Dags för SSEMSE att ta sig en funderare

Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Det kanske bara är min tolkning, men som jag ser det har GSXR1100R bara framfört sin åsikt på ett sakligt sätt. Det ser snarare ut som om du tolkar konstruktiv kritik som påhopp. Kanske det är DU som behöver ändra din ton?
Tack du ser i klartext och inte med känslor, att en moderator för SSEMSE slänger ur sig sådant här när man försöker att hålla en seriös debatt tyder enbart på att han känner sig förolämpad och kränkt.

Corben läs igen inläggen igen från första raden till sista, jag ger enbart konstruktiv kritik, tål man inte det så ska man inte förvara sig med påhopp och personangrepp.

Läs med förnuft och inte med känslor Corben.

Jag om någon vet vad ideelt arbete innebär, mitt mission från Svemo är att få klubbarna att samarbeta, gissa vem som ligger bakom att HMS vid två tillfällen gratis har utbildat funkisar från SSMSE, jag känner att jag som medlem i er förening har rätt att delge mina åsikter öppet.

Lugna o fina nu...!
Synd om tråden behöver stängas innan all info och argument är uttömda.
Om Corben spyr galla så ska tråden inte stängas pga det, han är ju moderator.

Snacka om att bita sin egen fot isf...

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Sicken pannkakssmet!

En utomstående betraktelse:

"Oavsett regler - stelbenta eller ej - så MÅSTE väl ändå syftet med bankörningar vara att så många som VILL och FÅR PLATS kan (och ska) köra?

Ok?

Alltså: "tomma platser" på banan i respektive grupp när det finns folk som vill köra är ju inget annat än resursslöseri!
Kapitalförstöring, och även ett bevis på att "någon" tycker att "satta regler" är viktigare än att rätta tilll ett tokigt system.

Ok ok... det ÄR inte lätt. Och som nån sa, pengar måste in. Tidigt. Banägare idkar ingen välgörenhet osv.
Men återigen: Tomma platser trots många på kö tyder på ett systemfel.

Jag skulle personligen bli skogstokig om jag kom till banan, såg att grupperna var halvtomma, och jag var beredd att dega upp för att få köra, men att någon sa: "policy"

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Det låter väldigt mycket på dig som det är "my way or the highway".
Alla gör vi antaganden, men att som du påstå att det fungerar för 299 är väl ett minst lika stort tecken på dålig koll.
Det är din tolkning inte min. Det handlar inte alls om my way or the highway. Men jag tycker problemet målas upp mkt större än vad det faktiskt är.

Känns det inte lite dumt att ha regler som förhindrar många sköna tusingar i extra intäkter från personer som på plats kan överta överblivna platser?
Angående byte så hänger det, som sagt, på ert datasystem. Är det smidigt och välfungerande så blir det ett smidigt byte.
Det är lätt att ha åsikter o saker o ting ser så enkelt ut när man inte är insatt i hur en körning arrangeras. Att låta folk köpa in sig på plats, jättesmidigt absolut. Men hur många tror du bokar sig då när man vet att man bara kan köra upp om de tär soligt o få en plats ändå? Banan ska betalas i förhand och det blir väldigt få körningar om vi inte har någerlunda fullbokat.
Allting är tyvärr inte så enkelt som GSXR1100R och du vill göra gällande.

Uppenbarligen så saknas det OFTA flaggisar, vore det då inte bra med en liten morot för att eliminera det problemet?
Man kan hårddra det om man vill. Vi saknar aldrig flaggisar. På varje Sturupskörning har vi 75 välvilliga flaggisar. Varje gång...
Egentligen...

Det finns INGET som säger att regler inte kan ändras.
Absolut inte, men samtidigt är det då vettigt att ta reda på varför regeln finns och hur den har uppkommit. Det torde ju finnas en anledning, eller vad tror du? Att styrelsen hittar på regler bara för det är skoj? Sorry, men riktigt så roligt är det ju inte.
Nästa problem är att det inte bara ska ändras regler. Det ska finnas folk som utför det extraarbete som regeländringen tillför. Vem ska göra det? Du? GSXR1100R. Jag har redan gett förslaget att om han tar över bokningen så får han säkert sköta den precis som han vill också. Men det är antagligen inte speciellt intressant o jag undrar varför...

Det kanske bara är min tolkning, men som jag ser det har GSXR1100R bara framfört sin åsikt på ett sakligt sätt. Det ser snarare ut som om du tolkar konstruktiv kritik som påhopp. Kanske det är DU som behöver ändra din ton?
Har jag skrivit påhopp?
Det är möjligt att jag läser GSXR1100Rs inlägg annorlunda av den enkla anledningen att jag förväntar mig mer ifrån honom. Han har varit med ifrån början o har bra kontakt med många styrelsemedlemmar o borde veta på ett ungefär hur föreningen sköts. Jag har också väldigt svårt att tro att han inte varit i kontakt med styrelsens ordförande o fått sina svar därifrån redan. Så frågan är varför tråden ens finns...

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Tack du ser i klartext och inte med känslor, att en moderator för SSEMSE slänger ur sig sådant här när man försöker att hålla en seriös debatt tyder enbart på att han känner sig förolämpad och kränkt.
Hur kan en debatt vara seriös utan fakta? Du har fått en del av mig, det finns säkert mer att inflika.

Corben läs igen inläggen igen från första raden till sista, jag ger enbart konstruktiv kritik, tål man inte det så ska man inte förvara sig med påhopp och personangrepp.

Läs med förnuft och inte med känslor Corben.
Personangrepp? Jag har kallat dig en gnällig gammal gubbe. Det var givetvis med glimten i ögat. Humor brukar vara din starka sida, men om du tog illa vid dig så ber jag givetvis om ursäkt.

Jag om någon vet vad ideelt arbete innebär, mitt mission från Svemo är att få klubbarna att samarbeta, gissa vem som ligger bakom att HMS vid två tillfällen gratis har utbildat funkisar från SSMSE, jag känner att jag som medlem i er förening har rätt att delge mina åsikter öppet.
300 spänn är inte gratis!!!! Resten tänker jag inte ens kommentera.
Du har all rätt att delge dina åsikter öppet. Precis som jag har. O du har fått svar. Ganska många tom. Men du föredrar att svara på dom som håller med dig.

Om Corben spyr galla så ska tråden inte stängas pga det, han är ju moderator.

Snacka om att bita sin egen fot isf...

Jag precis som du har delget mitt åsikt.
Tror du verkligen på största allvar att dom här reglerna som finns som stoppar din körning är satta på ren jävelskap? Du tror inte dom finns där av en anledning? Det i så fall innebär ju att diskussionen är totalt onödig o det som i så fall måste till är en lösning på problematiken som gjort att regeln finns där.

Men den diskussionen kan vi inte ha utan att ha mer fakta på bordet.
Kan man vara sakligare än så?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Har jag skrivit påhopp?
Det är möjligt att jag läser GSXR1100Rs inlägg annorlunda av den enkla anledningen att jag förväntar mig mer ifrån honom. Han har varit med ifrån början o har bra kontakt med många styrelsemedlemmar o borde veta på ett ungefär hur föreningen sköts. Jag har också väldigt svårt att tro att han inte varit i kontakt med styrelsens ordförande o fått sina svar därifrån redan. Så frågan är varför tråden ens finns...

Ja

Det är kanske så att det bara är Swappe som har tålamod med en gammal gnällig gubbe? :arsele

Vad hjäper det om enbart jag har synpunkter på policy och bokningar, läs allt en gång till och tagger ner lite nu Corben.

Konstruktivt men absolut inte provokativt.

Du vet mycket väl att jag har fullt upp med två barn, utlandsjobb, HMS, Svemo, jag tar inte på mig mer jobb än jag klarar av.

Men om du känner att det här är ett så enormt problem, då är det kanske dags för dig att lämna nr 13...
Det fungerar för dom andra 299.

...
Menar du på allvar att jag ska gå ur föreningen pga jag har synpunkter på bokningar och policys.

300 spänn är inte gratis!!!! Resten tänker jag inte ens kommentera.
Du har all rätt att delge dina åsikter öppet. Precis som jag har. O du har fått svar. Ganska många tom. Men du föredrar att svara på dom som håller med dig.

Den första funkiskursen så ställde HMS inga motkrav alls, tyvärr blev det inte många funkisar från SSMSE som kom till HMS och hjälpte till.

Svemo mailade andra rundan till SSEMSE att dom som ställde upp som funkisar på SM fick licenskursen gratis, ett rimligt motkrav.

HMS vill givetvis ha något utbyte av detta.

Last edited:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
I egenskap av ordförande i Sydskanes Emse och moderator på forumet väljer jag att stänga denna tråden.

Anledning till detta är att tråden spårat ur och det enligt mig inte försigår konkreta diskussioner som leder till något.

Vi i föreningens styrelse är mycket intresserade av att få in synpunkter och förslag om fortsatt verksamhet och hur den skall bedrivas. Föreningar av detta slag förändras från år till år för att göra saker och ting bättre. För att vi skall kunna vidareutvecklas så måste vi få in dessa till oss så vi kan arbeta med frågorna.

Förslag och idéer mailas till oss på info@sydskanesemse.nu.

Vi lägger inga hinder och förbud om ni önskar använda forumet som ett bollplank för era idéer men tänk på att hålla diskussionen på en saklig och vettig nivå. När ni fått klart för er vad erat förslag skall innehålla och hur ni har tänkt att det skall kunna fungera så skickar den som är "pappa till idén" ett mail till oss så vi kan bearbeta det.

Förändringar rörande bokningar, databassystem, hemsidor med mera är saker som kan blir verklighet inför kommande säsong. Vi ändrar alltså inget som påverkar denna säsongen.

Om det skall tillsättas en grupp som praktiskt sett gör föreslagna förändringar inför 2008 återstår att se.

Vad gäller de regler som Sydskanes Emse har ställt upp genom åren (vi hade en betydligt mildare hantering förr) så kan jag bara säga att förebud och regler har uppkommit av en eller annan anledning. Det finns alltså en bakgrund till varje beslut om regel eller ändring. Många av dessa handlar om säkerheten på och runt banan. Vi vill att våra körningar skall bedrivas med så hög säkerhet som möjligt och att ni som medlemmar får en så rolig och trevlig körning / vistelse på våra körtillfällen.

Som avslutning vill jag säga till er alla att ni gärna får fortsätta diskutera här på forumet men gör då detta med en positiv inställning.

Hålls inte inläggen på en konkret och vettig nivå framöver så kommer vi moderatorer att stänga dessa utan förvarning.

/Hans Konstenuis
ordförande i Sydskanes Emse

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!