Länge sen
Bump bump...
Tjena folket.
Loggade in på SH för första gången på sisådär 2 år idag. Det lär inte bli speciellt ofta i framtiden heller för den delen då det sliter hjärtat ur kroppen på mig att mer eller mindre bara höra en stånka.
Jag gick in i SVEMO med det bestämda målet att kunna hålla ett intimt förhållande kvar till sporten men jag fixade fan inte det och det slutade med att jag fick en ordentlig törn av det som tog mer eller mindre ett par år att ta sig ur igen. Det är först de sista månaderna nu som jag har börjat dra upp persiennerna mer eller mindre. Så, det är smärtsamt tydligt att det går helt enkelt inte och synonymiteten mellan mig och min sport är bruten ohjälpligt.
Ryggen blev aldrig bättre efter sista gången protesen i ryggen lossnade så trots att rörligheten i benen är fan så mycket bättre nu än för ett par år sen tom så är jag stekt. Skulle inte ha några större problem att åka motard på bana rent tekniskt vid det här laget, även om jag naturligtvis inte skulle kunna ta mig till den nivån jag vill, men med en rygg som inte sitter ihop ordentligt så skulle nästa smäll fucka upp mig ordentligt.
Så, det är bara att vänja sig vid, och det har jag gjort vid det här laget, att timmar och dagar rör sig olidligt långsamt framåt.
Sitter max 40-70 minuter rakt upp regelbundet innan det börjar bli ganska plågsamt så nog ar det passiviserande alltid.
Men men, trots detta så kunde det naturligtvis vara betydligt värre...
Jag anar att en del kom i kläm, förmodligen speciellt Peter,
.
Det gick helt enkelt bara inte.
Jag hade på många sätt kul ute på banorna och med SVEMO jobbet men i slutänden så blev det nästan förödande för mig.
Har ingen koll på vad som hänt de sista 2 åren men jag hoppas sporten i Sverge lever och frodas och att elitskiktet har breddats lite mer nu.
Ha det bra
Daniel