Vfr piloten skrev:2514142Brukar byta luften i däcken under vinterhalvåret.
Känns bra med fräch luft när våren kommer.
Ska beställa Yosimura pro hitech luft.
Ta pro superhitech varianten istället. Rekommenderas varmt
Vfr piloten skrev:2514142Brukar byta luften i däcken under vinterhalvåret.
Känns bra med fräch luft när våren kommer.
Ska beställa Yosimura pro hitech luft.
Orca69 skrev:2514031Jag är en sån där som är för lat för att lämna in den gamla luften till återvinning så nu har man flera hinkar med luft som står och tar upp plats i förrådet.
Backblade skrev:2513745Hur brukar ni gå tillväga och vart gör ni av den gamla luften från däcken?
GSXR-Simme skrev:2514310Hoppas du skämtar... men man har hört det mesta så man vet inte.
men allvarligt så blir det köra på nitrogen till nästa säsong håller luften o bättre slitage..
BlueBull skrev:2514319Men orka..... Hur länge e de kul????????????????
BlueBull skrev:2514319Men orka..... Hur länge e de kul????????????????
Starstriker skrev:2514335Jag har hört att Jesus kör på vatten
GSXR-Simme skrev:2514348Hoppas su skämtar... men man vet ju alldrig...
men allvarligt så blir det Nitrogen till nästa säsong, håller luften och det blir ett mer jämnare slitage...
Milla skrev:2514364Jo du skrev det 20.40..
Har du inte läst reglerna; SKRIV INTE INLÄGG NÄR DU ÄR FULL!!!
Thyg0d skrev:2514337Det här kan vi dra ut på lääääääänge...
Här ser vi ett exempel på en som inandades gammal sur luft
när han bytte... VENTILATION FÖR F-N MÄNNISKA!
Frågan är ju vad han har i däcken för att lyckas med det??
Den helige ande(dräkt) kanske??
Starstriker skrev:2514442Asså. Har hört att han har vatten i däcken. Det ger större gyroeffekt och underlättar således vattenplaning.
aLcATRAZ skrev:2245823Jag har hört att under parningssäsongen så utvecklar norrlandsälgen en av de allra ädlaste gaserna. Gasen har väldigt speciell egenskap att den förutom luktar illa, ger däcken ett riktigt ordentligt älga-fäste. Körupplevelsen blir liksom älgen, väldigt hårig!
Det ryktas att MotoGP hojjar går på denna luft, som säljs under namnet AirMoose Turbo. (16€/liter). Vi snackar femstjärnig älg-gas från vilda älgar, i habitat bortom gasförorenande städer och motorvägar.
För mer information se www.airmoose.com/turbo
/a
Dominator-Rocks skrev:2514429Ok skall försöka att inte göra mig till en complete fool nu!
OBS Idiot förklara inte mig nu !
Tja.. Verkar som att många verkar driva med trådskaparen (har inte läst hela tråden) men det här med "kvalitetsluft" i däcken har jag aldrig hört talas om trodde lixom inte att det spelade någon roll, brukar filla up på macken preem närmare bestämt!
Har jag gjort fel? tycker att min MC inte ricktigt är me´i svängarna ibland (lixom, att däcken inte får fäste vill åt ett annat håll osv, oftast på grusvägar) kan det bero på fel luftblandning i däcken? I sånna fall vad skall jag har för luft och vart kan jag köpa/fyllapå den här speciella "däckluften"?
Om det finns någon kunnig i frågan som vill hjälpa, så vill jag ju självklart fylla på med en luftblandning som passar en offrodare!
Tack på förhand!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |