dags igen? (R.I.P)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Maxxi skrev:
Vem provkör en hoj som man funderar att köpa kl 4 på natten?
Eftersom det förekommer en hel del sådana här "r.i.p trådar" så menade jag att det i ett annat fall kunde vara bra att inte gissa o tro så mycket innan fakta läggs på bordet.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Maxxi skrev:
Ganska olustigt att läsa att hojtjuvar ska slås med baseballträ mm. Sen när en hojtjuv kör ihjäl sig så är det synd om honom. Han blir då "hedrad" med en RIP tråd. När ska ni bestämma er :confused:
Ja, jag tyckte synd om killen ända tills det framkom att han snott hojen. Då fick jag istället sådana där välbehags rysningar, synd på hojen dock :(
V.I.H

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Spiken skrev:
Ja, jag tyckte synd om killen ända tills det framkom att han snott hojen. Då fick jag istället sådana där välbehags rysningar, synd på hojen dock :(
V.I.H
Ditt inlägg skrämmer mig :skrämd

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Att önska livet ur hojtjuvar är ett rätt så tragiskt tänkande, ingen vet bakgrunden till detta.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Att önska livet ur hojtjuvar är ett rätt så tragiskt tänkande, ingen vet bakgrunden till detta.
Och du säger förståss samma sak när din/dina hojar blir stulna eller vandaliserade...?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
motorcykeln var stulen

Omkom på flykt undan polisen

STOCKHOLM En 35-årig man omkom i en motorcykelolycka i Segeltorp söder om södra Stockholm tidigt på söndagsmorgonen.

Precis före olyckan hade polisen försökt få mannen att stanna på grund av ett misstänkt trafikbrott.

- Det visade sig också senare att motorcykeln var stulen, säger Torvald Ivarsson, stationsbefäl vid Södertörnspolisen till TT.

När farten blev för hög avbröt poliserna jakten, men den återupptogs när mc-föraren saktade in. Förföljandet avbröts på nytt i närheten av Kungens kurva när hastigheten återigen blev för hög.

En liten stund senare hittades motorcykeln liggande på Smistavägen. Den 35-årige mannen låg död i ett dike bredvid.

Enligt ett pressmeddelande från Stockholmspolisen kommer "polisernas agerande att utredas i särskild ordning under ledning av en åklagare i chefsställning

www.nerikes.se

finner fan inte ett ord om detta, tråkigt för anhöriga mer vill jag inte kommentera

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tragiskt är det.....inget annat, vare sig han stal hojen eller inte så är det fan tragiskt.
Han lämnar nog mycket sorg efter sig och det är ju det som är värst egentligen:(

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pidda skrev:
Vi tycker olika och det är okej för mig.
Tycker olika????

Du snackar skit, det e vad du gör!!!

Hade din bästa polare snott en hoj och dött så hade du nog sagt att han fick skylla sig själv eller?????
Hatar när folk uttalar sig om saker dom inte ens kan föreställa sig, tänk efter innan du skriver ditt skitsnack.
Tänk på ev barn, fru, föräldrar och vänner till denne, så mycket sorg, men så klart önskar du dom detta eller???

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Det blev i mina ögon mindre tragiskt nu. Men lite tragiskt i allafall.

Editering: För folk som inte förstår, har jag blivit av med en trafikförsäkrad hoj och hatar tjuvar mer än mycket annat. Och tjuvars leva eller inte ska ni inte fråga mig om.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Vem har framhållit sig själv som duktig i denna tråd?

Självklart är det tragiskt när någon kör ihjäl sig, men alla är ansvariga för sina handlingar.
det handlar inte om duktig i denna tråd specifikt, men det är många som kastar glas i stenhus här för jämnan.

Att han är ansvarig för sina handlingar är självklart, men att uttrycka sig på ett så kallt sätt som att skyll dig själv, det är fan fel, vare sig han stulit hojen eller inte. Man kan väl fan inte mena allvar att om man blir av med sin hoj, då önskar man att tjuven dog på riktigt????

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
detta påminner mig om pundaren som inte var drogpåverkad vid tillfället när han körde en stulen hoj från trollhättan förra året och krashade o dog vid Säve i Gbg.
Rätt åt han var det ju sagt i massvis. Dom som kände honom vet vad som hände men många här hade ju sin mening.
Lite fakta i ämnet:
Han var ej drogpåverkad vid tillfället
Och han hade köpt hojen med kvitto o allt därtill, han blev lurad att köpa en stulen hoj.

Man ska inte uttala sig så mycket om massa när man egentligen inte vet ett piss om saken!!!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Spiken skrev:
Och du säger förståss samma sak när din/dina hojar blir stulna eller vandaliserade...?

Ja, man blir sur/upprörd/irriterad när man får något stulet/vandaliserat. Men man önskar sällan livet av någon.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Ja, man blir sur/upprörd/irriterad när man får något stulet/vandaliserat. Men man önskar sällan livet av någon.
Exakt, om man snor ett tuggummi ska man dö då eller gäller det bara mctjuvar???

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Vart har du hållt hus de senaste åren? Missat alla "Min hoj har blivit stulen"-trådar? Kan i kort berätta att merparten av alla inlägg dessa trådar utgörs av div. "skjut av kräket!" "Skottpengar på de svinen" "Dödsstraff för att sno en hoj!" samt i vissa fall även planer på lynchningar. Nu vill jag absolut inte påstå att du har deltagit i någon av dessa trådar, men min syn på tjuvpacket blir bara sämre och sämre. De saknar totalt mänskligt värde i mina ögon, och ska jag vara ärlig så ser jag hellre en död tjuv än en levande.(Hur hemskt det nu än kan tyckas låta)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
det är ju bra att de tillför olyckstatistiken också.... *not*
i vilket fall är det ett jävla skit

tycker man kan sluta diskutera stulet osv... han har nog fått sitt straff så det räcker och blir över...

//håkan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Spiken skrev:
Jag värderar ett människoliv mer än en sak.

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Aja. Tragiskt eller inte så var det han själv som körde ihjäl sig på en någon annans motorcykel.

Jag är f.ö. lite skeptisk till att sörja över att någon man inte känner dör, med tanke på att det dör 1000-tals människor runt om i världen varje dag.

Oskyldiga bönder i Afrika etc. som blir ihjälslagna utan anledning.
När man kan säga att man sörjer och tänker även på dem har man rätt att tycka synd om MC-tjyven utan att utöva dubbelmoral.

/C

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Spiken skrev:
Vart har du hållt hus de senaste åren? Missat alla "Min hoj har blivit stulen"-trådar? Kan i kort berätta att merparten av alla inlägg dessa trådar utgörs av div. "skjut av kräket!" "Skottpengar på de svinen" "Dödsstraff för att sno en hoj!" samt i vissa fall även planer på lynchningar. Nu vill jag absolut inte påstå att du har deltagit i någon av dessa trådar, men min syn på tjuvpacket blir bara sämre och sämre. De saknar totalt mänskligt värde i mina ögon, och ska jag vara ärlig så ser jag hellre en död tjuv än en levande.(Hur hemskt det nu än kan tyckas låta)

Nej, jag har inte missat alla de andra totalt idiotiska trådarna.. Lika korkade varje gång.
Vill man lyncha folk och grilla dem, tortyr etc, så finns det perfekta länder att flytta till, Iran, Saudiarabien etc.
Bara för man är förbannad och anser sig ha rätt, bör man som sagt inte önska livet ur folk..
Visste du att många mördare har ansett sig ha rätt att ta livet av sina offer..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras