Dags att tippa Pro SBK Falkenberg

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lunds ytterrökare på Backlund in i chikanen var FIN. Att sedan Backlund omgående slog tillbaka var också FINT!
 

Bifogat

  • IMG_5201.JPG
    IMG_5201.JPG
    171.7 KB · Visningar: 124
  • IMG_5202.JPG
    IMG_5202.JPG
    186.6 KB · Visningar: 128
  • IMG_5203.JPG
    IMG_5203.JPG
    162.5 KB · Visningar: 122
  • IMG_5204.JPG
    IMG_5204.JPG
    174.7 KB · Visningar: 124
  • IMG_5205.JPG
    IMG_5205.JPG
    143.2 KB · Visningar: 124
  • IMG_5206.JPG
    IMG_5206.JPG
    166.5 KB · Visningar: 138

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
han hade väl inte problem,han körde på sina kvaltider väl och de andra körde fortare bara.sedan kör han pirelli vilket inte alltid varit gynnsamt på falken och vid långa race.

Privatcupsförarnas hojjar ska väga 178 - 179kg vilket är ca 10kg mera än vanliga ProSuperbike. Förutom Honda som har lägre homologiseringsvikt och får väga 168kg some samma som ProSuperbike.

:den reglen är väck enligt både besiktningen och petter tror jag det var som sa det till mig först.

Dessutom är det lite olika regler med insprutningen, som gör att vi saknar lite effekt. Men den skillnaden är nog inte så stor. Hojjarna går bra i alla fall. :D

:vi får inte justera kamaxlarna längre heller om det inte finns justerbara drev på den.
titanavgasreglen liksom lite andra regler är tydligen även de borta.
så enligt besiktningen´s patrik som brukar vara väldigt duktig så är det samma numera.

Största skillnaden är nog ekonomin, flera av oss kvalar på begade däck.
Även petter kvalade på beggat framdäck. Och kvaldäck har vi inte en fåntratt att ha råd med. Och så rejsar vi på dom hårdaste eller näst hårdaste däcken, så att dom skall räcka att träna på sen efteråt.
Inge grymma specialdäck för oss inte.

:körde inte hela fältet på 2816 eller 7712 nästan?med 286 fram.
men som du säger,innan kvaldäcken kom fram så låg vi topp 8:a,sjönk till 14.e.

Så nog fan e det skillnad på vad vi ställer ut på banan.
:jag tror den största skillnaden är att privatister inte har de där sista delarna som fjädringssensorer,flera bakstötdämpare eller råd att träna på samma nivå som de race:ar på.

Grymt kört av Petter som visade var skåpet ska stå.
Synd att du tappade i högfartshögern. Vinsten va lätt din annars.
Men du räddade det bra.

:petter var grym,inte lätt att slåss på den nivån.

I övrigt ska funkisarna på Falkenbergs Motorstadion ha en grym eloge för bra genomförande. Hoppas funkisar från övriga motorbanor va med och tittade och lärde sig hur en Mc-tävling ska gå till.

:helt otroligt,trodde inte det var samma serie,innan har man ju kunnat tävla på kvaldäck:)
 
Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Oj måste ändra lite!!!
Vissa av privatförarna har betydligt bättre med flis än dom ordinarie förarna![/QUOTE]
Än vissa av dom ordinarie förarna menade jag förstås!

Detta måste jag kommentera!
Tja Nikola!
Ehrrm! Kan med säkerhet säga att det kostar oss lika jävla mycket i start avgift som dom ordinarie förarna!
Och därmed kommer många av förarna idag inte att köra varken alla tävlingarna och defenitivt inte nästa säsong!

Ang privatförarnas ekonomi.
Vissa av privatförarna har betydligt bättre med flis än dom ordinarie förarna!
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Nån som vet om David hade problem eftersom han åkte bakåt i fältet?

Pirelli däcken höll så det kan jag inte skylla på! Däremot så trivs jag inte på Falkenbergsbanan, speciellt inte chikanen och högern efter, jag gjorde mitt bästa och det räckte till en sjunde plats.
Jag är nöjd att jag fick med mig poäng därifrån och det är fyra tävlingar kvar med massor av poäng att köra om.

Grymt impad av Petter. Du körde som en gud :tummenupp

Jag måste nog träna lite mer på Falkenberg, men som privatförare så finns det ju vissa begränsningar med pengar, tid och folk runt omkring som ska ställa upp!

/ Svensken
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Pirelli däcken höll så det kan jag inte skylla på! Däremot så trivs jag inte på Falkenbergsbanan, speciellt inte chikanen och högern efter, jag gjorde mitt bästa och det räckte till en sjunde plats.
Jag är nöjd att jag fick med mig poäng därifrån och det är fyra tävlingar kvar med massor av poäng att köra om.

Grymt impad av Petter. Du körde som en gud :tummenupp

Jag måste nog träna lite mer på Falkenberg, men som privatförare så finns det ju vissa begränsningar med pengar, tid och folk runt omkring som ska ställa upp!

/ Svensken

Bra kört anyway !, och tackar för autografen :tummenupp
Hänger i garaget jämte mina andra.

262.JPG
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Pirelli däcken höll så det kan jag inte skylla på! Däremot så trivs jag inte på Falkenbergsbanan, speciellt inte chikanen och högern efter, jag gjorde mitt bästa och det räckte till en sjunde plats.
Jag är nöjd att jag fick med mig poäng därifrån och det är fyra tävlingar kvar med massor av poäng att köra om.
Okej :tummenupp
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top