dags igen? (R.I.P)

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Läst klart..

Man chockas ibland över hur folk tänker...
Ett liv är ett liv.. och alla har i början rätt till det. Sen finns det vissa som tar ett steg i fel riktining, och om det bara är ett steg där man stjäl något så har man nog rätt till livet ändå. Det finns faktiskt folk som vairt på fel väg men som senare hittat rätt igen. Kan dock förstå att folk i detta forum blir arga över att de får sin pärla snodd. Men att dra till med så drastiska saker som man läst här e fan inte friskt! :kocko har själv fått en hoj snodd... hade den försäkrad så jag fick en ny!
Sen kan man juh alltid ställa sig frågan om vad som e värst eller inte.
Att äga sin hoj å dundra fram i 200 på trafikerad väg, eller att nån har snott en hoj å slängt upp den på en släpvagn.. ( Nu twistat lite för att belysa riskerna vi som kör som galningar utsätter andra för). jaja... Ni behöver inte kommentera just detta...

Tragiskt att nån dör helt enkelt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
KaZ skrev:
Kan dock förstå att folk i detta forum blir arga över att de får sin pärla snodd. Men att dra till med så drastiska saker som man läst här e fan inte friskt! :kocko

Håller med. Skulle jag äga en sporthoj som blev snodd och fick läsa i tidningen att tjuven kört ihjäl sig skulle det kännas jävligt kymigt.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ravetrancer skrev:
Tragiskt är det.....inget annat, vare sig han stal hojen eller inte så är det fan tragiskt.
Han lämnar nog mycket sorg efter sig och det är ju det som är värst egentligen:(

Lägg ner allt jävla moralsnack! Lyssa på Ravis! SLUT!

Det ÄR jävligt tragiskt

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
stulen, lånad eller drogad, skiter faktiskt i vilket. ett liv är ett liv.
VIF

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Respekt, saknad och medlidande...

Jag är rätt kluven, men väljer man att vara någon som gör sitt bästa för att parasitera på samhället (d v s oss andra) på ett så brutalt sätt att man tycker att stöld av andras ärligt och hårt förtjänta egendom är OK... då tycker jag att man förverkat sin rätt att få samma samhälles respekt och saknad när man har ihjäl sig i processen.

Snor man en MC vet man utmärkt väl vad man håller på med. Samma sak om an kör tokfort och om man dessutom väljer att dra polisen.

Är man över 18 så kan man räknas vara medveten om de tänkbara konsekvenserna.

Jag fattar mina val, som inkluderar att inte göra någon av de sakerna. Jag tar konsekvenserna av de valen. Han gjorde andra val och det fick den värsta tänkbara konsekvensen för honom, en konsekvens han skall ha varit medveten om var mycket möjlig.

Jag tänker respektera hans beslut att frivilligt utsätta sig för den risken genom att inte tycka ett dugg synd om honom. Om hans anhöriga, ja, men inte om honom. Och det gäller även icke hojtjuvar.

Jag kände en som dånade in i en bil som svängde ut i 200 + en massa blås och min reaktion var inte så annorlunda. Han fattade sitt beslut att köra som han (ofta) gjorde och visste vad som kunde bli konsekvenserna. Vem är då jag att sitta och vara förmäten efteråt och genom en massa "nejvadsyndochtragiskt" implikera att han inte visste vad han gjorde?!Han visste utmärkt vad han gjorde och vad som med stor sannolikhet kunde inträffa - men bedömde det han fick ut av det vara värt den risken. Saknar honom mycket, även om det inte var en av mina närmaste vänner. Det tog mig mycket hårdare än jag trott det kunde göra, och jag tycker jävligt synd om hans anhöriga... men han dog på det sätt han valde själv och han dog när han gjorde det han tyckte bäst om i detta livet. Att han sedan gör det valet när han har fru och barn, det tänker jag ta med honom (förmodligen utanför)på andra sidan när den dagen kommer och om den sidan finns...

Visst utsätter man sig för en risk varje dag då man stiger ur sängen. Och visst är det en ganska riskabel handling att sätta sig på en motorcykel överhuvudtaget. Dock är risken mycket, mycket försumbar mot den man utsätter sig för om man kör som den killen gjorde. Jag proportionerar mitt medlidande i förhållande till den risk man utsätter sig för. Det är jävligt synd om den som bara steg ur sängen på morgonen och ändå blev påkörd av hojtjuven i kraschen där den senare körde ihjäl sig. Det är i det scenariot inte ett dugg synd om hojtjuven. Det är mindre synd om den som kör ihjäl sig än om den som blev påkörd. Etc...

Jag vet att jag började denna utläggning med att säga att jag är kluven. Medan jag skrev insåg jag att så visst inte är fallet.

Ni som jämför att inte fälla några krokodiltårar i ett sådant här fall med att förespråka dödsstraff är riktigt långt utanför alla rimliga samband och cyklar. Att inte deppa när någon har ihjäl sig själv är en jäkla skillnad mot att ha ihjäl någon. Den som inte ser den distinktionen har man all anledning att vara rädd för på riktigt.

Sist men inte minst: Hade man inte respekt för någon när han levde är man en hycklare om man plötsligt har respekt för honom när han dött. Man är den man kommer att ha varit om man dör i nästa ögonblick. Tänk på det när ni umgås med de levande.

Ha det.
/Fredrik

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln