dags igen? (R.I.P)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tragiskt att folk stryker med.

Notering dock; När det är snack om nybörjarhojjar, eller att köra som galningar på vägern, då är det mesta ok eftersom "det sitter i föraren", och "alla får ta ansvar".

Men när någon kör över sin förmåga, då är det polisens fel???

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Nr:18 skrev:
Polisens fel? Kan man alltid skylla på polisen? Har man inget eget ansvar för sina handlingar? Killen gör det dåliga valet att dra snuten, då måste han ta med i beräkningen att det kan gå illa. Synd om hans anhöriga som får ett dödsbud...

JAG SKREV ALDRIG ATT POLISEN GJORT FEL !

HanneZ

Guest
Visa respekt för vem? Den avlidne? Hans familj? Låt hans död få en mening genom att några tänker till om de hamnas i samma situation genom denna dikussion istället för att 30 pers skriver rip varvav hälften tycker att det är polisens fel.

Vad händer om polisen aldrig skulle jaga mcbrottslingar. Då hade ingen behövt körkort, alla kunde köra onyktra, mc kunde användas till rån utan att man kunde bli stannad. De går inte! Sen att poliserna kanske inte ska pressa föraren för mycket kan tänkas, men jag misstänker att ingen vet något om händelsen, och då bör man heller inte uttala sig om de.

/ Hannes

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
:(

Man kan enligt min mening aldrig göra polisen ansvarig för konsekvenserna av att man väljer att inte stanna så länge de bokstavligt talar inte rammar fordonet av vägen.

/Olzki

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
ktm 640 bling bling edition
R.I.P

Jag tycker att rutinerna ska ändras för att rädda liv! Alla och polisen vet ju att några av mc-förarna tar risker, eller vad ska man säga saknar omdöme. Därför tycker jag att polisen ska skita i att följa efter! De ska endast ta reg-nr och sedan ställa föraren ansvarig!!!

Ja jag vet att vissa plockar bort reg-nr och att man kanske har lånat ut sin mc, men då ska man ändå bli ansvarig om man vägrar avslöja vem som körde….OK jag fattar att det är svinit att ange folk, men det skulle rädda liv. Och det med att köra utan reg-plåt, blir svårare att komma åt! Man kanske skulle plocka folk i stan, på parkeringar, o inte härja på motorvägar.

Jag vet att mina idéer kommer att blir sågade, men jag försöker ju komma på ngt bra. :va

Man vill ju inte höra att folk kör ihjäl sig! Det är ju tragiskt!! :( :( :(

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Lider med nära och kära.

Dock en liten fundering.
Nu kan det ju vara så de har skrivit artikeln. Men varför står det nästan alltid att "strax efter" de slutade jaga så kraschade föraren. Okej jag kan förstå att de kanske inte hänger på. Men jag tycker att formuleringen är fel. De slutar ju nästan aldrig jaga, om de inte verkligen tappar bort dig.

sandstream

Guest
Ni som undrar varför det brukar stå "strax efter" kan ju fundera på hur stor chans en Volvo på dryga 1.5 ton har att hänga på en hoj som vrider fullt, inte så stor. Därför hänger de på tills de inte ser hojen längre.

Vid den aktuella olyckan hade polisen avbrytit jakten och ett par minuter senate hittar de föraren död i en rondell.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Respekt hit och respekt dit, kör man ihjäl sig när man ska köra ifrån polisen får man skylla sig själv till minst 100%.

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
_raffe_ skrev:
R.I.P

Jag tycker att rutinerna ska ändras för att rädda liv! Alla och polisen vet ju att några av mc-förarna tar risker, eller vad ska man säga saknar omdöme. Därför tycker jag att polisen ska skita i att följa efter! De ska endast ta reg-nr och sedan ställa föraren ansvarig!!!

:(

visst är det tragiskt att folk kör ihjäl sig men vägrar man stanna för polisen tycker jag att man får ta dom konsekvenser det kan ge, inklusive dödsfall...tycker det låter helt sanslöst att du tycker att polisen inte ska följa efter folk som inte kan sköta sig i trafiken, vad händer om nån kör in i volvon med 3 ungar i 200 km/h??? synd att det ska behöva sluta med dödsfall men iallafall bra att ingen "oskyldig" blev drabbad av någons annans idioti...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tycker att många här är väl hårda, särskilt med tanke på vad som hänt. Ena stunden skryts det i vissa trådar öppet om vansinnesfärder och i nästa stund fördöms de som förolyckas. Många av oss har någon gång kört alldeles för fort; det är inte läge att döma när man inte känner till exakt vad som hände.

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Jag tycker det är lite irriterande att polisen gör allt för att stoppa en ensam mc förare som kanske kört lite för fort, för jag antar det är orsaken inte hade han gjort inbrott och tagit med godset på hojen :confused: , och sedan kan polisen inte ens försöka stoppa andra brott som är lite allvarligare för de inte hade resurser eller vad de skyller på. Det är polisens jobb att försöka förebygga brott men om inte killen haft polisen efter sig hade han förmodligen inte dött men å andra sidan så hade han stannat och tagit böter hade han nog inte heller avlidit. Kedjereaktioner är en del av livet men det år tråkigt att folk dör. R.I.P

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
mb skrev:
Tycker att många här är väl hårda, särskilt med tanke på vad som hänt. Ena stunden skryts det i vissa trådar öppet om vansinnesfärder och i nästa stund fördöms de som förolyckas. Många av oss har någon gång kört alldeles för fort; det är inte läge att döma när man inte känner till exakt vad som hände.

Köra alldeles för fort och köra ihjäl sig när man försöker köra ifrån snuten är olika saker.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
t-rex skrev:
Ditt första inlägg gav onekligen det intrycket. Bra att du använde jättestora bokstäver, så att vi verkligen vet att det inte var det du menade :tummenupp

Nä nä nä. Det kanske gav DIG det intrycket.
Mitt första inlägg nyanserade bilden med en av många möjliga vinklingar på vad som hänt, i alla fall så vad det andemeningen med inlägget. Misstolka så mycket ni vill.

Och ja, ibland måste man ta till STOR TEXT när folk tvångsmässigt feluppfattar och felciterar en.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
fy fan va tragiskt detta var:(
Kan ni inte sluta gaffla massa skit i denna tråd som att han får skylla sig själv etc.
Hade det vart din bästa polare hade du då bara sagt, han får skylla sig själv???
Tänk lite era förbannade idioter, så jävla trött på erat sketna moralsnack om hur duktiga ni minsann är!!!!!!
Man gör inte alltid rätt val i livet och då kan det gå så här, men att han får skylla sig själv låter så jävla kallblodigt, som om ni var helt störda!!! Så ger er för fan !!!!

Lider med hans anhöriga o vänner, må han ha det bra där han är nu.

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
G-r krasch?

Solo skrev:
R.I.P... Har hört rykte om att det kan vara Ghost Rider, vad tror ni?
Hoppas inte det....För då kanske han kraschat hojen som jag vill vinna på filmbeställningen...ååå de e inte bra....
För å slippa gissningar på OM det är han så hoppas jag han skriver en snutt här....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Pejo skrev:
JAG SKREV ALDRIG ATT POLISEN GJORT FEL !
DÅ KANSKE DU KAN TALA OM VAD DU MENAR SÅ ATT DET INTE KAN MISSFÖRSTÅS!!

Testa att skriva med vanliga bokstäver, jag är inte döv :fatta!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras