela idén med att ta körkortet är ju att skaffa sig kunskap, så varför inte anstränga dig lite så du faktiskt får ut något av dina surt förvärvade pengar ocj nedlagd tid?!
Studerar du inte seriöst kommer du antagligen inte klara provet, och bör i min mening inte heller göra det då provet tillåter tillräckligt många fel av provskrivaren som det är.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |