Databaskraschen - Så vad hände?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tack sweedie! Nu har min abstinens släppt! Livet är som vanligt igen! Och mina självmordstankar har försvunnit! äntligen är sporthoj tillbaka :fyllisar

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Hyffsat snabbt jobbat iaf.

Men säg efter mig: Serverkluster och redundanta servrar. ;)

(jaja... jag SKA fixa stålarna... kanske...)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tillbringade helgen med att småprata med min sambo och umgås med SH-folk på riktigt. :)

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Nice att allt funkar som de ska igen :banana … Känns ju faktiskt som om de flyter bättre nu! Eller så kanske de inte e så mycke folk som belastar serven just nu.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag jobbade eftermiddagshelg, blev ju helt konfys och visste inte vart jag skulle surfa.....:3freak

Men dom två kommande jobbnätterna lär ju flyta på i skön SH-style :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Perfekt att det var paj under helgen och tillbaka igen lagom tills arbetsveckan började... :hihi

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Sånt här är allvarligt Swedie och kan få stora återverkningar i landet, tänk bara alla nördar som nu tvingats umgås med sina kära:krama både på gott och ont:hihi advokaterna har redan uppsving med skilsmässoärenden efter helgen och på landets alla BB är det dags att redan nu dra in julledigheten för det kan komma en boom då.:D

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Skönt att allt funkar igen men jag tycker att ner tiden är ganska hög här på SH jämfört med många andra forum och dyl med många fler användare. Kanske är dax att se över koden och även kanske göra en uppdatering på sajten och ev hårdvara? Hoppas ni inte tar kritiken för hårt vi vill ju alla ha så mycket SH som möjligt....

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
IT'S ALIVE!! :fyllisar :yoparty

Skönt att se att du fått färre klagomål denna gången. Förstår mig inte på människor som gnäller över saker dom får gratis :rolleyes:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
underbart att man kan komma in på sporthoj igen,har varit en tuff helg men nu kan man börja leva igen:tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skönt att allt funkar igen men jag tycker att ner tiden är ganska hög här på SH jämfört med många andra forum och dyl med många fler användare. Kanske är dax att se över koden och även kanske göra en uppdatering på sajten och ev hårdvara? Hoppas ni inte tar kritiken för hårt vi vill ju alla ha så mycket SH som möjligt....
Detta fel hade inget med koden att göra utan när man kapar mysql på servernivå så KAPAR den kopplingen... och görs det samtidigt som en skrivning så skiter det sig.

Jag har dock "ansökt" om uppgradering av SH-servern hursomhelst för att se till att hårdvaran blir bättre. Just nu så sackar sajten när det blir runt 700 + online och det är inte bra.

Det är två gamla åsnor till servrar från "min" tid som fortfarande står kvar och arbetar.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Man märker ganska snabbt att man är beroende av något när det försvinner... : / :SHmissbrukare

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...