Dagens ungdom har det för lätt...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
några timmars mekande med tonhuvud/omladdning från bandspelaren för att ev. få in spelen i VIC20/64 :hihi

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hehe internet, datorer och mobiler fanns inte heller i särskilt stor utsträckning när jag växte upp och jag är ändå "rätt" ung så jag har också levt upp i den "halvhårda" världen iallafall :tummenupp
Nuförtiden kanske man inte behöver komma ihåg telefonnummer men man måste komma ihåg alla sina lösenord, koder och användare som går hit och dit så dagens värld skiljer sig inte så mycket mot forntiden :D

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
KGK skrev:
2289421 några timmars mekande med tonhuvud/omladdning från bandspelaren för att ev. få in spelen i VIC20/64 :hihi

:rofl
Turboloader ftw, och som du säger, lånade man ett band av en polare fick man skruva på tonhuvudet.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Fast är det bara jag som är tacksam över att ha växt upp i en värld utan mobiler internet gta med allt???

När jag var ung (79:a) var festis en trekant, på tv visades TECKNAT inte nått animerat skit.. När man var ledig var man UTE och lekte

Bara jag som minns när man fick komma till nån släkting med sky channel och se M.A.S.K, snobben och alla andra coola serier?? hemma hade man ju bara två kanaler.. och en liten pil i som visade när det började ett nytt program började..

"Det va bättre förr.." :)

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Cervantes skrev:
2289668 Fast är det bara jag som är tacksam över att ha växt upp i en värld utan mobiler internet gta med allt??? +massa text

Nej, är lite less på att folk alltid tjötar om att man ska svara i mobilen. Nu "måste" man vara tillgänglig hela tiden.. Det var enklare förr utan mobiler :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Haha den där texten va bra för nu känner jag mig ännu mindre bortskämd. Undantaget mp3 använder jag inget av det. Och mp3n har inte vart laddad på en vecka, porr gör man egen mycket roligare så..

Nej de va ett jävla gnäll.

Kajan skrev:
2290452 Klipp er o skaffa er ett jobb!

:6surkart :5sure
Jag va lovad jobb som lager arbetare men blev blåst på det, så nu får jag klara sommaren på 5000. De är ju skit lätt specielt när hojen behöver delar för 6000.. :D men det löser sig får ta lite strö jobb. Vill inte ha fast anstälning då skulle jag hoppa av gymnasiet och jobba med det istället och det är inte så smart.

Edit: klippa mig funderar jag på att göra men har inte råd och 3mm är inte så snyggt när hårbotten inte är solbränd.:D

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Thermal skrev:
2288737 Så sant, jag kan fortfarande telefonnummrena till de flesta kompisarnas föräldrahem. Vad polarna har för nummer nu har jag inte en aning om.

haha nu när jag tänkter på det kan jag nummret till min bästa kompis i lågstadiet :) ingen aning om var han bor, vem han dejtar, hur han mår eller hur han e som person idag men kan nummret till hans mor o far som bor kvar i stan :D

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
...och när man ville leka med nån så gick man helt sonika hem till denne och knackade på och sa "Hej är Thomas hemma?" så lekte man och fick nybakade bullar med kall mjölk av Thomas mamma som var likt ca 60% av alla mammor en sk "hemmafru".

Numera ringer morsorna fram och tillbaka till varandra för att försöka få till en "lekstund", När det finns en liten lucka i ungarnas "aktivitetskalender".

Föresten Space Invaders? Pytt! Min über coola granne hade ett "TV-Spel". Det var en modul med 2 st kontroller man skruvade på, varpå man kunde röra ett rakt streck upp och ner så man kunde studsa en boll mot väggen på andra sidan. Detta var "Squash", sen fanns "Tennis" som man spelade mot varandra. I och för sig fick jag naturligtvis aldrig spela då den übercoola grannen var 5 år äldre och det var 10000 polare till honom som stod på kö. Jag och de andra smågrabbarna stod längst bak och tittade storögt på.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
KGK skrev:
2289421 några timmars mekande med tonhuvud/omladdning från bandspelaren för att ev. få in spelen i VIC20/64 :hihi
Eller en Spectrum 48k med suddigumstangenter.

Testa å spela Decathlon på den maskinen, där man skulle "springa" med knapparna.
SEN kan ni komma å gnälla om musarm & nintendotumme. :rolleyes:

Om ni orkar vänta i 20 minuter medans spelet laddas först, och hoppas på att inte få "syntax error" istället.

Förresten: Har en Atari 520 med tillbehör (Vic64'ans konkurrent) som ligger här om nån vill ha. Kostar en back öl. :)

Cervantes skrev:
2289668 Fast är det bara jag som är tacksam över att ha växt upp i en värld utan mobiler internet gta med allt???

När jag var ung (79:a) var festis en trekant, på tv visades TECKNAT inte nått animerat skit..
Tecknat ? Jovisst, men endast en liten snutt på Lilla Sportspegeln en gång i veckan, eller samma Kalle Anka-sekvens varje julafton.

När "Tecknade Pärlor" kom höll man ju på att dö av lycka. :yoparty

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Man hade väl sisådär ett vhs-band med inspelat tecknat, typ Kalle Anka och Tom & Jerry.. och det gick måååååååånga varv.

Edit:
Ja just det och så några Hacke Hackspett-snuttar och Mr Magooooooooooooooo. :hihi

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
På 70talet betalade man 18% skatt, hade billig bensin, kunde få jobb betydligt mycket lättare och hade en annan arbetsmarknad. Ni slapp gå i skolan tills ni var 25år samt billiga försäkringar.

Vi 80talister kan ju knappast säga att det är vi som har höjt försäkringspremierna och det är vi som har höjt skatten samt utnytjat systemet så inihelvete så vi betalar 33% skatt.

Det är rent skitsnack att det är "glassigare" nu. På 70talet kunde frugan stanna hemma och ta hand om ungarna medans gubben kunde knega och hushållet gick runt.. Idag är det fantamig precis så man kan leva på den lilla ruttna lön man får.

Att teknologin har gått framåt är ju bra, för utan den hade du inte kunnat sitta här och beklaga dig på sporthoj!

Självklart pratar vi tidigt 70tal

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Thermal skrev:
2294713 Så lite tecknat var det inte,, glöm inte Hacke Hackspett på lördagsmornarna i Godmorgon Sverige. :hihi

& "Goliat" pa hajk
& "tom & jerry" pa lilla sportspegeln

:yoparty

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
CBR_Falun skrev:
2290698 Nej, är lite less på att folk alltid tjötar om att man ska svara i mobilen. Nu "måste" man vara tillgänglig hela tiden.. Det var enklare förr utan mobiler :)

Håller med! Snackade med några killar som jobbar inom räddningstjänsten uppe i fjällen, och förr var det rätt lugnt, skulle nån fjällvandra 3 dagar visste deras familjer det, och kom det inte tillbaks efter 3 dagar, då hörde de av sig till räddningssnubbarna. Nuförtiden kan folk ringa 3 timmar efter deras anhöriga knallat iväg, eftersom de inte svarar på mobilen (vilket beror på att täckningen är sådär på kalfjället).

Våga vägra mobil!

/Pajje

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Kajan skrev:
2294885 & "Goliat" pa hajk
& "tom & jerry" pa lilla sportspegeln

:yoparty

Det var ju väldans korta avsnitt, summa summarum.. 20 min tecknat på en vecka? Vissa program gick ju bara under vissa delar av året.

Sen fanns ju "Det var en gång" också, om nu någon kommer ihåg det.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Stortryne skrev:
2294409 Icke att förglömma: "Vilse i pannkakan" :tomten
Är det ingen mer än jag som fått barndomen näst intill totalsabbad av den vidriga Clownen Manne och hans vedervärdiga apa Koko?

Jag får fortfarande myrkrypningar och panikångest av bara tanken på hans vinande cykel där bakgrunden rörde sig men cykeln stod still... :4skrika

SwedB skrev:
2294939 Det var ju väldans korta avsnitt, summa summarum.. 20 min tecknat på en vecka? Vissa program gick ju bara under vissa delar av året.

Sen fanns ju "Det var en gång" också, om nu någon kommer ihåg det.
Och "Tårtan"! :yoparty

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...