yoohan
Team Manwhore
50 cent
Så varför inte ge mig in i debatten jag med, likt en oljad messersmith. Eller kanske inte?
Nu är jag varken medlem, eller någon expert på Sydskånes EmSes gängse interna rutiner för administration av körningar/anmälningar/registervård/ eller andra policys heller för den delen. Vad man dock upplever även som icke medlem är problematiken med bokningarna, och/eller inskrivningarna.
Om man tar detta ur det ideela föreningsperspektivet, och istället belyser problemet utifrån ett större företagsperspektiv, hur hade man gjort då? Jo, man hade tittat på hela processen från start till slut. Vad gör ni för någonting som skulle kunna ersättas av en effektivare process?
Utan att ha varit inne i bokningssystemet mer än 3-4 gånger så finns redan där förbättringar att göra. Allting som har med bokningen att göra ska inte behöva mänsklig handpåläggning om man bara lägger ner lite tid på att utveckla sidan på ett sådant sätt att den mer eller mindre sköter sig själv. Kombinera detta med automatiska extrakt av listor osv. och ni skulle kunna ha en digital inloggning vid banan (kanske ett fakturan e-postas direkt till medlemmen med, så kan ni skippa pengahanteringen med?). Släng fram en laptop på bordet, så är det också färdigt. Vill man ännu mer förkovra sig i teknikens under, så varför inte nyttja SMS? Allt det handlar om är att motivera någon av de otaliga datorkunniga medlemmarna i sydskånes att dra sitt strå till stacken, och göra den tunga bördan något lite lättare.
Självklart är det ett hedersvärt jobb att driva föreningen, och att brinna för något som till största delen ligger i någon annans intresse, men jag tror det finns mycket att förbättra och förenkla, även om det tyvärr oftast uppfattas som gnäll/klagomål när någon gör sin röst hörd. Folks reaktioner tyder ju enbart på att man vill driva på som medlem, och göra något bra till bättre! Ta vara på denna enthusiasm!
/ Johan
- Som inser hur bra andra har det
Så varför inte ge mig in i debatten jag med, likt en oljad messersmith. Eller kanske inte?
Nu är jag varken medlem, eller någon expert på Sydskånes EmSes gängse interna rutiner för administration av körningar/anmälningar/registervård/ eller andra policys heller för den delen. Vad man dock upplever även som icke medlem är problematiken med bokningarna, och/eller inskrivningarna.
Om man tar detta ur det ideela föreningsperspektivet, och istället belyser problemet utifrån ett större företagsperspektiv, hur hade man gjort då? Jo, man hade tittat på hela processen från start till slut. Vad gör ni för någonting som skulle kunna ersättas av en effektivare process?
Utan att ha varit inne i bokningssystemet mer än 3-4 gånger så finns redan där förbättringar att göra. Allting som har med bokningen att göra ska inte behöva mänsklig handpåläggning om man bara lägger ner lite tid på att utveckla sidan på ett sådant sätt att den mer eller mindre sköter sig själv. Kombinera detta med automatiska extrakt av listor osv. och ni skulle kunna ha en digital inloggning vid banan (kanske ett fakturan e-postas direkt till medlemmen med, så kan ni skippa pengahanteringen med?). Släng fram en laptop på bordet, så är det också färdigt. Vill man ännu mer förkovra sig i teknikens under, så varför inte nyttja SMS? Allt det handlar om är att motivera någon av de otaliga datorkunniga medlemmarna i sydskånes att dra sitt strå till stacken, och göra den tunga bördan något lite lättare.
Självklart är det ett hedersvärt jobb att driva föreningen, och att brinna för något som till största delen ligger i någon annans intresse, men jag tror det finns mycket att förbättra och förenkla, även om det tyvärr oftast uppfattas som gnäll/klagomål när någon gör sin röst hörd. Folks reaktioner tyder ju enbart på att man vill driva på som medlem, och göra något bra till bättre! Ta vara på denna enthusiasm!
/ Johan
- Som inser hur bra andra har det