Dags att ställa av bil/MC ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
32% skatt på trafikförsäkring, jag kommer iaf ställa av alla mina fordon i ren protest, tar hellre böter än ger demdär förbannade utsugarna mer pengar,

klart som fan dem skiter i det, de betalar ju inte sina egna försäkringar, det gör VI, klart de skiter i att bensinen e dyr, reinfeldt kan glida runt i fet slukande amerikanare med chafför för bensinen och allt det betalar VI, sen ska VI inte ha råd att åka i en bil större än ett frimärke för det e inte bra för miljön, sen ska det ju såklart va skattefritt med städerskor och skit för det får dem ju betala själva! (iofs vi som betala deras lön, men går endå från deras plånbok)

är så trött på moderaterna nu så jag funderar på att bli självmordsbombare

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
32% skatt på trafikförsäkring, jag kommer iaf ställa av alla mina fordon i ren protest, tar hellre böter än ger demdär förbannade utsugarna mer pengar,

klart som fan dem skiter i det, de betalar ju inte sina egna försäkringar, det gör VI, klart de skiter i att bensinen e dyr, reinfeldt kan glida runt i fet slukande amerikanare med chafför för bensinen och allt det betalar VI, sen ska VI inte ha råd att åka i en bil större än ett frimärke för det e inte bra för miljön, sen ska det ju såklart va skattefritt med städerskor och skit för det får dem ju betala själva! (iofs vi som betala deras lön, men går endå från deras plånbok)

Vad du än gör så gör du bäst i att inte ställa av och fortsätta bruka. Min åsikt

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02

Trodde att förslaget om 32% på försäkringen var ett gammalt förslag från sossetiden men jag kan ju ha fel...

Dessutom så är väl ändringen inte klubbad ännu?

/BW

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
jag tjänar fortfarande med på sänkta skatter mm än vad höjningen kommer och bli så mig gör det inte så mycket, jag får dessutom själv välja ifall jag vill lägga ut dessa pengar eller ej.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (

äntligen nån som inte tar nån mer skit,, ja funderar också att göra detta i ren protest.. alla mc förare borde, se vad försäkringsbolagen tycker om förslaget när deras huvud näring försvinner!!

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Det kanske rör sig om ca 200kr/mån...Dra in på något annat om du har det så tight. Men och ställa av och köra...det finns bara inte...

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
men jag jobbar till sjöss och vi får ingen skattesänkning över huvud taget för "vi har det redan så bra" enligt moderaterna, som om dom någonsin haft ett jobb i sitt liv och vet hur vi har det?

sen har jag för tillfället 2 bilar och 2 MC för motorfordon e typ det enda jag tycker e skoj här i livet, så känns nästan som det e personligt nu

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Cbr 600!
Håller helt med.. Ställa av o köra finns inte på kartan. Att jämföra med barn som rymmer hemifrån för att dom inte får glass.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Det kanske rör sig om ca 200kr/mån...Dra in på något annat om du har det så tight. Men och ställa av och köra...det finns bara inte...

som sagt, handlar mest om principen, skulle dethär vart i nåt annat EU-land skulle det antagligen blivit stora våldsamma protester med molotov's flygande i varenda gathörn men inte i sverige, nää, vi e så snälla och oss kan man bara trampa på hur jävla mycket man vill

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
32 procent skulle man kunna leva med men blir det en ytterligare höjning på 300 procent då är det ingen idé längre att ha en trafikförsäkring :gnissla

strokey

kåtsominihelv**e
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
R1
det är ju precis det dom vill att folk ska börja transporteras på kollektivt eller annat miljövänligt sätt i form av gång/cykel etc det e bara att betala o se gla' ut det är trots allt bara tre år kvar till nästa val o då hoppas jag folk inte gör samma misstag igen! konstigt att människor glömmer så jävla fort bara! :va

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
som sagt, handlar mest om principen, skulle dethär vart i nåt annat EU-land skulle det antagligen blivit stora våldsamma protester med molotov's flygande i varenda gathörn men inte i sverige, nää, vi e så snälla och oss kan man bara trampa på hur jävla mycket man vill

Principen är att man kör försäkrat när man framför ett fordon på gata där andra kan bli inblandade i en olycka. Ingen rök utan eld.

Sen att man höjer priserna och det mjäkas för mycket här, det kan jag hålla med om. :mad:

Du skriver att du har fyra fordon..ställ av en eller två, måste du använda samtliga? Prioritera fast att det känns surt..du är inte ensam i denna båt, tro mig.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Eftersom du skriver att du har 2bilar och 2mc har du säker något att ta av. Men att köra oförsäkrat kan ställa till med mer än du anar.

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
32 procent skulle man kunna leva med men blir det en ytterligare höjning på 300 procent då är det ingen idé längre att ha en trafikförsäkring :gnissla

Jag lever inte med 32%.. Vad fan sysslar dom med?! För oss som inte sitter på våra feta direktörsarslen o bara hovar in blir det inte lika jävla kul längre. Dom snackade om 1000kr mer i månaden och vips blev dom valda. Sen höjde dom akassa med ca 100% och snackade om att göra det obligatoriskt.

Sen sitter man nu här med bil, som jag måste ha i jobbet och mc. 32% + på båda har jag nu likförbannat mindre än tidigare.

Till er nere i stockholm som som säger att det inte är någon farlig ökning osv osv. Kul för er! :tummenupp Jättekul att dom gör livet lättare för dom som redan har det kalas och(magnus uggla citat) tror att det är svält då man saknar svimingpool..

Nu liknar detta bara massa jävla gnäll, vilket det egentligen är. Jag har det inte värdelöst stält utan jag klarar mig runt varje månad, jag drabbas dock negativt av dessa ändringar och det skulle vara roligare om dom kunde plocka pengar from dom som redan har så det räcker o blir över. Moderaternas behandling av mindre rika: :såjaponken

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Yamaha XT660X -11
En liten undran

När kommer dom blåa att lägga en skatt på alla som har en försäkring genom sin idrott??
Ligger inte dom samhället till last genom alla sina "dyra" skador som dom drar på sig när dom blir skadade genom idrotten.............

Tycker absolut att dom också skall vara självbärande och inte ligga samhället till last......
Vad säger ni om en ökning för dom också med 32%??

Nej den där ökningen kommer att gå till borttagningen av fastighetskatten.
Fi fan...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Denna fråga blev väl "åter på remiss" om jag inte har fel ?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Enligt smc's hemsida verkar det vara spikat?

Jag har för mig att då dom skulle klubba 1 Juli för höjningen så blev det åter på remiss istället för klubbning. Det är innebär ju dock inte att det inte blir så.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM