Dagens ungdom har det för lätt...

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
N.Blomqvist skrev:
2294944 Är det ingen mer än jag som fått barndomen näst intill totalsabbad av den vidriga Clownen Manne och hans vedervärdiga apa Koko?

Jag får fortfarande myrkrypningar och panikångest av bara tanken på hans vinande cykel där bakgrunden rörde sig men cykeln stod still... :4skrika

Och "Tårtan"! :yoparty

Jag får också ångest när någon nämner Manne (tack så mycket!) och det var det enda som erbjöds som barnprogram vissa perioder. :huvet

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
N.Blomqvist skrev:
2294965 -Så lite så...! :hihi :pannkyss

Lätt att säga! :hihi Vi fick ju genomlida BÅDE Vilse i pannkakan och Manne, säg den generation som blivit serverad så mycket ångest som barn.

(Ok, vissa länder i krig, svält m.m. undantagna så slipper vi eventuella såna kopplingar.)

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
SwedB skrev:
2294939 Det var ju väldans korta avsnitt, summa summarum.. 20 min tecknat på en vecka? Vissa program gick ju bara under vissa delar av året.

Sen fanns ju "Det var en gång" också, om nu någon kommer ihåg det.

JAAA, shit ja, den hade jag glomt Den var ju skitbra :tummenupp

Tartan? var den tecknad?

apropa otecknat. Vi hade ju Lillstrumpa o syster yster med! Jag branner fortfarande alla gamla raggstrumpor jag hittar. bara utifall att.......... :3freak

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
SwedB skrev:
2294981 Lätt att säga! :hihi Vi fick ju genomlida BÅDE Vilse i pannkakan och Manne, säg den generation som blivit serverad så mycket ångest som barn.

(Ok, vissa länder i krig, svält m.m. undantagna så slipper vi eventuella såna kopplingar.)
Jodå... Född 1972 som man är har man mycket svarta minnen från barndomens tv.

Godnattstund med Beppe var också en serie som får det att vända sig i magen av äckel på varenda småbarnsförälder som helst.
Hade den mannen agerat idag hade han suttit 2-4 år för pedofilbrott. :3freak

Lillstrumpa och Syster Yster var inga trevliga bekantskaper det heller, men "mannen" bakom, i plyschkläder, halvlångt krulligt hår och suspekt mustasch är nog bland det läskigaste som visats på tv. Jag har fortfarande ärr djupt ristade i själen av hans fruktansvärda röst. :gråta

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Rikkard skrev:
2289589 Glöm nu inte Movieboxen!
Jag fick en deja vu i helgen!
Helt plötsligt fick jag för mig att jag ville se "Sunes sommar" som råkar ligga på VHS här i gömmorna. Videospelaren är dock undangömd sen ett tag tillbaka till förmån för en hårddisk-mojäng.

Alltså: in i förrådet, leta upp gamla videon. In bakom tv.n och koppla om och greja. Ställ videon i 45gr lutning eftersom sladden var för kort. Glo på filmen. In bakom tv.n och koppla tillbaka skiten. Ställ tillbaka videon i förrådet.
Skrattade gott för mig själv då jag kom på att det var precis så man gjorde med de gamla movieboxarna varje gång man ville glo på en rulle! :hihi

Kajan skrev:
apropa otecknat. Vi hade ju Lillstrumpa o syster yster med! Jag branner fortfarande alla gamla raggstrumpor jag hittar. bara utifall att..........
:skrämd :panikångest

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Nån som kommer ihåg Jalle, Julle och Julius? (tror dom hette så iaf) och inte minst Rulle?

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Kajan skrev:
2295019 JAAA, shit ja, den hade jag glomt Den var ju skitbra :tummenupp

Jag lyckades lokalisera några avsnitt.. ehum i ett online-arkiv som SVT tillhandahåller. Vet inte om det var lika bra nu. :hihi

CBR_Falun skrev:
2295052 Nån som kommer ihåg Jalle, Julle och Julius? (tror dom hette så iaf) och inte minst Rulle?

Roger that! J, J & J gillade jag.

Fast nu håller det mer på att utveckla sig till en nostalgitråd.

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
SwedB skrev:
2294939 Sen fanns ju "Det var en gång" också, om nu någon kommer ihåg det.
Det var grym som fan, allt från stenålder till rymdålder. :yoparty

CBR_Falun skrev:
2295052 Nån som kommer ihåg Jalle, Julle och Julius? (tror dom hette så iaf) och inte minst Rulle?
Jo föffan.

"Norrtjöpin fö tjyven." :tummenupp

SwedB skrev:
2295054 Fast nu håller det mer på att utveckla sig till en nostalgitråd.
Good times... good times... :)

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Ar det nagon som vet om man kan fa tag pa de gamla "Broderne Dahl" :yoparty
den norska serien?

Jakten pa proffessor.....
tidsmaskinen............

kommer inte ihag vad serierna hette

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
jag tycker de borde finnas pa DVD box som alla andra hogklassiga tv serier. Vafan om OC har en sa.....................

Far val ringa norsk television

He he..Kan f.o. inte se an banan utan att tanka pa Manne o hans cykel pa rullbandet.

Baanaaaaan :banana

Last edited:

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
Kajan skrev:
2295253 Ar det nagon som vet om man kan fa tag pa de gamla "Broderne Dahl" :yoparty
den norska serien?

tidsmaskinen............

har ett par avsnitt på burken med utan text så fattar du norska kan du få

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Argyle skrev:
2294853 På 70talet betalade man 18% skatt, hade billig bensin, kunde få jobb betydligt mycket lättare och hade en annan arbetsmarknad. Ni slapp gå i skolan tills ni var 25år samt billiga försäkringar.

Vi 80talister kan ju knappast säga att det är vi som har höjt försäkringspremierna och det är vi som har höjt skatten samt utnytjat systemet så inihelvete så vi betalar 33% skatt.

Det är rent skitsnack att det är "glassigare" nu. På 70talet kunde frugan stanna hemma och ta hand om ungarna medans gubben kunde knega och hushållet gick runt.. Idag är det fantamig precis så man kan leva på den lilla ruttna lön man får.

Att teknologin har gått framåt är ju bra, för utan den hade du inte kunnat sitta här och beklaga dig på sporthoj!

Självklart pratar vi tidigt 70tal
Du förstod inte riktigt ironin i texten va? :7peta

Förresten så började de flesta 70-talister jobba som tidigast i slutet på 80-talet så det är inte så många av oss som haft nån större glädje av låg skatt, billig bensin eller billiga försäkringar. Möjligtvis en morsa som var hemmafru så man fick hemlagad mat istället för pizza eller hamburgare. :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Morgue skrev:

Själv är man ju född på 80 talet, Men jag känner igen allt du skrev i texten endå!

Men det va ju bara bra att man inte hade internet och annan skit, För man var ju ute och gjorde saker istället, Dagens barn sitter ju bara hemma och blir feta.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Kajan skrev:
2295253 Ar det nagon som vet om man kan fa tag pa de gamla "Broderne Dahl" :yoparty
den norska serien?

tidsmaskinen............

Jaaaaaa! Den! :yoparty

Minns fortfarande inledningen, med allvarlig och mystisk norsk röst: "Universum, miljarder stjärnor och planeter..." Osv...

-Följde den serien noga. :)

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
N.Blomqvist skrev:
2294944 Är det ingen mer än jag som fått barndomen näst intill totalsabbad av den vidriga Clownen Manne och hans vedervärdiga apa Koko?

Jag får fortfarande myrkrypningar och panikångest av bara tanken på hans vinande cykel där bakgrunden rörde sig men cykeln stod still... :4skrika

Och "Tårtan"! :yoparty

Ja jävlar... Manne hade jag ju förträngt. Då var 20 års terapi åt helsike :(

N.Blomqvist skrev:
2295035 Lillstrumpa och Syster Yster var inga trevliga bekantskaper det heller, men "mannen" bakom, i plyschkläder, halvlångt krulligt hår och suspekt mustasch är nog bland det läskigaste som visats på tv. Jag har fortfarande ärr djupt ristade i själen av hans fruktansvärda röst. :gråta
Samma kille som var vilse i pannkakan. Tror att han hette Staffan Vesterberg, eller nått ditåt.
Hittade soudtracket till "pannkakan" hos en polare för några år sedan... Hu! :brinnerup

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy