Gabor
Guest
Det är dags att knulla alla MODERATER i arslet!!!!!!!!1111111
Det har inte du kropp till,
Det är dags att knulla alla MODERATER i arslet!!!!!!!!1111111
smart, folk med dyra villor slipper fastighetsskatt och istället ska det skattas på trafikförsäkringen, rättvist?, vilka har högst trafikförsäkring? ungdomar under 25 kanske, vilka tjänar minst?, kan det vara ungdomar? rättvist i din lilla värld kanske
Tro vad du vill. Statistiska Centralbyrån jobbar heltid med att räkna ut just sådana siffror. Vilka kvalifikationer har du som gör att vi borde lyssna mer på dig än på dem?
Näe, det är uppenbart att jag kan spendera min tid bättre än på att försöka få dig att förstå. Hata på bara, gasa tills det rasar, och glöm inte bort att lära dina framtida barn allt du vet så att de också röstar rött.
Hej då!
Jag måste tacka Kuritas och andra som försökt förklara hur det ser ut för Muppi och Klubba. Tyvärr är jag rädd för att det inte kommer att gå in.
Muppi snackar om att ingångslönen för en ingenjör är under 25 000/mån, tacka fan för det. Det är ju en ingångslön. Tror Ni på fullaste allvar att majoriteten av alla arbetsföra jobbar för en ingångslön? Majoriteten av de som har ett jobb i sverige är garanterat äldre än 25 och har jobbat sig upp lite här i livet, med högre lön som följd. Ingångslöner är den nedre avgränsningen och i princip alla inom det yrket tjänar mer...
Detta drar upp medellöner mycket mer än de förhållandevis få som tjänar miljonbelopp varje år. För att inte tala om att vi i detta land inte har en befolkningspyramid, utan snarare en fördelning av befolkningen där en väldigt stor del är över 40.
Sen kan jag tillägga att de pengar jag tjänar snabbt äts upp av rätt så höga boende kostnader (bostad i Stockholm är BRA mycket dyrare än uppe i norrland), högre matkostnader, högre bensinkostnader för bil/MC, högre försäkringskostnader mm. (bara att återbetala lånen till CSN har tills i år kostat mig ca 1500kr/mån...)
Sist jag läste om en jämförelse mellan Stockholm och norrland så visade det sig att man trots lägre lön generellt sett hade mer pengar över uppe i norr pga. mindre omkostnader.
För att inte tala om alla pengar som går upp till norrland ifrån stockholmsregionen i form av regionstöd etc.
MVH
/Leo
ALLA som tjänar pengar har inte alls fått skattesänkning
Jag tycker du har lite snevriden bild på Sthlm vs Norrland. Visst kostar det mer att bo där nere men var någonstans är bensinpriset så mycket högre i sthlm än här uppe?! Var kostar maten så mycket mer? Hur mycket skiljer sig lönerna? Jag vet en mycket viktig skillnad, lokaltrafiken. Ni har möjlighet att ta buss/tåg i stortsett dit ni vill. Många här uppe måste använda bilen för att fara och handla eller jobba. Kan knappast bli billigare!
Vemfan bor i norrland?
ok, eftersom alla andra e totalt OT får väl jag me vara lite OT då
blablatextmassa.
Jag personligen har två stora intressen; MC och segling. Ska jag skrika och vara förbannad för att jag inte har råd att köpa en segelbåt för 3 miljoner och sedan äga den? Det är ju min mänskliga rättighet att äga en segelbåt då jag tillhör de 20% lyckligt lottade av jordens befolkning! JÄVLA SKITLAND!!
Nu till anledningen att jag över huvud taget satte mig och skrev detta inlägg:
Jag var iväg på lunch. Under lunchen hittade jag en notis i Punkt SE och kom och tänka på dig som arbetar till sjöss. Följande är ett citat:
"Lägre skatt väntar sjöfolket
Anställda till sjös fick inte del av det nya jobbavdraget. Men nu lovar finansminister Anders Borg en förändring.
- Allt regeringen gör blir inte rätt eller perfekt. Vi ska se över frågan med utgångspunkt från att det ska löna sig bättre att arbeta också för sjömän, sade han efter en interpellationsdebatt i riksdagen på onsdagen."
Med detta sagt kommer du kanske att kunna utöva just din mänskliga rättighet med mängder av fordon i garaget. Vem vet, du kanske blir så glad att även du inser att det inte är en slump att himlen är blå
Ville inte dra upp denhär tråden igen då den börjar kännas uttjatat, men nu när apelsin endå gjored det kan jag lika gärna svara....
att du inte har råd att köpa en båt på 3 miljoner e ju en sak men blir ju lite fel, tänk snarare såhär, du vill jättegärna ha en fin båt
du jobbar och snålar och sparar så mycket pengar du bara kan, lever på nudlar och ketchup etc etc, sen efter 3 års sparande har du äntligen råd att köpa din fina båt du så länge velat ha, sen glider du runt i din båt på havet och e jätteglad och allt e frid och fröjd men så plötligt en dag, kommer moderater till makten och bestämmer sig att införa en straffskatt på alla båtar på 300%, för åka båt, det e ju ett lyxnöje och dessutom kan man dö av det, vilket betyder att du inte har råd att ha kvar din båt du så länge kämpat för att få, klart som fan du med skulle bli förbannad då
och visste inte de skulle se över våran skatt, tack för infon , blir man ju lite gladare iaf, får hoppas finansminister Anders Borg hittar på något vettigt då
Ville inte dra upp denhär tråden igen då den börjar kännas uttjatat, men nu när apelsin endå gjored det kan jag lika gärna svara....
att du inte har råd att köpa en båt på 3 miljoner e ju en sak men blir ju lite fel, tänk snarare såhär, du vill jättegärna ha en fin båt
du jobbar och snålar och sparar så mycket pengar du bara kan, lever på nudlar och ketchup etc etc, sen efter 3 års sparande har du äntligen råd att köpa din fina båt du så länge velat ha, sen glider du runt i din båt på havet och e jätteglad och allt e frid och fröjd men så plötligt en dag, kommer moderater till makten och bestämmer sig att införa en straffskatt på alla båtar på 300%, för åka båt, det e ju ett lyxnöje och dessutom kan man dö av det, vilket betyder att du inte har råd att ha kvar din båt du så länge kämpat för att få, klart som fan du med skulle bli förbannad då
och visste inte de skulle se över våran skatt, tack för infon , blir man ju lite gladare iaf, får hoppas finansminister Anders Borg hittar på något vettigt då
Säg att torsten och lina har gnetat å knegat å sparat i 15 år för att få råd med den där lilla stugan som dom vill att deras barn ska växa upp i. Till slut har dom råd att köpa den och allt är frid och fröjd, till sossarna börjar höja fastighetsskatten massor enbart för att dom har sjöutsikt. Det är klart att sjöutsikten tillför så mycket till deras ekonomi att det är värt många tusen varje år.
Men som tur var kommer Alliansen och tar bort fastighetsskatten så dom kan bo kvar. Så levde dom lyckliga i hela sina liv tills sossarna tog makten och återinförde fastighetsskatten utan att sänka skatten på trafikförsäkringen.
Allt har två sidor och jag tycker det är viktigare att torsten å lisa kan ha sin kåk än att jag å du kan ha en ny sporthoj, eller nån en dyr segelbåt.
32% skatt på trafikförsäkring,
Lite komiskt att se folk argumentera emot att det faktiskt är de som redan har som tjänar på den här regeringen och de som inte har som förlorar... kom in i matchen nångång för bövelen!
Torsten o lisa kan ta en lägenhet i köping för 3500:- i månaden, jag dör inte av det och det lär inte dom heller göra.
Lite komiskt att se folk argumentera emot att det faktiskt är de som redan har som tjänar på den här regeringen och de som inte har som förlorar... kom in i matchen nångång för bövelen!
Torsten o lisa kan ta en lägenhet i köping för 3500:- i månaden, jag dör inte av det och det lär inte dom heller göra.
Öhm så om jag sammanfattar lite snabbt. Bättre att någon tvingas flytta från sitt hus pga fastighetsskatten än att du måste ta en hoj med billigare trafikförsäkring?
Jag förstår inte hur det inte kan gynna dom som har låg inkomst men en villa att fastighetsskatten försvinner, du vet väl att det inte bara är dom rika som äger villor? Många pensionärer äger sin hus.
Jag är student och har ganska låg inkomst, runt 50 papp per år, jag äger en gammal bil och en gammal mc. Jag tjänar på dom här förändringarna som gjorts men det är klart jag kanske tillhör dom rika?
Jag tror någon har skrämt dig med högerspöket, kanske växte du upp i DDR sverige och fick dig imatat att det är fult att tjäna pengar. Alla som har mer än snittet är onda och sparkar gärna på dom har mindre.
För det är ju inte så att om egenföretagare uppmuntras så skapas fler jobb åt arbetaren.
Kom in i matchen för fan det är inte 1940 fortfarande.
Jag tjänar mer än snittet så jag får väl sparka på mig själv då enligt dig, den där extra tusingen snodde de tillbaka illa kvickt plus lite till. För mig är alltså den nya regeringen en förlust. Thats it.
Grabbarna på djursholm med feta villan och ett bankkonto som snart exploderar förtjänar såklart att deras skatter försvinner... För har man förmögenhet så har man inte råd att betala förmögenhetsskatt tex, eller?
Som en sista pungspark kan du få en annan upplysning. Sossarna höjde en gång i tiden skatten på bränsle för att täcka trafikskador... Det moderaterna gör nu kallas dubbelbeskattning. Intressant va?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|