Dags att ställa av bil/MC ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
äntligen nån som inte tar nån mer skit,, ja funderar också att göra detta i ren protest.. alla mc förare borde, se vad försäkringsbolagen tycker om förslaget när deras huvud näring försvinner!!

Lite statistik från Folksam gällande MC klass 7:

För varje hundralapp de får in från våra premier kostar det dem hundratjugo. Skulle alla vi (sporthojar) ställa av skulle det nog bjudas på personalfest hos f-bolagen :)



sen har jag för tillfället 2 bilar och 2 MC för motorfordon e typ det enda jag tycker e skoj här i livet, så känns nästan som det e personligt nu

Jävla I-landsproblem :mad: :rolleyes:

Och som svar på en eventuell fråga: Nej jag tycker inte att en ökning på 150 SEK/månad gör så mycket OM det stannar där. Då kommer jag ha tjänat på det i.o.m. den sänkta inkomstskatten i alla fall.
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Lite statistik från Folksam gällande MC klass 7:

För varje hundralapp de får in från våra premier kostar det dem hundratjugo. Skulle alla vi (sporthojar) ställa av skulle det nog bjudas på personalfest hos f-bolagen :)



jag snackar fortfarande bil och mc...precis som trådstartaren gjorde...
sen ska man inte tro på allt bolagen säger,, varför slutar de inte försäkra sporthojar om det nu e så jäkla dyrt,, jo för att dom tjänar på det, och det kan du aldrig säga emot... det är totalt oekonomiskt att göra affärer där man går i förlust, jag tror definitivt inte att försäkringsbolagen gör detta...
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skiter egentligen fullständigt i politik, de ljuger lika mycket allihop.
Men det känns lite som att sossarna drar landet ett par år, sen lackar folk å väljer in moderaterna som måste dra i tömmarna åt olika håll för att styra upp skit som sossarna ställt till med.
Tyvärr så känns det lite och då börjar gnäll-Bengt hemma i det generella svenska folkhemmet att klaga och sen nästa period så kommer sossarna tillbaka igen. Nån som som nånsin sett att sossarna sänkt nåt som moderaterna höjt efter att de tagit tillbaka makten?

Vad folk lätt glömmer är att man inte styr ett land med samma kurvtagning som en sporthoj. Snarare en finlandsfärja. Det tar tid att förändra och återfå en schysst balans på ett helt lands ekonomi.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Och ränteökningen lär ju inte bli nådig när riksbanken anser att storstädernas bostadsmarknad är aningens överhettad...

Bostadsmarknaden spelar roll för riksbanken, även sveriges ek överlag, växelkursen, hur bra export/import går, inflationen, tysklands ekonomi etc och allt är sammankopplat. Det finns 10000 saker som påverkar.
Framförallt är det den europeiska centralbankens ränta som styr den svenska, och givetvis amerikanska räntan.




jag snackar fortfarande bil och mc...precis som trådstartaren gjorde...
sen ska man inte tro på allt bolagen säger,, varför slutar de inte försäkra sporthojar om det nu e så jäkla dyrt,, jo för att dom tjänar på det, och det kan du aldrig säga emot... det är totalt oekonomiskt att göra affärer där man går i förlust, jag tror definitivt inte att försäkringsbolagen gör detta...

Jag har också funderat på det, gissar på att en normal sporthojsåkare som börjar på klass 7 byter till en lugnare klass efter några år och då börjar bolaget tjäna pengar. Kan dom behålla kunden och dessutom sälja en husförsäkring, dyrare bilförsäkring etc när personen blivit äldre så motiverar det också. Men det är en ren gissning, skulle också vilja veta varför försäkringsbolagen försäkrar hojar som går back.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
[/QUOTE]jag snackar fortfarande bil och mc...precis som trådstartaren gjorde...
sen ska man inte tro på allt bolagen säger,, varför slutar de inte försäkra sporthojar om det nu e så jäkla dyrt,, jo för att dom tjänar på det, och det kan du aldrig säga emot... det är totalt oekonomiskt att göra affärer där man går i förlust, jag tror definitivt inte att försäkringsbolagen gör detta...[/QUOTE]


Jasså??..så om man försäkrar sin hoj hos ett bolag och har en sporthoj som går i sin egen klass där dom skiljer på sina kostnaderna gentemot andra klasser.
Om nissen kultar första säsongen och alla vet att det kostar flis att laga en hoj även små skador med kåpor,fotpinnar med mera plus arbetet åt verkstan...då lär dom inte tjäna på det kontra det du hunnit betala under din säsong...vart är vinsten då?
Dom finns rätt många som kultar när säsongen drar igång och sen fortsätter det bara och bara inse och tro inget annat att dom tjänar storkovan på dig

Sen är det en annan femma att dom andra klasserna och andra försäkringar i bolaget gör vinst och bolaget i det hela gör vinst vid året slut och får täcka upp intäkter kontra utgifter i klass 7.Jobbar för övrigt med två stycken före detta folksam nissar på jobbet.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

Jävla I-landsproblem :mad: :rolleyes:

Och som svar på en eventuell fråga: Nej jag tycker inte att en ökning på 150 SEK/månad gör så mycket OM det stannar där. Då kommer jag ha tjänat på det i.o.m. den sänkta inkomstskatten i alla fall.

haha, du kan ju seriöst inte tro att något försäkringsbolag skulle förlora pengar på att försäkra något?, skulle de ju inte vilja ha kunder alls

och DU kanske tjänar på det men jag förlorar bara på precis alla punkter.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
haha, du kan ju seriöst inte tro att något försäkringsbolag skulle förlora pengar på att försäkra något?, skulle de ju inte vilja ha kunder alls

och DU kanske tjänar på det men jag förlorar bara på precis alla punkter.


Och då ska du få ett riktigt uppvaknande då och detta är fakta och en exakt summa på kronan och sett den med egna ögon

försäkring helårspremie 14322kr
Skada:61234kr

är det vinst för bolaget???
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Och då ska du få ett riktigt uppvaknande då och detta är fakta och en exakt summa på kronan och sett den med egna ögon

försäkring helårspremie 14322kr
Skada:61234kr

är det vinst för bolaget???

nu tar du ju ett enskilt fall.... det finns ju även de som kraschar en 911 turbo totalt och då är det ju klart att de går back för att försäkringen var billigare än en ny bil...

men tänk på alla dom som inte utnyttjar sin försäkring...
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
haha, du kan ju seriöst inte tro att något försäkringsbolag skulle förlora pengar på att försäkra något?, skulle de ju inte vilja ha kunder alls

och DU kanske tjänar på det men jag förlorar bara på precis alla punkter.

Det är inte viktigt hurvida EN produkt går med vinst eller inte. Det viktiga är hur resultatet ser ut vid årets slut med alla produkter sammanräknade. Som någon nämnde lite högre upp; det de inte kan tjäna på din hoj kan de kanske tjäna på din bil, din lägenhet, ditt hus, din båt o.s.v.

Så för att kunna få möjligheten att tjäna dessa pengar på just dig kan de tänka sig att betala en lite del av något annat så länge det totala är lika med vinst.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nån som kan bekräfta? tar dom all skatt på en gång?
if? trodde de va lite mer per månad.
isf har jag 4800 spänn o betala rakt av o de har jag inte råd med :näsblod
för faaaaaaaNNN!!!!! helV! jävla SKIT!!!!! :huvet :mad:
ställer jag av 2 fordon o har 2 st bara blir de fortfarande 2000 spänn..
fan ska köpa hus nu o pengarna trillar ju hela tiden.. :(

el va de bara på trafik dom tar dessa 32%?
isf blir de ju lite mindre..
äsch ska läsa på lite nu.. sorry för mitt babbel :gnissla
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Saxat från If-brev:

Förhandsmeddelande om extra faktura

Som du kanske vet har riksdagen beslutat införa en premieskatt på 32% på all trafik-försäkring. Den nya skatten gäller från och med den 1 juli 2007 och det är If som försäkringsbolag som ska betala in den till staten. För din del blir premieskatten ett påslag på din trafikförsäkringspremie.

EXTRA FAKTURA
Eftersom du redan fått förnyelsen av din försäkring kommer vi skicka en extra faktura inom de närmsta månaderna. Beloppet motsvarar den nya premieskatten, räknat från den 1 juli 2007 och fram till din nästa förfallodag. Från och med nästa försäkringspreiod kommer premieskatten att ingå som ett påslag på din trafikförsäkringspremie.

VILL DU VETA MER?
Undrar du något över den nya premieskatten och vad den innebär för dig hittar du mer information på www.if.se. Där finns även en länk till regeringens hemsida där du kan läsa mer om riksdagsbeslutet.

Vänliga hälsningar
If

Dal Falconer
Produktansvarig
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Saxat från If-brev:
EXTRA FAKTURA
Eftersom du redan fått förnyelsen av din försäkring kommer vi skicka en extra faktura inom de närmsta månaderna. Beloppet motsvarar den nya premieskatten, räknat från den 1 juli 2007 och fram till din nästa förfallodag. Från och med nästa försäkringspreiod kommer premieskatten att ingå som ett påslag på din trafikförsäkringspremie.
[/I]

:gnissla Gör som jag och skaffa autogiro så är det lättare att låtsas att den inte existerar.
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
Skiter egentligen fullständigt i politik, de ljuger lika mycket allihop.
Men det känns lite som att sossarna drar landet ett par år, sen lackar folk å väljer in moderaterna som måste dra i tömmarna åt olika håll för att styra upp skit som sossarna ställt till med.
Tyvärr så känns det lite och då börjar gnäll-Bengt hemma i det generella svenska folkhemmet att klaga och sen nästa period så kommer sossarna tillbaka igen. Nån som som nånsin sett att sossarna sänkt nåt som moderaterna höjt efter att de tagit tillbaka makten?

Vad folk lätt glömmer är att man inte styr ett land med samma kurvtagning som en sporthoj. Snarare en finlandsfärja. Det tar tid att förändra och återfå en schysst balans på ett helt lands ekonomi.

Vad yrar du om? Det är väl snarare tvärtom då borgarna styrt o ställt i totalt 3 mandatperioder sen 1930 (räkna bort ww2) och är inne på den 4.e nu. Dom 3 första varade förövrigt bara 3 år styck..

Det känns mer som att då det börjar gå väldigt bra för sverige kan borgarna komma där och lova ännu bättre åt dom som redan har det bra ställt. Innan nästa val inser folk att dom bara är fulla av skit och vi går tillbaka till något som funkar istället och vips har vi en vettig regering igen i bra mycket längre än 1 mandatperiod!
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
De ska införa en skatt på gnäll också har jag hört! Akta er!

Personligen skall jag göra mitt yttersta för att krascha mindre. Jag skall inte köra för fort där det inte passar, jag skall inte wheela i tätorter, jag skall inte heller stjäla motorcyklar eller handla med stulna delar. Idiotomkörningar på fel sida får det vara slut med också. På så sätt hoppas jag bidra till att samhällskostnaden för motorcyklism sjunker, och att attityden gentemot motorcyklism förbättras. Då blir det ju billigare att köra motorcykel igen.

Ni andra gnällfittor kan ju fortsätta att klota en hoj per säsong och göra fuck you-burnouter framför barnfamiljer. Gråt sedan som lille Skutt när moderaterna gör det sämre för just DIG, men bättre för landet. Senast jag kollade väljer man en regering för att styra Sverige, inte för att ge dig som individ så många förmåner som möjligt.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
De ska införa en skatt på gnäll också har jag hört! Akta er!

Personligen skall jag göra mitt yttersta för att krascha mindre. Jag skall inte köra för fort där det inte passar, jag skall inte wheela i tätorter, jag skall inte heller stjäla motorcyklar eller handla med stulna delar. Idiotomkörningar på fel sida får det vara slut med också. På så sätt hoppas jag bidra till att samhällskostnaden för motorcyklism sjunker, och att attityden gentemot motorcyklism förbättras. Då blir det ju billigare att köra motorcykel igen.

Ni andra gnällfittor kan ju fortsätta att klota en hoj per säsong och göra fuck you-burnouter framför barnfamiljer. Gråt sedan som lille Skutt när moderaterna gör det sämre för just DIG, men bättre för landet. Senast jag kollade väljer man en regering för att styra Sverige, inte för att ge dig som individ så många förmåner som möjligt.

Väl talat :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Och då ska du få ett riktigt uppvaknande då och detta är fakta och en exakt summa på kronan och sett den med egna ögon

försäkring helårspremie 14322kr
Skada:61234kr

är det vinst för bolaget???

som sagt, kan ju inte ta ett enskilt fall, 100% av alla crashar inte

sen vafan kör du om du har så låg försäkring?, typ va min trafikförsäkring kostar jue, skulle få betala runt 40k för helförsäkring med 14000 självrisk (vagnskada 7000 x2 då man e under 25) så skulle bli 54k, ungefär va hojen e värd, så om jag kör helförsäkrat och total-skrotar en gång om året går de ju +-0 :)
 

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
De ska införa en skatt på gnäll också har jag hört! Akta er!

Personligen skall jag göra mitt yttersta för att krascha mindre. Jag skall inte köra för fort där det inte passar, jag skall inte wheela i tätorter, jag skall inte heller stjäla motorcyklar eller handla med stulna delar. Idiotomkörningar på fel sida får det vara slut med också. På så sätt hoppas jag bidra till att samhällskostnaden för motorcyklism sjunker, och att attityden gentemot motorcyklism förbättras. Då blir det ju billigare att köra motorcykel igen.

Ni andra gnällfittor kan ju fortsätta att klota en hoj per säsong och göra fuck you-burnouter framför barnfamiljer. Gråt sedan som lille Skutt när moderaterna gör det sämre för just DIG, men bättre för landet. Senast jag kollade väljer man en regering för att styra Sverige, inte för att ge dig som individ så många förmåner som möjligt.

Inte alla anser det bra för landet att göra rika rikare på vanliga människors bekostnad.
Det är ju tur att vi har dig som gör så stora uppoffringar landets bästa.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
De ska införa en skatt på gnäll också har jag hört! Akta er!

Personligen skall jag göra mitt yttersta för att krascha mindre. Jag skall inte köra för fort där det inte passar, jag skall inte wheela i tätorter, jag skall inte heller stjäla motorcyklar eller handla med stulna delar. Idiotomkörningar på fel sida får det vara slut med också. På så sätt hoppas jag bidra till att samhällskostnaden för motorcyklism sjunker, och att attityden gentemot motorcyklism förbättras. Då blir det ju billigare att köra motorcykel igen.

Ni andra gnällfittor kan ju fortsätta att klota en hoj per säsong och göra fuck you-burnouter framför barnfamiljer. Gråt sedan som lille Skutt när moderaterna gör det sämre för just DIG, men bättre för landet. Senast jag kollade väljer man en regering för att styra Sverige, inte för att ge dig som individ så många förmåner som möjligt.

gör du så, jag själv ska köra runt som en idiot och krasha in hojen i nån dyr ny merca minst en gång om året för att få valuta för trafikförsäkringen och sen ska jag se till att bli skadad med så man kan vila upp sig på sjukhus för som det e nu har man ju fan inte råd att ta semester iaf

styra sverige??, så korkat så jag inte ens tänkte kommentera det från början but here goes

VA I HELVETE E BRA FÖR SVERIGE DÅ OM DET INTE E ETT VÄLMÅENDE LYCKLIGT FRISKT FOLK?????? vi, jag, ÄR sverige. Sen om du också tillhör dem kanske 10% överklassfjollor i sverige som e överlyckliga nu så kan du väl bara stå för det och inte försöka maskera det med nåt jävla "bra för sverige"

klart överklassfolket har rätt att va lyckliga och skutta runt, samma rätt har jag att vara förbannad på hur hårt ekonomiskt drabbad jag personligen blir av denhär regeringen
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Inte alla anser det bra för landet att göra rika rikare på vanliga människors bekostnad.
Det är ju tur att vi har dig som gör så stora uppoffringar landets bästa.

Inser du själv hur otroligt dåligt insatt du låter? Du kanske kan bättra på min initialt dåliga bild av ditt politiska omdömme genom att utveckla ditt resonemang. En smula bara.

Saxat från Wikipedia:

"Tilläggas kan att ordet idiot kommer av grekiskan idiotes som betyder en 'privat man', det vill säga motsatsen till statsman, politiker."
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top