Dags att ställa av bil/MC ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(

Ja du tänker ungefär lika smart som några grabbar på fordonslinjen som blev intervjuade innan valet, de röstade på moderaterna för dom skulle minsann skaffa jobb åt dem och dessutom höja lönen! :näsblod

Du kan dra precis hur många löjliga exempel du vill, moderaterna gör rika rikare, vi svenssons går ungefär jämt ut beroende på olika faktorer, de fattiga, arbetslösa och sjuka får det sämre. För som du kanske förstår så kan staten inte trolla fram pengar till de rikas sänkningar, de måste tas någonstans ifrån... :fattartil kopplar du?


(ska tilläggas att jag inte heller är sosse, för de spyr verkligen ut bidrag till höger och vänster. Skulle vilja ha nåt mitt emellan, är känns så svart eller vitt idag.)
 
Last edited:

Gabor

Guest
Ja du tänker ungefär lika smart som några grabbar på fordonslinjen som blev intervjuade innan valet, de röstade på moderaterna för dom skulle minsann skaffa jobb åt dem och dessutom höja lönen! :näsblod

Du kan dra precis hur många löjliga exempel du vill, moderaterna gör rika rikare, vi svenssons går ungefär jämt ut beroende på olika faktorer, de fattiga, arbetslösa och sjuka får det sämre. För som du kanske förstår så kan staten inte trolla fram pengar till de rikas sänkningar, de måste tas någonstans ifrån... :fattartil kopplar du?


(ska tilläggas att jag inte heller är sosse, för de spyr verkligen ut bidrag till höger och vänster. Skulle vilja ha nåt mitt emellan, är känns så svart eller vitt idag.)

Det är inte mycket som passar dig när man läser dina inlägg.

Hur skulle du finansiera all verksamhet i sverige ? Ta gärna med långtidssjuka, unga sjukpenionärer, inte höja arbetsgivaravgifter, för då har man inte råd att anställa ny personal, få sjukvården att gå ihop, infrastrukturen skall underhållas mm, ge bara ett hum om hur det ska gå ihop.

Tänk på att ingen vill betala dubbelbeskattning. För det klagas mycket på just sånt bland de låg-medelinkomst tagare.

Seså, fram med din lösning .
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
denna sabla moderatpolitik fy fasen

jag är tyvärr sjukpensionär sedan en moderat ag körde mitt liv i botten fasen
sjukvården vill o kan inte hjälpa mig med min svåra diabetes de har inte råd att ta prover ? o så kommer dessa nya SKATTER från ett parti som ville sänka skatterna ???????? på försäkringen ja skulle inte tveka en sekund o ställa av o köra vidare helt klart reinfelt tigger ju om sånt när han åker omkring i tjänstebil a säpokärra eller flyger med statsplanet för 25 tusen i timman på vår bekostnad eller hur är det nödvändigt???? o ja han var ju det nya ARBETARPARTIET ????????????? Lögner o jäkelskap det är vad det är
tom kungen har insett eller har ni missat att han försöker o åka kommunalt eller med reguljärflyg o tåg vid resor inom sverige ! när reinfeldt skulle till en Bonde i Holmestad åkte han med regeringsplanet till Hovby Lidköping för att därifrån åka säpokärra o förmodligen kom den kärran från stockholm?
snacka om utgifter fy fasen ruttet det är v:va ad det blivit :va
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Det är inte mycket som passar dig när man läser dina inlägg.

Hur skulle du finansiera all verksamhet i sverige ? Ta gärna med långtidssjuka, unga sjukpenionärer, inte höja arbetsgivaravgifter, för då har man inte råd att anställa ny personal, få sjukvården att gå ihop, infrastrukturen skall underhållas mm, ge bara ett hum om hur det ska gå ihop.

Tänk på att ingen vill betala dubbelbeskattning. För det klagas mycket på just sånt bland de låg-medelinkomst tagare.

Seså, fram med din lösning .

Haha... a för fan, ska slänga upp en budget för hela sverige inkl allt. :rolleyes:

Eller så kan jag väl säga så här, en sosseregering som inte sprider bidrag som rocko sprutar säd... Det vore ganska najs!
 

Gabor

Guest
Haha... a för fan, ska slänga upp en budget för hela sverige inkl allt. :rolleyes:

Eller så kan jag väl säga så här, en sosseregering som inte sprider bidrag som rocko sprutar säd... Det vore ganska najs!

Ja en helhetsbudget, vore intressant. :yoparty

Det fanns en tid när det faktiskt var riktigt bra i sverige, 60-70 talet tror jagdet var. Sen kom den nya generationen liberalism, fri uppfostran, lika värde på alla, öppna gränserna......:rolleyes:

Facit har vi i dagsläget.

Håller i mångt å mycket med dig. En bland regering med det bästa från både höger å vänster, men det är en utopi att lösa i ankdammen svedala. :huvet

Lite OT blev det. Åter till tråden.

Ställa av fordon, nej , det blir det INTE. Tror att de flesta unga får om något år börja sälja sina dyra starka hojar å se sig om efter äldre , lite billigare.

En polares son köpte en 87ans gixxer, en 87ans corvette, försäkringskostnad för de båda. 2680:- alles total. Hel/hel, entusiastförsäkring på båda, Bilsport/mc....killen är 24 år. Han är nöjd. :D
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
jag är tyvärr sjukpensionär sedan en moderat ag körde mitt liv i botten fasen
sjukvården vill o kan inte hjälpa mig med min svåra diabetes de har inte råd att ta prover ? o så kommer dessa nya SKATTER från ett parti som ville sänka skatterna ???????? på försäkringen ja skulle inte tveka en sekund o ställa av o köra vidare helt klart reinfelt tigger ju om sånt när han åker omkring i tjänstebil a säpokärra eller flyger med statsplanet för 25 tusen i timman på vår bekostnad eller hur är det nödvändigt???? o ja han var ju det nya ARBETARPARTIET ????????????? Lögner o jäkelskap det är vad det är
tom kungen har insett eller har ni missat att han försöker o åka kommunalt eller med reguljärflyg o tåg vid resor inom sverige ! när reinfeldt skulle till en Bonde i Holmestad åkte han med regeringsplanet till Hovby Lidköping för att därifrån åka säpokärra o förmodligen kom den kärran från stockholm?
snacka om utgifter fy fasen ruttet det är v:va ad det blivit :va


Men du helt allvarligt.
Vad tror du Persson använde för flyg när han var statsminister och inte tala om bosse ringholm som persson anställde och flög med regeringsplanet till nära tyskland för att kika på fotbolls VM.

För övrigt är min arbetskompis sjukskriven sedan ca ett år med allvarliga ryggproblem och är endast 27år och har förtur i kön och väääääntar på operation för att han anses kunna bidra med pengar åt staten.Sjukvården försämrades inte över en natt när det byttes regering.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04

stört mig på moderaterna sen dag1, först fick jag höjd trafikförsäkring i det nya systemet för för er som inte vet baseras trafikförsäkringen på hur många trafikolyckor det är i området man bor i, rättvist kan det låta men tänk lite närmare, baseras på antalet olyckor i postnummret man bor i, altså inte på hur många som BOR i området man bor i som crashar, utan hur många olyckor i själva området. Vet tex folk som bor på kärringön och där finns det ju inga bilvägar eller bilar så de har ju såklart bilen parkerad i gbg och kör runt där och dem har sveriges billigaste trafikförsäkring för 0 olyckor per år inträffar ju där

sen har vi mig som bor i en billig förort till gbg för att ha råd med MC och annat, jag får en av sveriges dyraste, inte pga att folk som bor här crashar ofta, utan häng med nu, pga att alla som bor utanför gbg och jobbar i gbg åker igenom min lilla förort varje dag på väg till jobbet och eftersom svensson ju som konstaterats tidigare inte kan framföra ett motorfordon på vettigt sätt crashar de ju just här hela jävla tiden, och varje gång nån som pendlar från de "finare" förorterna in till gbg crashar får JAG dyrare försäkring, medans deras försäkring i postnummret bilen kommer ifrån förblir oförändrad, så jävla korkat så man fattar ju inte va dem tänket med

Har du belägg för det där?
Jag har alltid utgått från att en person boende på kärringön, som krockar i partille, belastar kärringöns postnr med sina kostnader.
 

Gabor

Guest
Har du belägg för det där?
Jag har alltid utgått från att en person boende på kärringön, som krockar i partille, belastar kärringöns postnr med sina kostnader.

japp så är det, där fordonet är registrerat , inte där olyckan händer...:tummenupp
 

xjr1300sp1

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
xjr1300 2008
32% skatt på trafikförsäkring, jag kommer iaf ställa av alla mina fordon i ren protest, tar hellre böter än ger demdär förbannade utsugarna mer pengar,

klart som fan dem skiter i det, de betalar ju inte sina egna försäkringar, det gör VI, klart de skiter i att bensinen e dyr, reinfeldt kan glida runt i fet slukande amerikanare med chafför för bensinen och allt det betalar VI, sen ska VI inte ha råd att åka i en bil större än ett frimärke för det e inte bra för miljön, sen ska det ju såklart va skattefritt med städerskor och skit för det får dem ju betala själva! (iofs vi som betala deras lön, men går endå från deras plånbok)

är så trött på moderaterna nu så jag funderar på att bli självmordsbombare
Tänk efter lite innan du börjar köra oförsäkrat,det finns andra sätt att protestera.:)
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
japp så är det, där fordonet är registrerat , inte där olyckan händer...:tummenupp

Tänkte väl det.

Klubba du är radikal ung man!
Äger fyra fordon samtidigt som du själv ser dig som fattig och passar på att byta jobb till ett med halverad lön.
I samma tråd klagar på att höginkomsttagare betalar för lite skatt, samtidigt som du själv planerar att skita i att betala trafikförsäkring över huvud taget.
Givetvis ska skatterna vara fortsatt höga för andra för att subventionera ditt eget motorintresse. Fett.
:yoparty
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Moderaterna sitter med största sannorlikhet antagligen inte kvar där dem gör idag. Många av förra årets M-väljare har blivigt förbannade och arga. Dem får 4 år på sig att att leka kungar, sedan är det nog slut i 15 år framåt minst.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Moderaterna sitter med största sannorlikhet antagligen inte kvar där dem gör idag. Många av förra årets M-väljare har blivigt förbannade och arga. Dem får 4 år på sig att att leka kungar, sedan är det nog slut i 15 år framåt minst.

Som vanligt alltså
Tyvärr så fattade inte sverige det eftersom dom fick röster för att vinna vilket jag har svårt att förstå då det alltid går såhär.


Sossarna suger, men moddarna suger ännu mera, vilka väljer vi?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det fanns en tid när det faktiskt var riktigt bra i sverige, 60-70 talet tror jagdet var. Sen kom den nya generationen liberalism, fri uppfostran, lika värde på alla, öppna gränserna......:rolleyes:

Det var ett världskrig som tog slut 1945 med ett totalt sönderbombat Europa.
Vi råkade ha naturtillgångar, hel & ren infrastruktur och en kullagerfabrik.

Självklart har vi haft det bra sedan dess, det som händer nu är att alla kommit ikapp och springer förbi oss medan vi sitter i våra baden-baden och slöat till.

Ungefär som Crescent som inte fattade något när Miyata började sälja cyklar i Sverige.
Eller Husqvarna för den delen när japanerna började göra cyklar som inte ramlade sönder eller droppade olja.

Borgarna har haft så kort tid vid rodret totalt att de antagligen varken kunnat göra så mycket skada eller nytta.
Sossarna kan egentligen inte ta åt sig så mycket av vårt välfärdssamhälle heller eftersom det är industrin som sponsrat.

Tror jag i alla fall. Trallalla.
 

njelger

Guest
och som sagt tidigare, får inget jävla jobbavdrag för enligt moderaterna har jag det ju redan för bra. Dock får jag ju vänligt nog betala höjda a-kassa och fackavgifterna som alla andra så jag inte ska känna mig alltför utanför

vad betalar du för skatteprocent på sjön?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
vad betalar du för skatteprocent på sjön?
Som svensk sjöman ombord på svenskflaggade fartyg betalar du samma skatt som alla andra i din hemkommun :mattias

Sen har du ett sjöinkomstavdrag på 36000, iaf i årets deklaration. Sjöskatten försvann för länge länge sen....
 
Last edited:

njelger

Guest
Jag förstår mig inte riktigt på dig. Du verkar ha ett återkommande problem som innebär att du ska hoppa på mina föräldrar och blivande barn då dina argument tar slut.

Om man läser vad du svarar på så är det tydligt att mycket information passerar över ditt huvud. :rolleyes:

Som Svensk Sjöman ombord på Svenskflaggade fartyg betalar du samma skatt som alla andra i din hemkommun :mattias

Ok. thanx.
Är "Herr Fattig 4 fordonsägare" en "Svensk Sjöman ombord på ett Svenskflaggat fartyg" ?


Sjöinkomstavdrag på 36000
dvs INTE samma som i din hemkommun.

Moderaterna sitter med största sannorlikhet antagligen inte kvar där dem gör idag. Dem får 4 år på sig att att leka kungar, sedan är det nog slut i 15 år framåt minst.

Om uttrycket "dem" är det svåraste i svenska språket använda då för helvete "dom" som aldrig blir fel. :mad:
Minst 15? inte 12 eller 16? eller 13,7 ?
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Om man läser vad du svarar på så är det tydligt att mycket information passerar över ditt huvud. :rolleyes:



Ok. thanx.
Är "Herr Fattig 4 fordonsägare" en "Svensk Sjöman ombord på ett Svenskflaggat fartyg" ?


dvs INTE samma som i din hemkommun.

Fast nu är vi på väg in på nåt helt annat, nämligen hur (sjö)folk beskattas. Det kan bli en helt egen tråd, är inte helt enkelt :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top