Kan bara hålla med SGM...
Min KTM990SM gav mig definitivt det där, SuperDuken också.. Nuvarande CBR600RR? Not so much! Den är liksom för bra snäll, för civiliserad. Jättebra på bana när det ska gå fort, men liksom inte lika kul som en pustande och frustande SuperDuke-twin som liksom varnar en för att den biter tillbaks om man inte är försiktig
Gällande KTMs 690-motor så ska TS defnitivt provköra. Jag formligen ÄLSKAR 690n, letade länge och väl efter en sån innan det blev Honda istället. En fantastiskt rolig hoj, men den lämnar en del att önska både i effekt och framförallt sättet den kommer på när man ska åka gata.
ER6an kan ju också fått en hel del kritik för att kännas "vek", och inte bara i motor utan hela konstruktionen både i chassie/bromsar och rent kvalitetsmässigt.
Ducati MOnster som nån nämnde är nog ett betydligt trevligare alternativ då även om man får backa nån årsmodell. men de är ju inte svindyra nya heller så du bör få en rätt fräsch hoj för din budget. Och billig försäkring hos B&Mc.
Min KTM990SM gav mig definitivt det där, SuperDuken också.. Nuvarande CBR600RR? Not so much! Den är liksom för bra snäll, för civiliserad. Jättebra på bana när det ska gå fort, men liksom inte lika kul som en pustande och frustande SuperDuke-twin som liksom varnar en för att den biter tillbaks om man inte är försiktig
Gällande KTMs 690-motor så ska TS defnitivt provköra. Jag formligen ÄLSKAR 690n, letade länge och väl efter en sån innan det blev Honda istället. En fantastiskt rolig hoj, men den lämnar en del att önska både i effekt och framförallt sättet den kommer på när man ska åka gata.
ER6an kan ju också fått en hel del kritik för att kännas "vek", och inte bara i motor utan hela konstruktionen både i chassie/bromsar och rent kvalitetsmässigt.
Ducati MOnster som nån nämnde är nog ett betydligt trevligare alternativ då även om man får backa nån årsmodell. men de är ju inte svindyra nya heller så du bör få en rätt fräsch hoj för din budget. Och billig försäkring hos B&Mc.