Dags att förbjuda bad.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
För att vara lite seriös. Det stog i artikeln att 104 drunknade förra året. Drygt 50 dog på motorcyklar. Alldeles oavsett döda/utövare så skulle jag nog vilja påstå att man siktar lite snett om målet är att minska antalet döda. Varför inte satsa på mer utbildning i livräddning, kurser med Röda korset tex, märka ut farliga badplatser mm?
Vi hojåkare är ju dom enda som tar egna initiativ till utbildning i syfte att minska olyckorna, och därigenom minska antalet döda. Skillnaden är att det går att dra in pengar på oss, och att det högst antagligen är fler politiker som vill ligga på stranden å glo på 18-åringar i bikini än som kör hoj... :rolleyes:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Vilket säljer flest lösnummer

En massakrerad hoj med rubriken MCDÖDEN på första sidan

eller

en lite notis inne i tidningen att någon drunknat

Politiker satsar alltid på det som ger mediatid
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04


Förbjud bad.. max en gång per år.. vid Jul.. och då måste man söka tillstånd hos länsstyrelsen..
beräknad behandlingstid 6 veckor.. :crash

Problemet är inte att folk badar utan att det saknas utbildning, som det är nu kan ju vem som helst hoppa ned i en sjö :gnissla . 2 år på högskolan bör man kunna kräva, minst.
Dusch är ett bättre alternativ, så länge man använder halkskydd.
(Och hjälm såklart)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Skillnaden är att det går att dra in pengar på oss, och att det högst antagligen är fler politiker som vill ligga på stranden å glo på 18-åringar i bikini än som kör hoj... :rolleyes:

Syftning oklar?
Politiker som kör hoj?
18-åringar i bikini som kör hoj?

18åriga politiker i bikini vill ligga och kör hoj på stranden:confused:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vilket säljer flest lösnummer

En massakrerad hoj med rubriken MCDÖDEN på första sidan

eller

en lite notis inne i tidningen att någon drunknat

Politiker satsar alltid på det som ger mediatid
Du menar att det egentligen är journalisterna som är bovarna? Det är dom som hatar oss genom att skriva MCDÖDEN på löpsedlarna å nån notis om 4 drunknade inne i tidningen, istället för tvärs om?
Nån som är sugen på att starta en kvällstidning? :hihi Nog fan är dom tredje stadsmakten alltid! :fakta

Syftning oklar?
Politiker som kör hoj?
18-åringar i bikini som kör hoj?

18åriga politiker i bikini vill ligga och kör hoj på stranden:confused:
Politiker vill glo på 18-åringar i bikini.
Politiker kör inte hoj.
Pungt! :mattias
 
Last edited:

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Ja och gud så förbannad man blir då sånahära galningar simmar UTAN SKYDD :skrämd Tänk er att hoppa i vattnet utan hjälm..
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Hmm

Hmm, bada är inte helt ofarligt, jag badade i slutet av juli och fick nässelutslag efter det, det värst är att skiten sitter kvar, (käkar antihistamin) Ska bege mig till el doktore igen för såhär kan jag inte ha det.

Så bada är farligt :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Du menar att det egentligen är journalisterna som är bovarna? Det är dom som hatar oss genom att skriva MCDÖDEN på löpsedlarna å nån notis om 4 drunknade inne i tidningen, istället för tvärs om?
Nån som är sugen på att starta en kvällstidning? :hihi Nog fan är dom tredje stadsmakten alltid! :fakta


Politiker vill glo på 18-åringar i bikini.
Politiker kör inte hoj.
Pungt! :mattias

Nej, det är vi väljare och media konsumenter som är problemet. Vi är mycket mer intreserade av dramatiska krasher, action och våld och sen vågar dom flesta inte erkänna det utan hugger på det med krav på krafttag. Denna skenhelighet hugger sen politikerna på.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nej, det är vi väljare och media konsumenter som är problemet. Vi är mycket mer intreserade av dramatiska krasher, action och våld och sen vågar dom flesta inte erkänna det utan hugger på det med krav på krafttag. Denna skenhelighet hugger sen politikerna på.
Jo, dom skriver ju det som säljer, men å andra sidan så borde ju saker man kan känna tillhörighet till vara lockande också. Att lista alla bad nån har dött på skulle nog sälja lika bra som vägar som folk har dött på.
Men visst, våld, action, skandaler å sex säljer ju. Lägg sen till bantningstips, bästa lådvinet, vem som tjänar mest å hur man får sin dator dubbelt så snabb på 20 min så har man täckt in 97% av kvällstidningarnas artiklar :huvet
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Jag anser att det borde vara Nollvision på våra badstränder!

Det är fullkomligt livsfarligt att bada. Kontrollanter som kontrollerar om vederbörande har simborgarmärket alternativt guldfisken (för som skall dyka från bryggan) borde vara obligatoriskt.

Flytvästar borde vara obligatoriska och skall lasttestas 2ggr/år - intyg skall visas upp på badvakts anmodan.

Uppdelade simfiler med vajjerräcken och flytbollar som delar upp höger- respektive vänstertrafiken, utåtgående- och tillbakagående trafik skall finnas och kontrolleras 4ggr per år.

Bryggan skall vara CE-märkt och kotrolleras med avseende på flytförmåga 2ggr per år av certifierad bryggtekniker.

Skrikkärringar skall genomgå strup- och stämbandskontroll senast i April. Detta för att dessa hysteriskt skall kunna skrika "MARCUS - DU FÅR INTE DYKA, DU SKRÄMMER MAMMA!" i 168 dBA.

Godkända badtofflor skall användas för att benbrott inte skall kunna framkallas med det berömda: jag ramlade för jag "trampade-på-en-glasspinne-som-stack-rakt-upp-i-hälen" syndromet.

Skitungar skall bindas ihop med varandra i fotbojjor och angöras vid träddungen, den som kanadagässen skiter över konstant. Detta för att de inte skall utgöra ett irritationsmoment i utbildade, simkunniga, människors flytvästsflytande längs, de till syftet angjorda, flyt-filerna.

Alla på stranden skall bära flouriserande västar i "insekt-på-rutan-grönt" medans badvakter skall ha ytbärgningsoveraller i bävernylon.
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Jag anser att det borde vara Nollvision på våra badstränder!

Det är fullkomligt livsfarligt att bada. Kontrollanter som kontrollerar om vederbörande har simborgarmärket alternativt guldfisken (för som skall dyka från bryggan) borde vara obligatoriskt.

Flytvästar borde vara obligatoriska och skall lasttestas 2ggr/år - intyg skall visas upp på badvakts anmodan.

Uppdelade simfiler med vajjerräcken och flytbollar som delar upp höger- respektive vänstertrafiken, utåtgående- och tillbakagående trafik skall finnas och kontrolleras 4ggr per år.

Bryggan skall vara CE-märkt och kotrolleras med avseende på flytförmåga 2ggr per år av certifierad bryggtekniker.

Skrikkärringar skall genomgå strup- och stämbandskontroll senast i April. Detta för att dessa hysteriskt skall kunna skrika "MARCUS - DU FÅR INTE DYKA, DU SKRÄMMER MAMMA!" i 168 dBA.

Godkända badtofflor skall användas för att benbrott inte skall kunna framkallas med det berömda: jag ramlade för jag "trampade-på-en-glasspinne-som-stack-rakt-upp-i-hälen" syndromet.

Skitungar skall bindas ihop med varandra i fotbojjor och angöras vid träddungen, den som kanadagässen skiter över konstant. Detta för att de inte skall utgöra ett irritationsmoment i utbildade, simkunniga, människors flytvästsflytande längs, de till syftet angjorda, flyt-filerna.

Alla på stranden skall bära flouriserande västar i "insekt-på-rutan-grönt" medans badvakter skall ha ytbärgningsoveraller i bävernylon.

:D :D :D

Tycker även att samtliga stränder och kuster ska förses med badstopp i stil med berlinmuren. Extrema kontroller med allt från EKG till alko-mätning skulle föregå passage.

Tänk om samhället bara kunde acceptera att folk alltid kommer att dö.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts



Politiker vill glo på 18-åringar i bikini.
Politiker kör inte hoj.
Pungt! :mattias

Bikini fairing-toppkåpa? Kåpmotorcyklar från -89, kan man ju förstå.
:blah Finns en kristdemokrat här på forumet som inte är så gammal. Han har en grym vokabulär och svada, sådetså. Eh, större phungt. (Birger Schlaug, CB 650 en gång i tiden, hosthost, tugga olja).

Min tur att vara allvarlig,. Tycker att en hel del av det du skrivet är bra, smygläst här ett tag. Framförallt är du bra på att lägga fram din syn på saker, jodå.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Du menar att det egentligen är journalisterna som är bovarna? Det är dom som hatar oss genom att skriva MCDÖDEN på löpsedlarna å nån notis om 4 drunknade inne i tidningen, istället för tvärs om?
Nån som är sugen på att starta en kvällstidning? :hihi Nog fan är dom tredje stadsmakten alltid! :fakta


Politiker vill glo på 18-åringar i bikini.
Politiker kör inte hoj.
Pungt! :mattias

Det stavas punkt.:mattias
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Men nog borde man göra något åt havsdjupen! :)

/perris

Vad jag minns från geografin;
Om man tittar på en topografisk karta så passar Himalayas höjder ganska klockrent ner i Marinergraven, bara att fixa!:tummenupp En liten bit mot utplaning.
Har sett nån här som skrev "I like being bad, it makes me happy".
Bad o lycka, badolycka, på forumet, jajamän. Måste stävjas, skrivas insändare o annat.
 
Last edited:

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Jag har en släkting som fantiserar om att äga en hagelbössa varje gång en badare gör en sådan där fuck-you-burnout på sjön bredvid och i förra veckan frågade sig Dagens Nyheters Lars Linder varför badare överhuvudtaget behövs. Jag kan inte göra annat än stämma in i klagokören.

Vi har hastighetsbegränsningar och bilbälteslagar. Hjälmtvång för cyklister debatteras ideligen och vi låser in folk i finkan om de är för fulla för sitt eget bästa. Men att bada i en sjö utan bälte eller skyddsutrustning värd namnet och glida ut i farleden med 2 sparkande ben är fortfarande okej. I Sverige. År 2007.

Hur snabbt simmar de där värstingbadarna - 2, 3 knop?

Vem vill bränna rakt in i en simmar-katapult med en liten, liten människa av kött och blod som (inte ens) HÅLLER I SIG MED BARA HÄNDERNA?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top