Fredde Meck
Ny medlem
Nej den där ökningen kommer att gå till borttagningen av fastighetskatten.
Fi fan...
Fi fan...
men jag jobbar till sjöss och vi får ingen skattesänkning över huvud taget för "vi har det redan så bra" enligt moderaterna, som om dom någonsin haft ett jobb i sitt liv och vet hur vi har det?
sen har jag för tillfället 2 bilar och 2 MC för motorfordon e typ det enda jag tycker e skoj här i livet, så känns nästan som det e personligt nu
dax å ställa hojen på farsan igen...
Jag har en kompis som också jobbar till sjöss.......vet hur mycket du betalar
i sjömansskatt.........inte mycket kvar att sänka där...eller...?
2st Bilar och 2st Motorcyklar....du kan ju välja att ställa av dom du inte åker
på för tillfället(tex. när du är till sjöss), så blir det garanterat billigare!
KentW
32% skatt på trafikförsäkring, jag kommer iaf ställa av alla mina fordon i ren protest, tar hellre böter än ger demdär förbannade utsugarna mer pengar,
klart som fan dem skiter i det, de betalar ju inte sina egna försäkringar, det gör VI, klart de skiter i att bensinen e dyr, reinfeldt kan glida runt i fet slukande amerikanare med chafför för bensinen och allt det betalar VI, sen ska VI inte ha råd att åka i en bil större än ett frimärke för det e inte bra för miljön, sen ska det ju såklart va skattefritt med städerskor och skit för det får dem ju betala själva! (iofs vi som betala deras lön, men går endå från deras plånbok)
är så trött på moderaterna nu så jag funderar på att bli självmordsbombare
Jag har en kompis som också jobbar till sjöss.......vet hur mycket du betalar
i sjömansskatt.........inte mycket kvar att sänka där...eller...?
2st Bilar och 2st Motorcyklar....du kan ju välja att ställa av dom du inte åker
på för tillfället(tex. när du är till sjöss), så blir det garanterat billigare!
KentW
Det kanske rör sig om ca 200kr/mån...Dra in på något annat om du har det så tight. Men och ställa av och köra...det finns bara inte...
När kommer dom blåa att lägga en skatt på alla som har en försäkring genom sin idrott??
Ligger inte dom samhället till last genom alla sina "dyra" skador som dom drar på sig när dom blir skadade genom idrotten.............
Tycker absolut att dom också skall vara självbärande och inte ligga samhället till last......
Vad säger ni om en ökning för dom också med 32%??
Fi fan...
Enligt If rör det sig om en höjning mellan 100:- (mopeder) upp till 10.000:- (hojar) per år.
Igår fick jag f.ö. brev från If om att det snart kommer att komma en fakturera från dom där man ska betala den summan som motsvarar höjningen i trafikförsäkringen för 2007. Blir allstå en klumpsumma att betala, men man vet ännu inte hur stor, heja!
2008 kommer denna höjning att vara inkluderad i den vanliga premien.
jag tjänar fortfarande med på sänkta skatter mm än vad höjningen kommer och bli så mig gör det inte så mycket, jag får dessutom själv välja ifall jag vill lägga ut dessa pengar eller ej.
Har ni som gnäller verkligen koll?
Jag pluggar å får ibland CSN, jag sommarjobbar och har en bil och en gammal MC.
Dom höjde grundavdraget för lönen så man får tjäna 36600 istället för 16600 innan det börjas dra skatt.
Det betyder att jag får 6400 kr extra varje år. A-kassan betalar jag in till för jag har ihoparbetade pengar där, höjdes med ca 140 kr/månaden = 1680 kr per år.
Jag betalar kommer få betal ungefär 1000 kr extra per år pga skatten på trafikförsäkrningen. Alltså:
6400-1680-1000 = 3720.
Tack Ni borgerliga för att jag får 3720 kr mer per år, jag som är extrem låginkomsttagare.
Man får ju inte bara kolla på hur en liten grej ändras utan helheten, annars är man bra dum.
dax å ställa hojen på farsan igen...
Men jag fattar inte... Jag har då inte fått ett öre i lägre skatt vad jag sett/hört utan får bara betala mer...
Räntorna på lånen går upp eftersom fastighetsskatten är borta, iofs tack för det men jag bor i BRF så det hjälper mig personligen nada..
Akassa+fack kostar mig runt en 550 i månaden..
Har en bruksbil, en T-bird, och en gammal gixxer som kommer att kosta
skjortan att försäkra...
Exakt när kommer jag att tjäna tusenlappar på att arbeta??
För övrigt är jag vuxen nog att städa undan min egen sk!t så det avdraget kommer ju inte att hjälpa heller..
Så det börjar kännas som om man BARA förlorar på den här regeringen faktiskt. T-birden är inte ens påställd för jag är inte ens säker på att jag har råd att ha alla igång samtidigt...
Nån får gärna upplysa mig om jag har fel..
Men ni som klagar har ni verkligen satt er ner och gjort en nogrann kalkyl över vad det blir TOTALT per år? Jag misstänker att många kollar på vad enskilda saker förändras å klagar efter det. Då blir det ju snett.
Sen finns det ju självklart både förlorare och vinnare på förändringarna. En del saker är bra en del är dåliga. Jag hamnar iallafall plus å jag har låg inkomst och ingen bostadsrätt eller liknande.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|