Dags igen för den årliga sommarrodel körningen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Clara skrev:
jag upplevde det som att tempot var väldigt ojämnt, övriga gruppen halkade efter de två första hojarna och gasade därför väldigt på rakorna för att sedan bromsa in i kurvor och sen full fart igen, vilket gjorde att jag satt och spände mig för att hänga med i svängarna. jag hade tänkt vänta tills första raststoppet för att prata om det hela, och se om några andra ville avvika i nån lugnare grupp kanske, men jag kände bara att jag inte orkade så långt.
Allt är relativt, vi har kört i grupp i åratal och därför kanske tempot blev lite väl högt för dom som inte är vana, eftersom vi bara blev 10 hojar så delade vi inte upp oss i två grupper, men det kanske vi skulle ha gjort iaf.

Hoppas att ni tar nya tag och hänger med igen och då i en grupp med ett tempo som ni trivs i, det skall va kul att köra och sitta bakpå, känner man sig stressad så blir resan inget nöje.

Bra att du påpekar detta :tummenupp

/Räcerledaren
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Duck skrev:
Tackar för en trevlig tur idag
Detta får vi göra om fler gånger i år :tummenupp
MrK fick överta lappen med resultatet
Så nu e jag helt fri från ansvar om det myglas :lol
Oj då kommer det inget resultat på lääänge, men kvalet gick i rasande tempo där Bluebird klämde till med dagens snabbaste åk.

I rejset så var det 5 till final, Gullefjun körde rodel med dödslängtan och tog första pris, på andra plats kom jag???? hur f-n gick detta till, på tredje plats kom Bluebird, Mr K hade en dålig dag och kom 4:a, sist i finalen kom GSXR Junior.

Det bästa av allt är att vi filmade finalen med Mr K bakom spaken, hjälmkameran monterad på rodeln gav en kanonresa på film, nu måste vi bara tjata lite på Mr K så att han klipper och lägger ut denna actionrulle asap :tummenupp
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
Vill tacka alla inblandade för en mycket trevlig dag :tummenupp
Sommarrodel var skitskoj och att man sedan avgår med en prestigefylld seger gör ju inte saken sämre :)

:Bugar ..... :Bugar ...... . :Bugar ....... :Bugar ... :banana
Mr K, GSXR1100R, Bluebird, GSXRjunior, jag
 

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
S4 FOGGY
Clara skrev:
ja, jag vill bara tydliggöra att det bara var jag som inte kunde hantera tempot på vår hoj, så inte min gode man här misstas för en kärring eller liknande ;)

skyll på din gode man :rofl
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Duck skrev:
skyll på din gode man :rofl

alltså, EGENTLIGEN var det han som inte klarade trycket medan jag låg och skrek i örat att han skulle köra om er slöfisar. men det är PRECIS samma som att jag köpte mig en sån fin röd speed triple, medans han hade en gammal srx, men vem får köra den gamla hojen? han är LIVRÄDD att framstå som en kärring, så jag får ta all skiten! karlar!

:tungan
 

Trumf

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
Triumph Daytona 955i
Kanondag. Strålande väder, kurviga vägar, trevligt sällskap oxå rodel på det, fy fan vad roligt det var. Tack alla som var med för en schysst dag och låt oss göra om detta i år.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Clara skrev:
alltså, EGENTLIGEN var det han som inte klarade trycket medan jag låg och skrek i örat att han skulle köra om er slöfisar. men det är PRECIS samma som att jag köpte mig en sån fin röd speed triple, medans han hade en gammal srx, men vem får köra den gamla hojen? han är LIVRÄDD att framstå som en kärring, så jag får ta all skiten! karlar!

:tungan
Hohohohoho :rofl
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Vill också tacka alla för en kanon kulig dag :)
Starkt jobbat grabbar!

Lite butter är jag dock för att tidtagarklockan pajade just när jag satte mitt bästa tid... :( bromsade inte en enda gång juuuuh......

Hoppas invånarna i Klippan inte fick trauma för livet när en av rodel-åkarna gick med skinnstället nere vid knäna och med likblek/rosanyanserad överkropp runt grillen och pinkade i buskarna medans flugorna surrade :rolleyes:

Kul hade vi varje fall och tempot var lagom, dock var det xtra spännande på kringelikrokvägen i Rössjöholm då det var lite hjulsläppsgrus överallt och jag trodde ett par gånger att nu går detta åt pipsvängen, men icke... :tungan

Hoppas vi gör om detta igen snart!

/Sekreteraren Ulla-Bella
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
& idag fick vi som var med bekräftat att även Antikrundan™ kan väljas till "Peoples Choice" :yoparty
för er som inte var med så frågade MrK en pojke i 6års åldern vems motorcykel som var snyggast
 

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö, Skåne
Hoj
R6 -06 Racer
Ni ljuger bara, Rössjöholmrundan brukar inte alls vara kul. Rodel är inte heller nåt trevligt. Jag stör mig inte alls på att jag inte kunde följa med :6surkart

När kör vi rundan igen?
 

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö, Skåne
Hoj
R6 -06 Racer
jtds skrev:
& idag fick vi som var med bekräftat att även Antikrundan™ kan väljas till "Peoples Choice" :yoparty
för er som inte var med så frågade MrK en pojke i 6års åldern vems motorcykel som var snyggast


Ingen har väl någonsin tvivlat? :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Diablo skrev:
Ni ljuger bara, Rössjöholmrundan brukar inte alls vara kul. Rodel är inte heller nåt trevligt. Jag stör mig inte alls på att jag inte kunde följa med :6surkart

När kör vi rundan igen?
Vi kör nog en till runda i Augusti, jag är fullbokad hela Juli :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gullefjun skrev:
Vill tacka alla inblandade för en mycket trevlig dag :tummenupp
Sommarrodel var skitskoj och att man sedan avgår med en prestigefylld seger gör ju inte saken sämre :)

:Bugar ..... :Bugar ...... . :Bugar ....... :Bugar ... :banana
Mr K, GSXR1100R, Bluebird, GSXRjunior, jag
Grattis till vinsten :tummenupp
 

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
Clara skrev:
jag upplevde det som att tempot var väldigt ojämnt ... ..

Vi har sagt till jtds att lämna den där förbannade TV'n hemma men han ska promt att glo på ändå. :mad:

O andra sidan så missade ni inte så mycket Gullefjun och de andra finalfisarna hade mutat banägaren så racet var ju som redan uppgort. :mad:

Dessutom var det jättevarmt och allmänt jobbigt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rogerr skrev:
Vi har sagt till jtds att lämna den där förbannade TV'n hemma men han ska promt att glo på ändå. :mad:

O andra sidan så missade ni inte så mycket Gullefjun och de andra finalfisarna hade mutat banägaren så racet var ju som redan uppgort. :mad:

Dessutom var det jättevarmt och allmänt jobbigt.
Roger kom inte till finalen trots att han laddade fullt :arsele

Mr K få upp rodelfilmen nurå :banana eller har du supit bort kameran igen :confused:
 

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
zxr400
Clara skrev:
ja vi avvek som ni nog märkte. jag kände att tempot som gruppen höll inte riktigt passade mig, jag blev så himla stressad och tyckte bara det var obehagligt. hade kanske hanterat det hela bättre om jag sovit ordentligt inatt och vi inte stressat som dårar dit i förmiddags, men så var nu fallet.

jag upplevde det som att tempot var väldigt ojämnt, övriga gruppen halkade efter de två första hojarna och gasade därför väldigt på rakorna för att sedan bromsa in i kurvor och sen full fart igen, vilket gjorde att jag satt och spände mig för att hänga med i svängarna. jag hade tänkt vänta tills första raststoppet för att prata om det hela, och se om några andra ville avvika i nån lugnare grupp kanske, men jag kände bara att jag inte orkade så långt.

jag har aldrig åkt i grupper större än tre tidigare och det var nog mycket det som stressade mig, att man skulle hinna ifatt i korsningar, vid omkörningar etc. om jag ska köra själv i grupper framöver ska jag nog köra i såna som håller ungefär laglig fart hela tiden och åka bakpå i grupp är kanske inte riktigt min grej. eller så var det bara idag, jag vet inte.

jag vill inte agera gnällkärring, moraltant eller liknande. alla i gruppen är säkerligen kompetenta förare som klarar av ett högre tempo än jag. jag är en fegis som dagen till ära var i risig form.

jag hoppas ni hade en trevlig dag!



Hej hopp...just av "denna anledning" har "mindre snabba gruppen" bildats på onsdagsgazzet...mindre grupp som kör i normalt tempo som man slipper köra med andan i halsen och känna sig skit stressad av allt o alla...
...gruppen "nämns precis" ... eftersom vi inte är superultra gazzare... men vi finns ........vi är sista gruppen som kör iväg från statoil.....

.....välkommen och hänga med där
:tummenupp

/gula faran
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Tider sommarrodel

Code:
Nick/Namn           Kval1            Kval2
Mr K                  1.18.67         [B]1.18.61[/B]
GSXR1100R         1.20.92         [B]1.19.21[/B]
Jtds                   1.28.96         1.24.03
RogerR               1.23.03         1.24.68
GSXRJunior          [B]1.19.24[/B]         1.22.05
Gullefjun             1.23.74         [B]1.18.97[/B]
Bluebird              1.19.69         [B]1.18.17[/B]
Duck                  1.20.04         1.20.57
Mikael                1.24.80         1.24.53
Cat                    1.56.00         1.31.00

Final

Gullefjun             1.18.74
GSXR1100R         1.19.40
Bluebird              1.19.49
Mr K                  1.20.55
GSXRJunior          1.20.88
 
Last edited:

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Gula faran skrev:
Hej hopp...just av "denna anledning" har "mindre snabba gruppen" bildats på onsdagsgazzet...mindre grupp som kör i normalt tempo som man slipper köra med andan i halsen och känna sig skit stressad av allt o alla...
...gruppen "nämns precis" ... eftersom vi inte är superultra gazzare... men vi finns ........vi är sista gruppen som kör iväg från statoil.....

.....välkommen och hänga med där
:tummenupp

/gula faran

tack! ja, jag har nog tänkt göra det. ska bara klara körkortet först!
annars kan jag gärna övningsköra med, men det blir kanske lite klyddigt, jag måste arrangera nån att övningsköra med, eftersom svärfar, som jag brukar köra med, kanske inte alltid vill åka med, och denne stackare måste ju komma och hämta upp mig i malmö osv. men om det finns några frivilliga aspiranter får de gärna höra av sig till mig!
:)
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top