Freedom
Guest
Jag har slutat med luft i däcken, har gått över att fylla mina med komprimerat vacuum, minimalt med föroreningar och garanterat stöldsäkert. Vem vill stjäla ingenting?
Pizzabagarn skrev:2514918Gick det inte att laga luften.
Synd på benet. R.I.P
Fr.o.m årsmodell 2002 skall man tillsätta 2 dl vatten för de däcken blir så varma att vattnet förångas. Kör man på vintern får man dessutom mer tryck i backen pga isbeläggningen på insidan. OBS mc´n får inte stå för länge för då blir isbeläggningen en isklump och den vill man helst ha i drinken.
Jag har lite luft till övers men jag hittar den inte bland all annan luft.
Går det bra med blandluft ?
Annars så bruka diväteoxid funka rätt brasyltburk skrev:2514954Jag försökte laga luften men det gick tyvärr inte. Det flög så mycket luftflisor när den sprack så jag hittade inte allt. Jag och några polers var och letade i skogen hela kvällen men vi hittade bara lite grann.
Ett tips om man ska laga gammal luft som har spruckit: Använd inte vanligt lim som man köper i affären, blanda eget! Jag brukar använda följande recept:
-två kilo potatismjöl
-en liter vatten
-en halv liter svavelhexaflourid
-tre körsbär
-en älgtass
syltburk skrev:2514954
-två kilo potatismjöl
-en liter vatten
-en halv liter svavelhexaflourid
-tre körsbär
-en älgtass
syltburk skrev:2514954Jag försökte laga luften men det gick tyvärr inte. Det flög så mycket luftflisor när den sprack så jag hittade inte allt.....
Jo det smattrar så fint när man slangar, men det tar slut fort.mudder skrev:2514979Appropå luftflisor. Är det ingen som har testat att knöla in bubbelplast i däcken?
Mr_Mike skrev:2514086Jag kör max 5h på min och då byter jag även ventil+ gummit....
///Micke
Jörgen Karlsson skrev:2515102Äntligen! Här nämns för första gången i tråden det alltmer bortglömda ventilgummit. Glädjande nog av en yngre hojåkare.
Den behåller dom enligt paragraf 12:227, gällande Däckverkstäders skyldighet att återvinna samt transportera alla farliga ämnen till returstationen. Man kan tycka att man då borde få ett avdrag på inköpet av den nya luften, då den gamla minst är värd 10% av inköpspriset fortfarande, men så är icke fallet. Då verkstadens kostnad för detta sällan överstiger 5% så försökte SMC driva denna fråga under våren 2006, men då ingen rapportering har skett på över ett kvartal kan man väl anta att luften nu helt har gått ur den diskussionen...Fredde83 skrev:2514857En fråga: när däckakrängaren byter däck, behåller dom den gamla luften?
wheelie82 skrev:2515225På alla hojar jag haft har luften luktat gammal fis om man släpper ut lite och sniffar till. Varför? Har tidigare ägare snålat och köpt begagnad öststatluft? Luktar det bättre om man bara använder ventilgummina en gång?
Kan du kontrollera länken, den funkar inte.RR_06 skrev:2515306
En bakhjulslustgastub för 2995:- och en framhjulslustgastub för 2295:- beställdes från www.vikantrimmadinadäcksatan.igår för leverans via sms.
RR_06 skrev:2515306
När jag nu imorse kom ut full av förväntan fick jag se två moppefuckon springandes från min nu bakhjulslustgastomma och frahjulslustgastomma ögonsten...
Thyg0d skrev:2514561Bonnie850:
Du har helt rätt men jag tror inte att nån i den här tråden är speciellt seriös..
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|