Dags att hetsa och spekulera i NEC/REC på Mantorp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vi läste oss till innan serien att i och med att man anmält sig till serien så var man automatiskt anmäld till alla tävlingar. OM man inte avanmälde sig, tror det var 14 dagar, innan varje race så var det bara att glatt betala anmälnings-avgiften iaf. Därmed så borde väl arrangören ha en bra bild av hur mkt pengar som kommer in?.. Ev efteranmälningar är väl bara ett välkommet tillskott då eller? Är min första säsong inom rr, o är grymt nöjd med dom två första arrangemangen. Men i söndags var det ju en aning snurrigt...

Skönt att höra att Owe klarade en dubbel i pik med livet i behåll... Någon som vet hur det gick med han som klotade i högern innan depån? Såg inte pigg ut...

Menar du Team Green #2 Kawa-föraren? Han klagade på höftsmärtor. Annars verkade han förhållandevis klar i skallen. Jag gick fram till honom samtidigt som en annan fotograf tog tag i gulflaggan. Då det inte fanns någon funktionär på den posteringen..
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Så hade det varit uppskattat om någon form av matservering är tillgänglig under kommande finalhelg.[/QUOTE]

det ska jag försöka fixa... :tummenupp
 

Junior #40

Junior#40
Gick med
19 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
K1
Menar du Team Green #2 Kawa-föraren? Han klagade på höftsmärtor. Annars verkade han förhållandevis klar i skallen. Jag gick fram till honom samtidigt som en annan fotograf tog tag i gulflaggan. Då det inte fanns någon funktionär på den posteringen..

Exakt. Hoppas han klarade sig efter omständigheterna väl... Skönt att det finns åskådare som tar tag i situationerna när funkisarna inte räcker till.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp
2 ambulanser
en bättre hemsida.
mylaps
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal?
missade jag nått?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp Finns
2 ambulanserSka ordnas
en bättre hemsida.Jobbas kontinuerligt med
mylapsFinns redan
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal? Finns redan, fråga efter besiktning redan när hojen kommer in på släp så går det smidigt, då besiktigar dom medan du reparerar
missade jag nått?

:tummenupp
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nåja:
Nr:18 skrev:
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp Finns
2 ambulanserSka ordnas
en bättre hemsida.Jobbas kontinuerligt med Har varit katastrof i åratal
mylapsFinns redan Det tar en evig tid innan resultaten kommer upp och de är svåra att hitta
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal? Finns redan, fråga efter besiktning redan när hojen kommer in på släp så går det smidigt, då besiktigar dom medan du reparerar
missade jag nått?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Hörde ryktas om något team som skulle ha kört på MAXXIS-däck i helgen, är det isåfall någon som vet vilket?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hörde ryktas om något team som skulle ha kört på MAXXIS-däck i helgen, är det isåfall någon som vet vilket?

Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.
 

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.

Jupp, vi körde kvalet(innan SC :)) på en uppsättning Maxxis Presa Sport. En spännande upplevelse:yoparty Tror Kent körde en 1.30a iaf innan det rykte av. Hade säkert gått att pressa lite till men inte utan risk för liv o lem.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jupp, vi körde kvalet(innan SC :)) på en uppsättning Maxxis Presa Sport. En spännande upplevelse:yoparty Tror Kent körde en 1.30a iaf innan det rykte av. Hade säkert gått att pressa lite till men inte utan risk för liv o lem.

Häfftigt att köra på ett gatdäck. Var 1:30.003 som var eran bästa kvaltid satt med MAXXISdäcket?
 

Ko72 diesel

#36 SuperTestpilot i Tom Kent Racing TKR
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Landvetter GBG Landvetter
Hoj
Gixxer räser
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.

Japp det gjorde vi o det var en spännande upplevelse. jag gick ut lite försiktigt i början men det gick rakt fram i kurvorna vänta tills jag fick upp lite värme i däcken (trots däckvärmare innan)körde i en kvart men ingen skillnad bara gled i kurvorna(längsta svartspåret från framhjulet in i start o mål rakan) kom ner till 1.30tid o 17onde start pos,till skillnad på 1.24 på ett annat däcksmärke,jonte gick ut körde han med men kom in o bara skaka på huvet,dags o byta däck sen var det dags o ut glida efter saftycar:yoparty
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
De kanske inte tål att bli så varma som med däckvärmare?! Fick ju ändå bra betyg i Motorrad, och bra varvtider (57:eek:r) på Kinnekulle.
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.
 

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Vad körde dom för tider med vanliga racedäck?

De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.

Vad synd att jag har tre set i garaget då :gnissla iofs avsedda för gatåka :)
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.

Hmm ,,, försökte en hel dag att åka under minuten på kinnekulle å tyckte jag tog i som fan men knappt lyckades å andra sidan åker jag ledigt 1.27 på mantorp utan att ta i så ,,, i min mening 58 på kinnekulle = 1.24 kanske på mantorp, går inte jämföra men jag tycker det var much lättare å åka dessa tider på mantorp än 58 på kinnekulle :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top