Nu tycker jag att det känns som det är du som har mest fördomar om vissa hojar, som tex. Z 1000, FZ 1
Klart att det är överdrivet..
Men jag säger inte att de är dåliga, men de är inte bättre än europeerna kvalitetsmässigt längre, och Z1000,FZ1, CB1000 vs SuperDuken, Tounon är blytunga touringhojar. Visst, de har mer effekt, men det är det enda.
Min poäng är att TS måste släppa "det gamla" och se marknaden för vad den är idag. Det var liksom huvudfrågan och syftet med tråden. Men tipsen haglar in så avfärdas dem med en bestämd uppfattning baserat på hur det var för 10 år sen.
KTM -98 var väl ingen hit. Triumph T595 mf. lämnade ju vad jag förstått en del att önska. Men de nyare nu från 05-07 och framåt?? Finns väl knappt nån modell längre som visat sig "dålig"? Sen passar inte allt alla, men det är ju inte en kvalitetsfråga. Likadant med "offroad-hojar" och "stormotarder".. Helt nya hojtyper som inte fanns för 10 år sen. R1200GS Adv. och KTM990SM t.ex är ju 2 tyexempel på en "nyöppnat" marknad. BMWn kan man nog steka många på bana med (även om det finns betydligt bättre material för det), åka genom hela europa bekvämt, packa som en halv guldvinge och ändå kunna ta sig fram på lättare enduroslingor. Hade jag nåt som helst touringintresse och pengar över hade den haft en plast reserverad i garaget direkt
.
Men visst, Z1000 och för mig framför allt Z750 är skitfina hojar (försökte prångla på tjejen en Z750 i somras), men vill man ha prestanda så finns det bättre val - som man inte ska bortse från pga kvalitet.
Sen tyckte TS att SDn var ful, och det är väl helt ok som argument (hur man nu kan tycka det
) . Men i stort sett alla tips som innehållet något som inte fanns där när TS slutade åka hoj har avfärdats med diverse (felaktiga) argument. Då verkar ju liksom tråden lite meningslös om man inte är villig att lyssna på de råd man bett om.
I all vänlighet