dags igen? (R.I.P)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hygglo skrev:
Hoppas inte det....För då kanske han kraschat hojen som jag vill vinna på filmbeställningen...ååå de e inte bra....
För å slippa gissningar på OM det är han så hoppas jag han skriver en snutt här....
Han var senast aktiv på forumet 21,08 idag.Så jag tror inte att det va han.

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
Nu så
Han körde ju tydligen en stulen cykel.
Hur ställer ni er till det, alla ni som vill koka mctjyvar i olja? :confused:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Nr:18 skrev:
DÅ KANSKE DU KAN TALA OM VAD DU MENAR SÅ ATT DET INTE KAN MISSFÖRSTÅS!!

Nu får du ta o kamma till dig. Jag tror det är bäst jag skriver vad jag INTE menar, det är nog först då det blir helt solklart, inte sant ?

Då tar vi det från början.

1; Det finns dom som anser att det var personens eget ansvar om han kraschade eller inte.
2; Man kan också uppfatta det som om han vart stressad av att vara jagad, och därav kraschade. Trots detta fullt ansvarig för resultatet.

Jag belös alternativ två, som inte uppkommit i tråden.
Jag utredde ingen skuldfråga, och jag la ingen skuld på någon, utan ville nyansera bilden.
Ingenstans skrev jag att polisen gjort fel, eller ordet 'fel'.
Ingenstans skrev jag huruvida man ska ta ansvar eller inte när man kör hoj.
Ordet 'ansvar' förekommer inte i mitt inlägg.

Ändå är du tvungen att svara som om jag skrivit att polisen gjort fel, och att man kan skylla på dom.

Någon skrev att man kunde uppfatta det som om jag tyckt på ett visst sätt. Och visst kan det vara så. Men lägg inte in mer i inläggen än som redan står där. Läs inläggen, inget mer.

Citaten nedan talar för sig själva.

Ninjaboy skrev:
Knappast polisens fel att han bryter lagen och det är faktiskt deras jobb att se till att vi följer den. :mattias

Pejo skrev:
Eller så kan man se det som att polisen stressade honom av vägen.

Nr 18 skrev:
Polisens fel? Kan man alltid skylla på polisen? Har man inget eget ansvar för sina handlingar? Killen gör det dåliga valet att dra snuten, då måste han ta med i beräkningen att det kan gå illa. Synd om hans anhöriga som får ett dödsbud...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Oops skrev:
Han körde ju tydligen en stulen cykel.
Hur ställer ni er till det, alla ni som vill koka mctjyvar i olja? :confused:
Kanske förklarar varför han var jagad oxå.Ändå tråkigt när människor dör,han har ju varit nån mammas lilla gosse nån gång han oxå.Kanske har barn m.m.

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
ktmjacke skrev:
Kanske förklarar varför han var jagad oxå.Ändå tråkigt när människor dör,han har ju varit nån mammas lilla gosse nån gång han oxå.Kanske har barn m.m.

OM han stulit cykeln och OM han försökte köra ifrån polisen får han skylla sig själv. Jag tycker inte det minsta synd om tjuven. Hade han inte kört ihjäl sig skulle jag gärna prylat upp honom.

Han hade säkert någon sorglig bakgrund men jag kan också dra snyfthistorier om det bara är det.

Synd om ambulanspersonalen som skall ta hand om skiten och synd om samhället som skall pröjsa för något som alla får lära sig. Stjäl inte, smit inte och kör inte för fort!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
pidda skrev:
OM han stulit cykeln och OM han försökte köra ifrån polisen får han skylla sig själv. Jag tycker inte det minsta synd om tjuven. Hade han inte kört ihjäl sig skulle jag gärna prylat upp honom.

Han hade säkert någon sorglig bakgrund men jag kan också dra snyfthistorier om det bara är det.

Synd om ambulanspersonalen som skall ta hand om skiten och synd om samhället som skall pröjsa för något som alla får lära sig. Stjäl inte, smit inte och kör inte för fort!
Läs igen så kanske du hajar att jag menar att EN tjyvs död inte drabbar honom hårdast,det finns alltid andra som får lida oxå.Kanske e därför vi inte har dödsstraff på stöld i det här landet,men du verkar ju villig att återinföra det o dessutom agera bödel,fine,det får stå för dig. En som iaf tycker att det är tråkigt när folk dör.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
LillOrvar skrev:
Visst, men det var inte därför han var jagad, det var på grund av trafikbrott, att hojen var stulen kom man på långt senare.

Brottet som gjorde att de hetsade livet ur honom var, just det ETT TRAFIKBROTT!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=307926&previousRenderType=2
Well, hade han snott hojen finns ju risken att han saknade körkort också. Vems fel är det då? Han som inte låst sin hoj tillräckligt bra så den belv stulen, kanske?

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Ganska olustigt att läsa att hojtjuvar ska slås med baseballträ mm. Sen när en hojtjuv kör ihjäl sig så är det synd om honom. Han blir då "hedrad" med en RIP tråd. När ska ni bestämma er :confused:

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Ravetrancer skrev:
fy fan va tragiskt detta var:(
Kan ni inte sluta gaffla massa skit i denna tråd som att han får skylla sig själv etc.
Hade det vart din bästa polare hade du då bara sagt, han får skylla sig själv???
Tänk lite era förbannade idioter, så jävla trött på erat sketna moralsnack om hur duktiga ni minsann är!!!!!!
Man gör inte alltid rätt val i livet och då kan det gå så här, men att han får skylla sig själv låter så jävla kallblodigt, som om ni var helt störda!!! Så ger er för fan !!!!

Lider med hans anhöriga o vänner, må han ha det bra där han är nu.
Får väl hoppas att de verkligen är så satans DUKTIGA och ALDRIG gör FEL i trafiken....de där "moralisterna". Lätt att kritisera andra hela tiden om att man minsann ska göra så och så. Sen likväl så kör de själva inte som lagen föreskriver jämt och ständigt :va

Riktigt tråkigt det som hände iaf :(

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
ktmjacke skrev:
Läs igen så kanske du hajar att jag menar att EN tjyvs död inte drabbar honom hårdast,det finns alltid andra som får lida oxå.Kanske e därför vi inte har dödsstraff på stöld i det här landet,men du verkar ju villig att återinföra det o dessutom agera bödel,fine,det får stå för dig. En som iaf tycker att det är tråkigt när folk dör.

Vi tycker olika och det är okej för mig.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det är alltid tragiskt när det är ett liv som släcks, många runt den avlidne far illa.
I detta fallet var det en kille som susade runt på en stulen bike, ingen hade tvingat ngn att dra snuten, ingen hade tvingat honom att stjäla en hoj...
Lik förbaskat så är det tragiskt, visa nu lite respekt för livet som lämnat denna plats vi kallar jorden!
Det finns säkert folk som älskar och saknar denna individen.
Så som sagt, ska det finnas R.I.P trådar på detta forumet.
Visa då lite respekt!!
//Tobbe

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Ni (och jag) verkar ju alla påtagligt rörda/upprörda av denna olycka (och alla andra som skett denna sommar), vilket är bra! Får en att tänka trots allt...

Hans fel, polisens fel...... faktum kvarstår, killen är död!
Nästa gång kan det vara nån av oss, med eller utan polisens inblandning, ta vara på er - värdelöst att dö har jag hört å förstått!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
fy fan va tragiskt detta var:(
Kan ni inte sluta gaffla massa skit i denna tråd som att han får skylla sig själv etc.
Hade det vart din bästa polare hade du då bara sagt, han får skylla sig själv???
Tänk lite era förbannade idioter, så jävla trött på erat sketna moralsnack om hur duktiga ni minsann är!!!!!!
Man gör inte alltid rätt val i livet och då kan det gå så här, men att han får skylla sig själv låter så jävla kallblodigt, som om ni var helt störda!!! Så ger er för fan !!!!

Lider med hans anhöriga o vänner, må han ha det bra där han är nu.
Vem har framhållit sig själv som duktig i denna tråd?

Självklart är det tragiskt när någon kör ihjäl sig, men alla är ansvariga för sina handlingar.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Tidpunkten på denna händelse tyder ju på att hojen troligtvis var ganska så nystulen.Men bara för att det står att ett fordon var stulet behöver det ju inte va tjyven själv som körde.Vid en annan tid på dygnet kan det ju lika gärna vara en presumtiv köpare som är ute på en provtur o kör för fort o gör det dåliga valet att inte stanna för polisen.Har själv börjat nåt hojköp med att testa prylarna innan man börjat kolla upp papper m.m.Nuförtiden e man ju lite klyftigare o skulle kolla den biten först.Det finns nog många som sitter o åker på/i stulna hojar,bilar,båtar m.m utan att veta om det.Ganska lätt att chassiändra vissa fordon.

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
LillOrvar skrev:
Visst, men anledningen till jakten var ett trafikbrott!

Anledningen till jakten var att den som körde hojen inte stannade när polisen signalerade till honom att göra det. Den som körde tog beslutet att försöka smita och körde då på ett sätt som tragiskt nog ledde till att han omkom. Det må vara tragiskt, men jag ser inte hur man skulle kunna lasta någon annan än den omkomne för det som hände.
Vi tar inte alltid rätt beslut i livet. Ibland blir det fel och det är tragiskt, men det behöver inte betyda att det är någon annans fel.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
ktmjacke skrev:
Tidpunkten på denna händelse tyder ju på att hojen troligtvis var ganska så nystulen.Men bara för att det står att ett fordon var stulet behöver det ju inte va tjyven själv som körde.Vid en annan tid på dygnet kan det ju lika gärna vara en presumtiv köpare som är ute på en provtur o kör för fort o gör det dåliga valet att inte stanna för polisen.Har själv börjat nåt hojköp med att testa prylarna innan man börjat kolla upp papper m.m.Nuförtiden e man ju lite klyftigare o skulle kolla den biten först.Det finns nog många som sitter o åker på/i stulna hojar,bilar,båtar m.m utan att veta om det.Ganska lätt att chassiändra vissa fordon.

Vem provkör en hoj som man funderar att köpa kl 4 på natten?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Maxxi skrev:
Vem provkör en hoj som man funderar att köpa kl 4 på natten?
Har du läst inlägget överhuvudtaget????Står ju precis att det inte var så troligt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras