Dags att tvätta stället igen då...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Påminner mig om att åka direkt till konbanan till våren och öva inbromsningar.
Komma från en ABS hoj til min utan är något jag måste vänja mig med.

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
Visst ska man ta det lugnt när det är skymt. Frågan är ju dock vad som skymde mest. Krönet eller växterna på åkern. Bilen gjorde fel eftersom den inte körde så långt fram man kunde tills man ser runt växterna och där stannade för att ordentligt titta. Sen ska man snabbt ut och upp i fart. Klart han/hon gjorde fel.

Man undrar ju hur ni kör bil egentligen, ni som inte tyckte bilen gjorde fel. :confused: Jaja, det finns gott om riktiga sopor ute på vägarna, att några hänger här också är väl inte helt osannolikt,

alltså du är rätt så mkt ute o cyklar, även om bilföraren hade kollat mer åt vänster så hade de inte hjälp särskilt mkt med tanke på hojjens hastighet, som mc förare får man väl ändå veta att de är svårt o se en, spec när man kommer i 170 blås över ett krön, för att leva länge så får man köra som om alla andra är idioter o sen kan man ut o tokköra på bana, så tycker iaf jag!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
alltså du är rätt så mkt ute o cyklar, även om bilföraren hade kollat mer åt vänster så hade de inte hjälp särskilt mkt med tanke på hojjens hastighet, som mc förare får man väl ändå veta att de är svårt o se en, spec när man kommer i 170 blås över ett krön, för att leva länge så får man köra som om alla andra är idioter o sen kan man ut o tokköra på bana, så tycker iaf jag!

Skriver jag att jag tycker hojen höll bra fart med tanke på omständigheterna?

Så där gör man inte i en korsning som bilist. Du tycker alltså inte att en bil bör köra fram och stanna i en skymd korsning och sedan se till att komma ut i körbanan och upp i fart så fort som möjligt?

Det är sällan bara en parts fel i en olycka, även om det alltid blir det "på pappret".

Cyklar.....:rolleyes:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Man kan ju iaf säga att det är tur att killen på mc "bara" håller runt 125 km/h, hade han haft någon ynka kilometer till så hade det inte gått bra.

Sen tycker jag att båda gör fel. Mc föraren har för hög fart men bilisten gör alla fel som går.

Är det just ett krön och dålig sikt så smyger man fram så man ser och är det fritt så ska man göra en kraftig acceleration upp i hastighet för att undvika olycka.

Upphinnandeolyckor är även påväg att gå om singelolyckor på Mc

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Det mest skrämmande med den första filmen här i tråden är hur kvinnan bakom ratten i polon inte ens uppfattar att hon höll på att få en hoj i röven, utan fortsätter lugnt att ecodrive'a sig upp i sina 54km/t.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det mest skrämmande med den första filmen här i tråden är hur kvinnan bakom ratten i polon inte ens uppfattar att hon höll på att få en hoj i röven, utan fortsätter lugnt att ecodrive'a sig upp i sina 54km/t.

Ecodrive är det inte.
Nuförtiden så lär man ut att man ska ge precis så mycket gas att det inte spinner hela vägen till vägens hastighet + 5Km/h för att sedan motorbromsa ner de 5 till rätt hastighet.

Har sådan utbildning i jobbet.

De har visst kommit på att snigla upp på max halvgas och under 3000 varv drar massa mer soppa än denna metod, samt att denna är säkrare pga att man snabbt kommer in i trafikrytmen och minskar just olyckor pga man inte agerar bromskloss:tummenupp

crescent33

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
r1 08 Race
Såja flickor nu ska ni inte vara osams och ägna er åt verbal pajkastning.
(som det så lätt blir på detta forum...) :näsblod
Dessa filmer är bara en reflektion på vad som hela tiden händer i trafiken när folk ligger och drar på vägarna. Det spelar inte alltid roll om man kan köra hoj när hastighetsskillnaden är så stor, man hinner inte väja kontrollerat vid en krissituation när man håller 2,5 ggr den lagliga hastigheten. Detta är absolut ingen moralpredikning, jag har själv gjort det många gånger förr. Och handen på hjärtat, hur många har själva inte varit med om liknande situationer?
Kör mer bana, kraschar man får man i alla fall behålla livet.
Hojar går att reparera.
Men det är bara min uppfattning.
Peace.
:)

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Har ni tänk på om han vejt undan istället för o panikbromsa hade han varit död nu:va

pågrund av den motkommande bilen

Snarare tvärtom! Hade han vejt undan i den hastighet hade han både hamnat före bilen (bilarna) och sluppit bromsa ner och kört mer bensinsnålt samtidigt som han också sluppit vara så nära en smäll.

Det var dels gott om tid mellan mötet och "krocken" samt att bilen höll undan fint så närmare 2 hojar kunde köra bredsides mellan bilarna vid mötet.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
[YOUTUBE-ID]0aBhHafsIfo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]1xY2dd3ClKA[/YOUTUBE-ID]

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Asså, jag hade ju typ ryckt upp skiten på slangen och seglat emellan bilarna.

Givetvis räckt finger bakåt i förebyggande syfte. Så dom inte gör om det menar jag.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy