Rockoholic
Återfallsknutte
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Hoj
- Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hej på er! Det har gått några år sedan jag senast tvättade flugor från visir och skinnställ. Nu känner jag att det har gått för lång tid utan hoj. Jag lade ner det hela efter en "nära döden" då jag helt enkelt fick för mig att en allmän väg var en bana. Den långa svepande vänsterböjen gick att köra väldigt fort i. Men efter kurvan kom en bil som skulle svänga vänster, hade inte föraren varit med på noterna och bromsat hade jag suttit som ett vått frimärke i passagerardörren. Så jag körde på Gotland Ring en helg för att sedan sälja min underbara miniblade.
Därför är jag inte längre speciellt sugen på en sporthoj utan är väl lite mer inne på street/touring i dagsläget.
Det jag nu funderar på är vad som har hänt på marknaden. Är det fortfarande Honda och Yamaha som gäller om man vill ha en hoj som aldrig sviker? Vad gäller om man vill ha en street/touring för <60kkr
Mina krav är väl att den ska vara rolig att köra, lika driftsäker som ett järnspett samt gärna ett hyfsat brett register. Jag har sneglat lite på Hornet 900. Det känns verkligen som att det skulle vara en hoj för mig. Det enda är att utseendet är så himla tamt. Vad finns det för alternativ?
MVH Niclas
Därför är jag inte längre speciellt sugen på en sporthoj utan är väl lite mer inne på street/touring i dagsläget.
Det jag nu funderar på är vad som har hänt på marknaden. Är det fortfarande Honda och Yamaha som gäller om man vill ha en hoj som aldrig sviker? Vad gäller om man vill ha en street/touring för <60kkr
Mina krav är väl att den ska vara rolig att köra, lika driftsäker som ett järnspett samt gärna ett hyfsat brett register. Jag har sneglat lite på Hornet 900. Det känns verkligen som att det skulle vara en hoj för mig. Det enda är att utseendet är så himla tamt. Vad finns det för alternativ?
MVH Niclas