Dags att ställa av bil/MC ?

Status
Ej öppen för fler svar.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Inser du själv hur otroligt dåligt insatt du låter? Du kanske kan bättra på min initialt dåliga bild av ditt politiska omdömme genom att utveckla ditt resonemang. En smula bara.

Saxat från Wikipedia:

"Tilläggas kan att ordet idiot kommer av grekiskan idiotes som betyder en 'privat man', det vill säga motsatsen till statsman, politiker."

Faan varu gnäller!! :såjaponken
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Socialdemokratins största tillkortakommande måste vara att de misslyckades lära dig att skriva.

Du är Sverige skriver du. Är du helt säker på det? Jag skulle tro att det är väldigt många ensamstående föräldrar till exempel som inte ens skulle drömma om att ha råd med motorcykel. Tänk om det är du som är "rikemans-snobben" i deras ögon, som tidigare har fått sin lyxhobby sponsrad av staten?

Nåja, jag räknar inte med att du skall förstå!
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
Inser du själv hur otroligt dåligt insatt du låter? Du kanske kan bättra på min initialt dåliga bild av ditt politiska omdömme genom att utveckla ditt resonemang. En smula bara.

Saxat från Wikipedia:

"Tilläggas kan att ordet idiot kommer av grekiskan idiotes som betyder en 'privat man', det vill säga motsatsen till statsman, politiker."

Du påstår att det blev bättre för landet då borgarna klev in. I mina ögon låter det som att du tror att Sverige slutar ovanför Sundsvall och endast består av landsplättar där knösus-svenssons bor.

Kort fattat kan man väl säga att mätningarna som visar övertag för sossarna igen talar för att folk kanske inte tycker att moderaterna klarar sitt jobb så bra? Eller lever du kvar i den period där folk faktiskt trodde att moderaterna kunde uträtta något av värde?

Du verkar också vara av sådan sort att man bör ta av dom fattiga och ge till dom rika. Whatever floats your boat! Men tro inte att det kommer bli långlivat!
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Du påstår att det blev bättre för landet då borgarna klev in. I mina ögon låter det som att du tror att Sverige slutar ovanför Sundsvall och endast består av landsplättar där knösus-svenssons bor.

Kort fattat kan man väl säga att mätningarna som visar övertag för sossarna igen talar för att folk kanske inte tycker att moderaterna klarar sitt jobb så bra? Eller lever du kvar i den period där folk faktiskt trodde att moderaterna kunde uträtta något av värde?

Du verkar också vara av sådan sort att man bör ta av dom fattiga och ge till dom rika. Whatever floats your boat! Men tro inte att det kommer bli långlivat!

Jag tycker att det är bra med en regering som lägger större vikt vid demografi än geografi, ja.

Om du väljer att mäta Sveriges framgång genom att kolla på opinionsundersökningar kring sittande regering är du mer än lovligt dum. Slå upp svåra förkortningar som BNP eller HDI, och börja granska dem istället. Notera också att värden på dessa skalor beror på faktorer som kan ha infallit för många år sedan. Det tar några år att ändra ett lands utveckling.

Men det är klart, ICA har ju höjt priset på köttfärs sedan borgarbrackorna tog över, så nu är landet på väg åt pipsvängen! Hoppas sossarna kommer tillbaka snabbt så att du och alla andra får det kortsiktigt piffigare igen.

Retorisk fråga: Hur tror du att den beräknade medellivslängden (ett av många sätt att bedöma välfärd) påverkas i ett land av en alltför vårdslös motorcykelframfart?
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Allvarligt talat Klubba så är du ute och cyklar. Jag tycker att du skall ta en ordentlig titt på helhetsbilden innan du klagar.

För mig som är en vanlig svensson, tjänar mindre än 300 000/år, bor i Stockholm och redan har höga kostnader så kommer denna initiala höjning att öka min årskostnad med ca 1500kr. De skattelättnader som redan genomförts har påverkat min ekonomi bra mycket mer.

Jag vågar faktiskt påstå att dessa förändringar förmodligen har gett majoriteten mer pengar över. Just det, mer än 50% är det jag talar om här, och så är det väl tänkt att fungera, eller skall alla betala mer skatt för att just DU skall ha det bättre?

Kanske skall höja alla bidrag så att vi som jobbar får mindre pengar över och folk som går och dräller på bidrag hela dagarna skall få det bättre?

Personligen så tycker jag att man skall införa rösträtt endast för de som betalar skatt, det är trots de pengarna som driver den svenska ekonomin. Tänk vilket ramaskri det skulle bli när alla bidragstagare inte skulle få rösta om vad som skall hända med andras pengar!

Ha en bra dag, ledsen för OT.

MVH

/Leo
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Rättvisa

Ni som säger att ni har "råd" att betala den där ökningen på 32 %,

Visst det har ni kanske men vad är rättvisan när vi som åker ett fordon (Alla kommer att få den där ökningen, lastbilar, bussar, bilar osv.)
Är det inte tillräckligt med skatter på vi som äger och har ett fordon....
Kommer återigen till det där med idrotten....hum ja ja ....

Nja man skall nog fan inte gnälla, dom var ju tydliga med den där ökningen innan valet och först nu så vaknar folket...
Bara att betala och se glad ut......
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
jag ska författa ett "nordeabrev" och skicka ut till alla, sen kommer jag håva in skatten själv. muhahaha
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

Du är Sverige skriver du. Är du helt säker på det? Jag skulle tro att det är väldigt många ensamstående föräldrar till exempel som inte ens skulle drömma om att ha råd med motorcykel. Tänk om det är du som är "rikemans-snobben" i deras ögon, som tidigare har fått sin lyxhobby sponsrad av staten?

och vilka ensamstående mödrar tror du har det bättre med denhär regeringen? skulle väl vara de ensamstående mödrar som tjänar över en halv mille om året isåfall

min hobby sponsrad av staten?, skojar du? betalar ju tom skatt på hojen! syftar du på sjukhusräkningen staten står för en del av för de motorcyklister som haft oturen att blivit påkörda? finns fotgängare som men blir påkörda, fan jävla lyxhobby de har att gå på trottoarer! borde vara skatt och böter på att vistas utomhus över huvud taget sen borde det ju även va böter på att sitta vid datorn utan hjälm för man kan ju bli så trött på folk att man slår huvet i tangentbordet! och sån jävla lyxhobby som att slå huvet i tangentbordet ska ju fan inte staten betala! :huvet
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

min hobby sponsrad av staten?, skojar du?

Den här tråden handlar om att kostnader för trafikskador (sådana som inträffar bland annat då du och jag utövar vår motorcykelhobby) tidigare har subventionerats av staten. Enkelt uttryckt har man alltså tagit pengar från dagis och sjukvård och lagt på kostnaderna för bl. a. motorcyklismen.

Det nya lagförslaget innebär att du och jag och många andra inte längre får denna "sponsring". Tänk vad glada de skall bli på dagis, och inom sjukvården, när de får mer pengar över.

Seriöst, skicka ett brev till riksdagens talman där du frånsäger dig din rösträtt. Så får du en till dag vart fjärde år då du har tid att uuuiiiila!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

massa text
/Leo


shit vilken fart det va på tråden nu då, svara på det längst upp så hamnar svaret typ längst ner :)

vanlig svensson som bor i stockholm?, alla bor inte i stockholm. Har inga siffor på hur många i sverige som fått bättre ekonomi och hur många som fått det sämre men vet iaf att jag fått det jävligt mycket sämre

att arbetslösa inte borde få rösta låter ju som en bra ide, de betalar ju som sagt mindre skatt, sen borde ju då tjerer bara få en halv röst, eller de kan möjligtvis få en och alla killar får 2 röster för alla vet ju att tjejer tjänar mindre i snitt och betalar ju då mindre i skatt, sen e de ju gravida och har sig med vilket kostar ännu mer pengar, nej, de kanske rentutav inte skulle få rösta alls de heller. Folk som e kommunalanställda då?, de betalar ju skatt men hela deras lön betalas med skattemedel så de betalar ju skatt med skattepengar! borde fan inte få rösta dem heller

jävla massa dravel här, jag e förbannad nu på moderaterna för allt de gör gör allting mycket sämre för mig personligen, tycker det e min rätt att få vara sne på dem utan att behöva tänka på de % som fått det bättre

och som sagt tidigare, får inget jävla jobbavdrag för enligt moderaterna har jag det ju redan för bra. Dock får jag ju vänligt nog betala höjda a-kassa och fackavgifterna som alla andra så jag inte ska känna mig alltför utanför
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vad yrar du om? Det är väl snarare tvärtom då borgarna styrt o ställt i totalt 3 mandatperioder sen 1930 (räkna bort ww2) och är inne på den 4.e nu. Dom 3 första varade förövrigt bara 3 år styck..

Det känns mer som att då det börjar gå väldigt bra för sverige kan borgarna komma där och lova ännu bättre åt dom som redan har det bra ställt. Innan nästa val inser folk att dom bara är fulla av skit och vi går tillbaka till något som funkar istället och vips har vi en vettig regering igen i bra mycket längre än 1 mandatperiod!

Du missförstod mig fullständigt.
Om nu sossarna gör ett så bra jobb i så många år som du säger, varför kommer det sig då att svenska folket efter ett antal år tröttnar fullständigt och röstar fram en borgerlig regering då?
Om jag inte är helt ute och cyklar så har det varit likadant sedan urminnes tider, sossarna styr och regerar och drar sverige ner i skiten - folk tröttnar - röstar fram en borgerlig regering som får ta skiten för vad sossarna ställt till med - de tar i med krafttag för att styra upp men lagom tills de förändringarna slår igenom så har gnäll-Bengt i stugan vänt på kappan och röstat tillbaka sossarna igen.

Det är lustigt att man hör så in i helv-e mycket gnäll på folk om sossarna strax innan borgarna vinner valet men sen verkar de inte minnas att de gnällde efteråt.

Personligen skiter jag i vilket, men det är nog inte fel med lite förändringar då och då. Ibland är det skit och ibland är det bra. That's life.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Den här tråden handlar om att kostnader för trafikskador (sådana som inträffar bland annat då du och jag utövar vår motorcykelhobby) tidigare har subventionerats av staten. Enkelt uttryckt har man alltså tagit pengar från dagis och sjukvård och lagt på kostnaderna för bl. a. motorcyklismen.

Det nya lagförslaget innebär att du och jag och många andra inte längre får denna "sponsring". Tänk vad glada de skall bli på dagis, och inom sjukvården, när de får mer pengar över.

Seriöst, skicka ett brev till riksdagens talman där du frånsäger dig din rösträtt. Så får du en till dag vart fjärde år då du har tid att uuuiiiila!

få ledigt för att rösta? va?, har jag aldrig fått

vet inte ens om jag orkar svara, känns som du driver med mig, du kan ju seriöst inte tro att demhär pengarna kommer hamna i något dagis så alla snoriga barn får nya leksaker och blir glada, dem hamnar i fickan på den högavlönade överklassen.

och som jag redan skrivit typ 17ggr nu, finns ju massor med saker man kan göra där man blir skadad men helt plötsligt ska vi betala våra egna skador, pensionärer som e ute och går på vintern tex, dem halkar ju alltid och bryter benen!, borde straffskattas att va över 60år och gå ut på vintern, jävla lyxhobby

lika bra att vi blir total anarki när vi endå håller på
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
32% skatt på trafikförsäkring, jag kommer iaf ställa av alla mina fordon i ren protest, tar hellre böter än ger demdär förbannade utsugarna mer pengar,

klart som fan dem skiter i det, de betalar ju inte sina egna försäkringar, det gör VI, klart de skiter i att bensinen e dyr, reinfeldt kan glida runt i fet slukande amerikanare med chafför för bensinen och allt det betalar VI, sen ska VI inte ha råd att åka i en bil större än ett frimärke för det e inte bra för miljön, sen ska det ju såklart va skattefritt med städerskor och skit för det får dem ju betala själva! (iofs vi som betala deras lön, men går endå från deras plånbok)

är så trött på moderaterna nu så jag funderar på att bli självmordsbombare

Ähh gör som jag å sälj allt du äger, när du gjort det kommer du upptäcka att alla tillsalu annonser innehåller fordon som är lik eller är värda mer än Sveriges statsskuld enligt ägarna själva och pruta det gör man inte för då är man dum i huvudet.

Det hela kommer sluta med att du köper en biltema cruiser och sen får jättemycket pengar över ( som du iof kommer att supa upp eftersom du inte har något att göra ) en morgon kommer du vakna och tänka -fan jag har blivit som den där snubben på sporthoj och det är de där jeffla moderaternas fel!!

:rolleyes:
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Det nya lagförslaget innebär att du och jag och många andra inte längre får denna "sponsring". Tänk vad glada de skall bli på dagis, och inom sjukvården, när de får mer pengar över.


Undrar var dagis , fritis o skolor gör av de pengarna ?? Till nästa år ska det sparas 2,1 miljoner kronor på skolan bara i min kommun. Det medför att 6-års verksamheten . att man börjar "skolan" redan vid 6 års ålder, som för övrigt fungerat jättebra , kommer att försvinna. Personal på både fritis , dagis o skolor kommer att minskas , etc....

De pengarna som staten "tjänar" på att försäkringsbolagen tar över ansvaret för trafikolyckorna , kommer att försvinna i ett djupt hål. Det är ingenting som vi nånsin kommer att få se röken av.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Varför gnälla denna regeringen vart framröstad av folket och de stod för sina ändringar innan. Har du inte råd sälj eller kör utan skylt, kanske köpa ett tält och bo i, va fan allt handlar om vad du vill göra för dina pengar.

50%blå de andra röda, som vissa argumenterar lär ni inte få över någon % på den andra sidan.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
eller kör utan skylt, kanske köpa ett tält och bo i, va fan allt handlar om vad du vill göra för dina pengar.

Precis det jag tänkte ju när alla politiskt insatta moralkärringar anföll XD,
bor redan nu billigt i slummen så tälta behöver jag nog inte iaf, blir nog kyligt om vintern


just for da record, NEJ, de sa inte nånting om att jag inte skulle få jobbavdrag innan valet etc etc, de sa att de skulle sänka bensinpriset etc etc, hursomhelst röstade jag iaf inte på asen så tycker dem som röstade på dem kan betala åt mig :)
 

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Stunthoj
Varför skjuter ingen dom största idioterna, dom skjuter ju bara bra personer?
Palme var väl bra men han blev ju mördad...reinfeldt går ju runt som en liten hitler men ingen gör slut på vårat lidande, snälla indian, shoot him with the slangbella:huvet
 

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Thruxton -06
gör du så, jag själv ska köra runt som en idiot och krasha in hojen i nån dyr ny merca minst en gång om året för att få valuta för trafikförsäkringen och sen ska jag se till att bli skadad med så man kan vila upp sig på sjukhus för som det e nu har man ju fan inte råd att ta semester iaf

styra sverige??, så korkat så jag inte ens tänkte kommentera det från början but here goes

VA I HELVETE E BRA FÖR SVERIGE DÅ OM DET INTE E ETT VÄLMÅENDE LYCKLIGT FRISKT FOLK?????? vi, jag, ÄR sverige. Sen om du också tillhör dem kanske 10% överklassfjollor i sverige som e överlyckliga nu så kan du väl bara stå för det och inte försöka maskera det med nåt jävla "bra för sverige"

klart överklassfolket har rätt att va lyckliga och skutta runt, samma rätt har jag att vara förbannad på hur hårt ekonomiskt drabbad jag personligen blir av denhär regeringen


Se då till att straffa borgarbrackorna för din höjda premie och få dem att sluta skutta runt och vara lyckliga. Ta en sväng med crossen på golfbanan eller stick ner till marinan och öva lite "fuck-you burnouts". :D
 

Henken

Guest
Har nån i tråden nämnt att det höjs med ytterligare 100% 2009?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top