Dags för SSEMSE att ta sig en funderare

Status
Ej öppen för fler svar.

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
50 cent

Så varför inte ge mig in i debatten jag med, likt en oljad messersmith. Eller kanske inte? :tungan

Nu är jag varken medlem, eller någon expert på Sydskånes EmSes gängse interna rutiner för administration av körningar/anmälningar/registervård/ eller andra policys heller för den delen. Vad man dock upplever även som icke medlem är problematiken med bokningarna, och/eller inskrivningarna.

Om man tar detta ur det ideela föreningsperspektivet, och istället belyser problemet utifrån ett större företagsperspektiv, hur hade man gjort då? Jo, man hade tittat på hela processen från start till slut. Vad gör ni för någonting som skulle kunna ersättas av en effektivare process?

Utan att ha varit inne i bokningssystemet mer än 3-4 gånger så finns redan där förbättringar att göra. Allting som har med bokningen att göra ska inte behöva mänsklig handpåläggning om man bara lägger ner lite tid på att utveckla sidan på ett sådant sätt att den mer eller mindre sköter sig själv. Kombinera detta med automatiska extrakt av listor osv. och ni skulle kunna ha en digital inloggning vid banan (kanske ett fakturan e-postas direkt till medlemmen med, så kan ni skippa pengahanteringen med?). Släng fram en laptop på bordet, så är det också färdigt. Vill man ännu mer förkovra sig i teknikens under, så varför inte nyttja SMS? Allt det handlar om är att motivera någon av de otaliga datorkunniga medlemmarna i sydskånes att dra sitt strå till stacken, och göra den tunga bördan något lite lättare.

Självklart är det ett hedersvärt jobb att driva föreningen, och att brinna för något som till största delen ligger i någon annans intresse, men jag tror det finns mycket att förbättra och förenkla, även om det tyvärr oftast uppfattas som gnäll/klagomål när någon gör sin röst hörd. Folks reaktioner tyder ju enbart på att man vill driva på som medlem, och göra något bra till bättre! Ta vara på denna enthusiasm!

/ Johan
- Som inser hur bra andra har det
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro


Självklart är det ett hedersvärt jobb att driva föreningen, och att brinna för något som till största delen ligger i någon annans intresse, men jag tror det finns mycket att förbättra och förenkla, även om det tyvärr oftast uppfattas som gnäll/klagomål när någon gör sin röst hörd. Folks reaktioner tyder ju enbart på att man vill driva på som medlem, och göra något bra till bättre! Ta vara på denna enthusiasm!

/ Johan
- Som inser hur bra andra har det
Väl talat Yoohan :tummenupp
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Håller med GSXR1100R och Yoohan. Systemet går uppenbarligen att förbättra en hel del, både för medlemmar och icke medlemmar. Föreningen skulle nog göra gott i att spendera en del kosing på ett nytt smidigt DB/Web-system helt enkelt.
Det skulle ju gynna alla då platserna kan utnyttjas effektivare.
 

Robz

Guest
Betänk att SSEMSE har en No-profit-no-loss strategi, allt för att minimera pris och medlemsavgifter för oss medlemmar.
Finns inte utrymme att "köpa" ett system utan allt hittills är gjort av himmahackern Kristian (Metallgutten) :tummenupp

...men det verkar ju här finnas minst tre stycken som vet hur man gör - skulle tro ni är högst välkomna att ideellt ställa upp (som alla andra i föreningen) o hacka koden som ger all den beskrivna funktionaliteten :tummenupp
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Det är väldigt lätt att vara kritisk. Det är väldigt lätt att ha synpunkter. I slutändan så är det ändå väldigt få som faktiskt gör något.

Om systemet suger, skapa ett annat och presentera det för styrelsen. Svårare än så är det inte. Jag är väldigt övertygad om att ingen skulle orka eller ha lust att lägga den tiden det krävs att skapa det.

Mao så är vi åter igen tillbaka på ruta noll.
Det är lätt att vara kritisk...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är väldigt lätt att vara kritisk. Det är väldigt lätt att ha synpunkter. I slutändan så är det ändå väldigt få som faktiskt gör något.

Om systemet suger, skapa ett annat och presentera det för styrelsen. Svårare än så är det inte. Jag är väldigt övertygad om att ingen skulle orka eller ha lust att lägga den tiden det krävs att skapa det.

Mao så är vi åter igen tillbaka på ruta noll.
Det är lätt att vara kritisk...
Det är inget större fel på systemet som det är nu, det handlar mer om att "någon" ska hinna med att ändra namn och medlemsnummer i det befintliga systemet eventuellt att man kan själv överlåta sin plats elektroniskt ända till sista dagen.

Marknadsplatsen bör även vara synlig så att man vet vilka platser/grupper som är tillgängliga, detta kan kanske göras med en ikon i listan.

Efteranmälan på plats i mån av plats, förtur till bokningen för flaggisar med friplåt.
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Betänk att SSEMSE har en No-profit-no-loss strategi, allt för att minimera pris och medlemsavgifter för oss medlemmar.
Finns inte utrymme att "köpa" ett system utan allt hittills är gjort av himmahackern Kristian (Metallgutten) :tummenupp

...men det verkar ju här finnas minst tre stycken som vet hur man gör - skulle tro ni är högst välkomna att ideellt ställa upp (som alla andra i föreningen) o hacka koden som ger all den beskrivna funktionaliteten :tummenupp

Hade jag haft ett medlemskap hade jag utan tvekan jobbat pro-bono och knackat om sidan så hårt att termostaten på folks däckvärmare skulle styras utefter given data från närmaste väderstation *host*

Skämt åsido, så hade jag inte varit sen att kavla upp armarna och hugga i några vinterkvällar för att få styr på de funktionerna som saknas / kan göras bättre. Men änsålänge är jag inte medlem, och då känns det lite som en rock konsert för döva.

Väl talat Yoohan :tummenupp

Du skulle bara se mig dansa... kompensation... :D
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hade jag haft ett medlemskap hade jag utan tvekan jobbat pro-bono och knackat om sidan så hårt termostaten på folks däckvärmare skulle styras utefter given data från närmaste väderstation *host*

Skämt åsido, så hade jag inte varit sen att kavla upp armarna och hugga i några vinterkvällar för att få styr på de funktionerna som saknas / kan göras bättre. Men änsålänge är jag inte medlem, och då känns det lite som en rock konsert för döva.



Du skulle bara se mig dansa... kompensation... :D
Om ingenting ändras så kan du ta min plats, jag har ändå ingen nytta av den i nuläget.
 

Robz

Guest
Finns de som ångrat sitt utträde:

Douglas Hamilton Malmö 2007-01-11 Framtid 146

:tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det finns regler för det också numera :tungan
jag vet det, det finns regler för en massa saker, medlemsöverlåtandereglerna är ok men bokningsreglerna och policyn gör att jag oftast inte ens kan boka mig till en körning pga mitt jobb, om du tycker att det är roligt så har du konstig humor.

Berätta varför jag i nuläget ska fortsätta att vara medlem istället?

Varför stänger marknadsplatsen 14 dagar innan körning?

Betalning/avbockning sker ju ändå på plats, hur svårt är det att ha drop in på plats?

Varför får inte flaggisar med friplåt förtur till bokningen?

Anledningen till att jag skriver detta i ett öppet forum är att jag vill se om det är fler än jag som tycker att bokningsreglerna och policyn borde ses över.

När jag vet vad andra tycker så kommer jag att lämmna in en motion den formella vägen, men först vill jag ha lite mera kött på benen.

Många vill inte skriva öppet vad dom tycker, skicka då ett pm eller mail mikaelsundgren@hotmail.com så sammanställer jag en motion till styrelsen.





/Medlem #13
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag vill bara upplysa alla om att det en gång i tiden gick att "påplats" köpa en körning/byta med någon annan.
Det gick till ock med att göra det utan den andra personen fysiskt närvarande.

Så varför finns inte detta längre???

Om vi börjar med problematiken köpa på plats....
Väderprognosen väntas bli regn på knutstorp, körningen äger rum den 16/5.
Den 15/5 är det 30st av 100 anmälda.
Hur mycket mat ska beställas?

Tyvärr så finns det mer kritiska saker än maten.
För om man kan boka sig ända fram till 16/5 så kommer väldigt många att vänta.(vädret, orken, lusten mm)
Då kommer alla att vara i en falsk trygghet.
Istället för att behöva 6 st instruktörer så kanske 3 får ledigt...
Väl på plats så står det 80st som vill köra....
Sen när man kommer hem läser man på forumet.
DÅLIGT ssemse det fanns ingen mat, och jag fick ingen hjälp av instrukterna för att de stod o mecka i depån...

Sen har vi det här man att byta med folk utanför normaltid på hemsidan
Det var inte så länge sen som detta gick att göra..
Tänk er följande.
Börje (medlem) ska ut o festa med jobbet dagen innan körning och bestämmer sig för att överlåta platsen till svante (icke medlem).
Körningen äger rum trots att vädret är kallt och det småregnar, Börje finns inte på plats.
Det kommer ett kuvert på posten till Börje att han ska betala.
Börje ringer den ansvariga och säger att en som heter svante ska betala för att han ville ha hans plats.
Nu kommer frågan vem ska betala??
Vem kommer lägga upp en tråd om att det har varit förjävligt gjort av ssemse...

Dock är även detta exempel ett dåligt sådan.
För ett antal veckor sedan så hade vi en "grön" förare i vit grupp...
Detta gick jätte bra, förutom att han inte kunde något om spårval, inte hade varit på något möte, inte hade ens hälften av farten alla andra hade. och inte visste vad flaggorna betydde.
Förljande inträffade inte, men är inte på något sett orimligt.

Knutterut kör omkull precis i utgången på procenten.
Den "gröne" föraren ser att någon vifftar med en rödflagga och har inte ben blekaste aning om vad det betyder(Röd grupp kanske ska köra snart?)
Laddar in i procenten, glider igenom och smack.

Kvällspostens löpsedlar
Motorsporten har krävt ännu ett offer, Nickenyfiken blev bara 13 år.

Vems fel är detta nu då?
Personen som gett bort platsen efter halva dagen till någon som inte fått någon information.
Depåchefen?
Instruktörerna (som borde uppmärksamma denna personen)
den "grön" föraren
Eller föreningen som "tillåter" detta.

Varför man inte kan ta någons plats som inte är "där"
Än en gång har detta varit möjligt tidigare.
Dock har det hänt att båda har kvitterat ut platser.
Dvs
Körningen drar igång och kallenalle kommer till incheckningen och säger att han fått Bengbrutos plats.
Kvitterar ut platsen.
10min senare kommer Bengbruto och ska kvittera ut sin plats som redan är tagen.
Vem har gjort fel?
Den som lämnar ut någon annans plats?
Bengbruto
Eller Kallenalle?



Kontentan av det hela är att det finns saker som kan bli bättre, men vem fixar detta och hur ska det gå till?
Det har redan diskuterats en hel del men tyvärr så har det inte kommit fram så bra förslag att det skulle fungera.

En dator vid incheckningen tex.. vad händer om den krachar?

Av 300 medlemar så verkar det finns några stycken som är väldigt nöjda med hur det är nu.
Att anställa någon. säg att körnigen kostar 200kr mer då..
Då startas en tråd om att ssemse är för dyra och borde se över sina utgifter..

Om inlägget verkar rörigt så kan det bero på att det är det:)
 

Duval

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R6-08
Flaggning skall ge 1 friplåt för medlem som icke medlem :tummenupp
Inte som nu för icke medlem,
Sturup får du 250:- för flaggning ,kostar 350:- o köra.
Knutstorp 750:-,köra 1200:-
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Jag tycker att klubben och dess arrangemang är mycket välskötta och tycker att bokningssystemet är både smidigt och rättvist med ett enda undantag och det är just överlåtandet av plats till annan medlem.

Även för mig så kommer jobbet ibland ivägen för mina fritidsintressen :gnissla - och inte alltid med så lång framförhållning som klubbens policys dikterar - jag är alltså en medlem som betalar för outnyttjade körningar - TROTS att det finns en massa medlemmar som vill köra! (detta är det ologiska i hela problemställningen)

Att jag då måste befinna mig på plats för att äverlämna min plats är ologiskt eftersom jag bokar av för att jag inte kan vara på plats - därför att jag befinner mig på annan geografisk plats vid tillfället

Jag tycker att idén med medlemskorten är enklast och mest sympatiskt - att den som ska ta över min plats har med sig mitt medlemskort - det kan bara ske en gång och medlemskorten skall väl ändå kollas vid varje körning...
Betalningskravet kan ju fortfarande hanteras av den som bokat körningen pss som idag förutom att platsen blir utnyttjad!

Med detta system så är risken obefintlig att någon skulle chansa och vänta in väderprognosen (det blir ju klydd med att fixa en annans medlemskort med kort varsel)

Regnkörningen igår var för övrigt riktigt spännande och lärorik - även utan regndäck...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Jag vill bara upplysa alla om att det en gång i tiden gick att "påplats" köpa en körning/byta med någon annan.
Det gick till ock med att göra det utan den andra personen fysiskt närvarande.

Så varför finns inte detta längre???

Om vi börjar med problematiken köpa på plats....
Väderprognosen väntas bli regn på knutstorp, körningen äger rum den 16/5.
Den 15/5 är det 30st av 100 anmälda.
Hur mycket mat ska beställas?

Är det inte en fast summa ni betalar för att hyra banan?
I så fall borde det väl betraktas som en fast summa för maten med, alltid beställa för 75st, eller vad nu maxantalet är.
Jag bara gissar här, men nog måste det väl vara så att majoriteten dykt upp vid körningar?


Tyvärr så finns det mer kritiska saker än maten.
För om man kan boka sig ända fram till 16/5 så kommer väldigt många att vänta.(vädret, orken, lusten mm)
Då kommer alla att vara i en falsk trygghet.
Istället för att behöva 6 st instruktörer så kanske 3 får ledigt...
Väl på plats så står det 80st som vill köra....
Sen när man kommer hem läser man på forumet.
DÅLIGT ssemse det fanns ingen mat, och jag fick ingen hjälp av instrukterna för att de stod o mecka i depån...

För en hel dag på t.ex. knutstorp eller anderstorp så är det nog inte rimligt att man skall kunna vänta till dagen innan att avboka sig.
Boka och byta bör man dock få kunna göra.
MEN, visst vore det väl bra om man, på plats, kunde få ta ev. överblivna platser eller de för folk som inte dykt upp etc. Det skulle ju innebära ytterligare intäkter för föreningen och fler som får köra. Fler nöjda miner dvs.


Sen har vi det här man att byta med folk utanför normaltid på hemsidan
Det var inte så länge sen som detta gick att göra..
Tänk er följande.
Börje (medlem) ska ut o festa med jobbet dagen innan körning och bestämmer sig för att överlåta platsen till svante (icke medlem).
Körningen äger rum trots att vädret är kallt och det småregnar, Börje finns inte på plats.
Det kommer ett kuvert på posten till Börje att han ska betala.
Börje ringer den ansvariga och säger att en som heter svante ska betala för att han ville ha hans plats.
Nu kommer frågan vem ska betala??
Vem kommer lägga upp en tråd om att det har varit förjävligt gjort av ssemse...
Enkelt. Har Börje inte avbokat sig så skall han betala. Sålänge inte byten sköts direkt av SSEMSE så är det ju personen som bokat sig som är ansvarig för betalningen.


Dock är även detta exempel ett dåligt sådan.
För ett antal veckor sedan så hade vi en "grön" förare i vit grupp...
Detta gick jätte bra, förutom att han inte kunde något om spårval, inte hade varit på något möte, inte hade ens hälften av farten alla andra hade. och inte visste vad flaggorna betydde.
Förljande inträffade inte, men är inte på något sett orimligt.
Knutterut kör omkull precis i utgången på procenten.
Den "gröne" föraren ser att någon vifftar med en rödflagga och har inte ben blekaste aning om vad det betyder(Röd grupp kanske ska köra snart?)
Laddar in i procenten, glider igenom och smack.
Kvällspostens löpsedlar
Motorsporten har krävt ännu ett offer, Nickenyfiken blev bara 13 år.
Vems fel är detta nu då?
Personen som gett bort platsen efter halva dagen till någon som inte fått någon information.
Depåchefen?
Instruktörerna (som borde uppmärksamma denna personen)
den "grön" föraren
Eller föreningen som "tillåter" detta.
Detta hade kunnat undvikas om man hade ett system där även icke medlemmar kunde "trackas" via hemsidan. Då vore det enkelt att se att den "gröne" inte kört innan, och helt enkelt inte får boka sig i vit grupp.


Varför man inte kan ta någons plats som inte är "där"
Än en gång har detta varit möjligt tidigare.
Dock har det hänt att båda har kvitterat ut platser.
Dvs
Körningen drar igång och kallenalle kommer till incheckningen och säger att han fått Bengbrutos plats.
Kvitterar ut platsen.
10min senare kommer Bengbruto och ska kvittera ut sin plats som redan är tagen.
Vem har gjort fel?
Den som lämnar ut någon annans plats?
Bengbruto
Eller Kallenalle?
Återigen i min mening en fråga med ett självklart svar.
Det måste förstås finnas någon tidsgräns på anmälning. Har man inte anmält sig innan tex klockan 9 så har man sagt upp sin rätt till körning, dvs finns någon annan på plats och vill köra så har han rätt att ta "din" plats.
Kommer man senare får man hoppas att platsen inte är tagen, är den det så får man skylla sig själv. Too bad, so sad.



Kontentan av det hela är att det finns saker som kan bli bättre, men vem fixar detta och hur ska det gå till?
Det har redan diskuterats en hel del men tyvärr så har det inte kommit fram så bra förslag att det skulle fungera.
En dator vid incheckningen tex.. vad händer om den krachar?
Av 300 medlemar så verkar det finns några stycken som är väldigt nöjda med hur det är nu.
Att anställa någon. säg att körnigen kostar 200kr mer då..
Då startas en tråd om att ssemse är för dyra och borde se över sina utgifter..

Tror knappast det behövs anställas någon, så stora är ju inte problemen.
Blir det dessutom ordnat med ett nytt datasystem så blir det ju ännu mindre manuellt arbete.
Finns det inte ekonomi för att köpa ett så får man väl antingen ordna det eller hoppas på någons goda vilja.
Det känns som ett vinterprojekt hursomhelst.
Vet själv inte hur det blir i vinter, om jag kommer jobba mycket utanför skolan.
Gör jag inte det så kaaaaanske jag kan erbjuda mig att hjälpa till.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag vill bara upplysa alla om att det en gång i tiden gick att "påplats" köpa en körning/byta med någon annan.
Det gick till ock med att göra det utan den andra personen fysiskt närvarande.

Så varför finns inte detta längre???

Om vi börjar med problematiken köpa på plats....
Väderprognosen väntas bli regn på knutstorp, körningen äger rum den 16/5.
Den 15/5 är det 30st av 100 anmälda.
Hur mycket mat ska beställas?

Tyvärr så finns det mer kritiska saker än maten.
För om man kan boka sig ända fram till 16/5 så kommer väldigt många att vänta.(vädret, orken, lusten mm)
Då kommer alla att vara i en falsk trygghet.
Istället för att behöva 6 st instruktörer så kanske 3 får ledigt...
Väl på plats så står det 80st som vill köra....
Sen när man kommer hem läser man på forumet.
DÅLIGT ssemse det fanns ingen mat, och jag fick ingen hjälp av instrukterna för att de stod o mecka i depån...
Till heldagskörningarna som släpps tre månader innan körning så blir det fullt nästan medesamma, varför skulle det ändras bara för att man införde flexibilitet i systemet, folk vill köra och då bokar dom sig i god tid.

Om sedan man efter bokningen är gjord av goda skäl inte kan deltaga så kan man ju lägga ut sin plats på marknadsplatsen, den platsen finns då till förfogande om/när den aktuella gruppen är fullbokad, om gruppen inte blir fullbokad så behåller man sin plats och betalningsskyldighet.

Så funkar det nästan idag förutom att marknadsplatsen stängs 14 dagar före körningen.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
jag vet det, det finns regler för en massa saker, medlemsöverlåtandereglerna är ok men bokningsreglerna och policyn gör att jag oftast inte ens kan boka mig till en körning pga mitt jobb, om du tycker att det är roligt så har du konstig humor.

Berätta varför jag i nuläget ska fortsätta att vara medlem istället?

Varför stänger marknadsplatsen 14 dagar innan körning?

Betalning/avbockning sker ju ändå på plats, hur svårt är det att ha drop in på plats?

Varför får inte flaggisar med friplåt förtur till bokningen?

Anledningen till att jag skriver detta i ett öppet forum är att jag vill se om det är fler än jag som tycker att bokningsreglerna och policyn borde ses över.

När jag vet vad andra tycker så kommer jag att lämmna in en motion den formella vägen, men först vill jag ha lite mera kött på benen.

Många vill inte skriva öppet vad dom tycker, skicka då ett pm eller mail mikaelsundgren@hotmail.com så sammanställer jag en motion till styrelsen.





/Medlem #13

Det är rätt illa att se att en som varit med ifrån början har så dålig koll på verksamheten som du har. Dags att sluta ha så mkt åsikter o börja lyssna istället kanske?

Jag tycker inte alls det är lustigt att du känner att du inte kan boka dig. Det är väldigt tråkigt. Samtidigt kan vi inte göra mkt åt att söndagskörningarna rök all världens väg. Halvdagarna på Sturup som vi haft, där har bokningen skett som innan. Det är alltså bara Knudankörningarna som du inte kan boka dig till. Det är TVÅ bokningar på hela året (i år blir det tre då). Hur det kommer se ut i framtiden är svårt att sia om. Men om du känner att det här är ett så enormt problem, då är det kanske dags för dig att lämna nr 13...
Det fungerar för dom andra 299.

Marknadsplatsen stänger tidigt på dom körningar som har bokats LÅNGT i förväg. DVS Knutstorpskörningarna. Dom här körningarna kräver att föreningen får in pengar så snabbt som möjlig så vi kan betala banan. Det innebär att vi INTE kan ha betalning på plats, vilket var ganska längesen vi slutade med på dom körningarna. När vi ändå är inne på det här med betalningar så kan du ju fundera på hur mkt jobb det är med att jaga in dom som inte betalar i tid tex. Vi har också finessen med marknadsplatsen. Om en plats byter ägare, VEM ska betala den då? Det måste också hållas reda på. Det finns fler problem.
Men det är sådant som du inte ser eftersom du inte är en av dom som engagerar dig i föreningen.

Som sagt innan, betalning sker inte på plats på dom körningarna som du gnäller om. Ta reda på fakta innan du börjar raljera en massa!

Flaggisar o friplåtar. Jag vet inte riktigt varför just dom ska ha förtur till bokningen. MEDLEMMAR har förtur till bokningen. Räcker inte det?
Om du pratar om flaggande icke medlemmar så hade det absolut varit en bra idé men systemet så som det ser ut idag klarar inte av att hantera det och att bygga om det mitt i en säsong är inte att tänka på. Det är mkt möjligt vi ser en sådan lösning i framtiden.
Samtidigt så är föreningen för våra medlemmar och alla medlemmar har förbundigt sig att hjälpa till med flaggningen, annars får dom inte köra. Mao är det egentligen inte ett problem för föreningen i fråga.

Lämna du in en förfrågan men ta gärna reda på fakta först Micke. Ska också bli spännande att se vem som tar på sig ansvaret för uppgiften om den röstas igenom...



Till alla er som läst den här uppviglingshistorien
Givetvis ska man ha åsikter. Absolut! Det är därför vi har det här forumet tex. Det är också lätt att man blir besviken när saker inte går ens väg. Killen som fick hojen stulen tex. Så jävla surt. Tyvärr så har man satt en regel så måste man följa den, annars blir det orättvist och en ohållbar situation. Men tro för allt i världen inte att personen som fått lämna det beskedet känner sig speciellt nöjd!

Vad jag vill komma till är följande.
Det finns ett antal eldsjälar inom föreningen som gör väldigt mkt för väldigt många. Hur tror ni deras reaktion är på en sådan här diskussion? Blir man motiverad att fortsätta glädja andra människor att låta dom göra det som dom tycker är det roligaste som finns, dvs köra bana. Eller är det så att man kanske hellre säger, nä, vi skiter i det här istället.
Det är inte diskussionen i sig som är felet, utan tonen den hålls i och sättet.

Det finns ingen anledning att uppvigla o raljera för att lämna in ett förslag till styrelsen. Det går alldeles utmärkt ändå. Det också alldeles utmärkt att ifrågasätta saker o ting, men det är en fördel om man håller sig till fakta. Det är också trevligt om det sker i en trevlig ton. Det är ändå så att dom som sitter på svaren är dom som i mångt och mycket gör hela verksamheten möjlig.
Vi andra hjäper till så gott vi kan...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Nu var väl mycket av det här riktat till GSXR110R, men jag känner mig manad att svara ändå.

Det är rätt illa att se att en som varit med ifrån början har så dålig koll på verksamheten som du har. Dags att sluta ha så mkt åsikter o börja lyssna istället kanske?

Jag tycker inte alls det är lustigt att du känner att du inte kan boka dig. Det är väldigt tråkigt. Samtidigt kan vi inte göra mkt åt att söndagskörningarna rök all världens väg. Halvdagarna på Sturup som vi haft, där har bokningen skett som innan. Det är alltså bara Knudankörningarna som du inte kan boka dig till. Det är TVÅ bokningar på hela året (i år blir det tre då). Hur det kommer se ut i framtiden är svårt att sia om. Men om du känner att det här är ett så enormt problem, då är det kanske dags för dig att lämna nr 13...
Det fungerar för dom andra 299.

Det låter väldigt mycket på dig som det är "my way or the highway".
Alla gör vi antaganden, men att som du påstå att det fungerar för 299 är väl ett minst lika stort tecken på dålig koll.


Marknadsplatsen stänger tidigt på dom körningar som har bokats LÅNGT i förväg. DVS Knutstorpskörningarna. Dom här körningarna kräver att föreningen får in pengar så snabbt som möjlig så vi kan betala banan. Det innebär att vi INTE kan ha betalning på plats, vilket var ganska längesen vi slutade med på dom körningarna. När vi ändå är inne på det här med betalningar så kan du ju fundera på hur mkt jobb det är med att jaga in dom som inte betalar i tid tex. Vi har också finessen med marknadsplatsen. Om en plats byter ägare, VEM ska betala den då? Det måste också hållas reda på. Det finns fler problem.
Men det är sådant som du inte ser eftersom du inte är en av dom som engagerar dig i föreningen.

Känns det inte lite dumt att ha regler som förhindrar många sköna tusingar i extra intäkter från personer som på plats kan överta överblivna platser?
Angående byte så hänger det, som sagt, på ert datasystem. Är det smidigt och välfungerande så blir det ett smidigt byte.


Flaggisar o friplåtar. Jag vet inte riktigt varför just dom ska ha förtur till bokningen. MEDLEMMAR har förtur till bokningen. Räcker inte det?

Uppenbarligen så saknas det OFTA flaggisar, vore det då inte bra med en liten morot för att eliminera det problemet?



Till alla er som läst den här uppviglingshistorien
Givetvis ska man ha åsikter. Absolut! Det är därför vi har det här forumet tex. Det är också lätt att man blir besviken när saker inte går ens väg. Killen som fick hojen stulen tex. Så jävla surt. Tyvärr så har man satt en regel så måste man följa den, annars blir det orättvist och en ohållbar situation. Men tro för allt i världen inte att personen som fått lämna det beskedet känner sig speciellt nöjd!

Det finns INGET som säger att regler inte kan ändras.


Vad jag vill komma till är följande.
Det finns ett antal eldsjälar inom föreningen som gör väldigt mkt för väldigt många. Hur tror ni deras reaktion är på en sådan här diskussion? Blir man motiverad att fortsätta glädja andra människor att låta dom göra det som dom tycker är det roligaste som finns, dvs köra bana. Eller är det så att man kanske hellre säger, nä, vi skiter i det här istället.
Det är inte diskussionen i sig som är felet, utan tonen den hålls i och sättet.
Det finns ingen anledning att uppvigla o raljera för att lämna in ett förslag till styrelsen. Det går alldeles utmärkt ändå. Det också alldeles utmärkt att ifrågasätta saker o ting, men det är en fördel om man håller sig till fakta. Det är också trevligt om det sker i en trevlig ton. Det är ändå så att dom som sitter på svaren är dom som i mångt och mycket gör hela verksamheten möjlig.
Vi andra hjäper till så gott vi kan...

Det kanske bara är min tolkning, men som jag ser det har GSXR1100R bara framfört sin åsikt på ett sakligt sätt. Det ser snarare ut som om du tolkar konstruktiv kritik som påhopp. Kanske det är DU som behöver ändra din ton?
 

Robz

Guest
Lugna o fina nu...!
Synd om tråden behöver stängas innan all info och argument är uttömda.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top