nu vill jag hålla mig väldigt neutral i frågan men visst var det så att det var olika reglementen och däcksbegränsningar i privatkupen.nu är det samma reglemente och samma viktkrav etc villket det inte var på mantorp.
däcken är lika dyra för cawalli som för de privata och lika så anmälningsavgiften.anledningen till privatkupp är väl främst för att få mer deltagare med resonomanget att man inte möter sveriges bästa mc förare på pallen utan att man möter första års serieanmälda och mer likvärdiga.
på köpet fick man fler deltagare.tror ju inte tex.att petter eller david är privatister nästa år.handlar frågan egentligen inte om att det faktiskt råkar vara så att det är 2 privatister i topp 5 och att det då sticker mer i ögonen än att det ligger 2 privatister i botten?
sedan har ju faktiskt stora team mer ekonomi även om det är tufft för alla,ser ju inte mycket hemmaspacklat i de stora teamen så att säga.sedan har de naturligtvis mer utgifter men ofta mer spons så nånstans måste det löna sig annars hade de nog kört en risig fiat med en mek själva till banan..
privat eller inte,kämpar inte alla för att komma etta och få betalt för att köra?
den stora frågan är egentligen,hur kan teamet göra så att fler sponsorer vill synas hos oss,kan vårt eget beteende förändras så vi faktiskt är huvudklassen istället för en bråkig support?
det roligaste reglementet hade det inte varit fjolårshojar i privat?toppen fick marknad för sina gamla hojar och privatisterna fick bra material?
måste instämma,viket race
grymt fixat av falken