Jag har inte bytt än. Ska in på service nu nästa vecka. Ber dem fylla på med Castrols nya Xeon Power Air 3000 bak för mer vrid i slangen. Fram tänkte jag ta den gamla bakluften som blivit något lättare med vintersäsongen som den stod still.
När jag kört länge på luften i mc-däcken brukar jag "flytta" över den till bildäcken för jag kör inte lika hårt med bilen.
Det är viktigt att byta luften ofta för annars sätter luftfiltret igen och det ger en försämrad sikt.
Jag har inte bytt än. Ska in på service nu nästa vecka. Ber dem fylla på med Castrols nya Xeon Power Air 3000 bak för mer vrid i slangen. Fram tänkte jag ta den gamla bakluften som blivit något lättare med vintersäsongen som den stod still.
Njaeij, inte helt säkert... då just butylgummit i sig utsöndrar både etan, några halogener, men ffa det tretunga vätet som får hjulen att nästan kännas cementerade i asfalten.
Så det enda rätta i nuläget, faktiskt idag, är att bara släppa ur den gamla luften rakt ut i atmosfären...
Passa på att fylla NY fin vårluft idag, min barometer visar just nu 1013 mbar så det blir både med tendens vackert väder i däcken likväl som rätt högtryck!
Allt går så mycket lättare efter att ha släppt väder...
Punkor syns direckT, man kan faktiskt lukta sig till dom.
/J
Försäker köra på den speciella studsluften. Riktigt kul när man slangar och ska sätta ner framhjulet då den bara studar upp igen! Man kan slanga långt in i helvete! OBS: Luften funkar inte bra på kurviga vägar!2790035Ni som kör Motard använder ni samma luft som till Sh lr är det special?
Du kan ha rätt i detta. MEN om du släpper ut tungt väte, även kallat tritium så kommer detta så småningom att brytas ner till deuterium. Detta kommer att blandas med syret och oxidera till tungt vatten. Japp samma sort som blir över vid kärnkraft. Detta tunga vatten är inte bra för naturen. Så det bästa är att lämna tritiumet till återvinningscentralen.
Äntligen har jag haft hojen på service. Bara 600 milars men de rådde mig ändå att byta luften i däcken. En 600 milars service kostar 640 SEK men eftersom jag valde att byta luften så gick det på 3860 SEK!!! Då har jag Krypton 6000 i framdäcket för prestandans skull och Grace Of Nature Air (Krav) för miljöns skull i bakdäcket.
Men allvarligt, måste det bli så dyrt kan man inte köpa begagnad däcksluft eller kanske luft från öststaterna eller nåt så det blir lite billigare? Någon som vet någon bra importfirma?
JOdå - för faaaen!
Du ska inte köpa den där ny-luften!
För dyr och besudlad med värdelösa utsläppsrätter som bara den som tar emot pengarna gör en vinst på!
QUOTE]
Jag lyder ditt råd nästa gång. Var ute igår och det var jätte-varmt. Då fick jag veta vad "ustläppsrätt" är. Luften släpptes ut pö om pö. Fick fylla på efter varje skylt: "Vattentäkt, vid olycka ring 112".
Ska köpa ny luft men den verkar vara lika slut och dålig som här på kontoret...
Har blivit av med luften en gång för mycket , så numera tar jag alltid in luften över natten. Brukar förvara den i en termos, vilket även har fördelen att luften har rätt temperatur när man kommer igen ut på morgonen.Vad använder ni för att förhindra att tjyvar snor er luft?
Vilken temperatur brukar ni ha på luften?
Brukar själv ha 175-200 grader om man är sugen på scones!
Var det inte någon här på forumet som på allvar förespråkade helium?
Ni får säga vad ni vill men jag tar detta på allvar. Använder bara Castrol Extrem Racing AIR. Brukar köpa den med medelhavslukt. 549kr burken är billigt!
Gammal luft lämnar man in på återvinningen.
Hur svårt kan det vara att fatta.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |