Datakörkortet

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Håller jag på att ta nu, inte tråkigt. Nu slipper jag vara rädd för polisen när jag kör min data!! :rolleyes: :huvet

honkiie skrev:
Håller jag på att ta nu, inte tråkigt. Nu slipper jag vara rädd för polisen när jag kör min data!! :rolleyes: :huvet

Vad innebär det eg?

Zee skrev:
Vad innebär det eg?
Vet inte riktigt, men jag vet att folk går halvårskurser för det här iaf, jag är hittils klar med 3 "avdelningar" av 7 efter 45 minuter :)

Eller det innebär iaf att jag måste upp klockan halv sju varje morgon och sitta här och data 8 timmar om dagen.

honkiie skrev:
Vet inte riktigt, men jag vet att folk går halvårskurser för det här iaf, jag är hittils klar med 3 "avdelningar" av 7 efter 45 minuter :)

Eller det innebär iaf att jag måste upp klockan halv sju varje morgon och sitta här och data 8 timmar om dagen.

Ja, det är inte lätt detta med data o sånt. I framtiden kommer alla att köra data så då måste man ha körkort. Man måste kunna word i datan o äcksel o sånna grejer. Man måste kunna behandla data i datan helt enkelt.

korvgubbe skrev:
Att han räknas som deltagare i en arbetsmarknadsåtgärd och inte som arbetslös! :tummenupp

Ja, precis. Vilket underbart land vi lever i. Behöver man inte kunna de fyra räknesätten för att bli politiker?!

Zee skrev:
Ja, det är inte lätt detta med data o sånt. I framtiden kommer alla att köra data så då måste man ha körkort. Man måste kunna word i datan o äcksel o sånna grejer. Man måste kunna behandla data i datan helt enkelt.

Ja hittils har jag kört data utan kör kort menn tänk om polisen skulle stanna mig? Min egn data är ganska långsam så jag tror inte at jag skulle kunna köra ifrån dom även om jag var på den så kallade "informationsmotorvägen" såm even är kallad intern net!1

honkiie skrev:
Ja hittils har jag kört data utan kör kort menn tänk om polisen skulle stanna mig? Min egn data är ganska långsam så jag tror inte at jag skulle kunna köra ifrån dom även om jag var på den så kallade "informationsmotorvägen" såm even är kallad intern net!1

Intern net? Har dom inte stängt av det? Det var väl bara en fluga, huh?

honkiie skrev:

Du menar
microsoft_word.jpg
?

Zee skrev:
Haha, write letterz n shit yo

Klarade just den modulen :tummenupp

Jo är det förresten någon som har erfarenhet av ecdl i arbetslivet? Alltså om ni sökt jobb och dom frågat om ni har körkortet? Eller om ni sökt och sagt att du har körkortet och dom har skrattat åt kortet eller nå? Det verkar ju vara ganska basic och onödigt egentligen.

honkiie skrev:
Jo är det förresten någon som har erfarenhet av ecdl i arbetslivet?

De flesta arbetsgivare vill nog att den de anställer har vana av datorer och främst officepaketet men jag har aldrig hört någon bry sig om datorkörkortet..
Däremot är det ju bra att man skriver
"Erfarenhet av:
- Officepaketet"

... i sin CV...

korvgubbe skrev:
Grattis! Så skönt! Blir så glad när jag hör att skattekronorna används till något så bra och vettigt!
:tummenupp
Bli inte för glad, jag lyssnar på webradio som jag inte betalar för och surfar sporthoj också, tar ju eläktrisitett!

honkiie skrev:
Bli inte för glad, jag lyssnar på webradio som jag inte betalar för och surfar sporthoj också, tar ju eläktrisitett!

Jag var ironisk! Det är dagar som denna när det går upp för mig att mina skattepengar går till arbetsskygga, holkrökande skoternördar som hellre "Alt-tabbar" mellan SH och porren än arbetar som jag går in på min internetbank och för över pengar till Moderaternas Valfond. :tungan

Och omvandlingen är klar:

korvgubbe skrev:
...jag går in på min internetbank och för över pengar till Moderaternas Valfond.

Möt den nya, konservative, korvgubben.

:banana

Farväl palestinasjalar, farväl ömkan för slödder, farväl sämre vetande. :hej

Detta firas med bokbål i Humlegården kl 20.00 den 18/11, efterfest på anrika Crazy Horse.

Markus skrev:
Möt den nya, konservative, korvgubben
All thanks to me :tummenupp

Idag tog jag kaffe utan att betala också! plus att jag kanske ska börja åka gratis buss hit för att surfa på sporthoj nästan hela dagarna

UrbanTiger skrev:
Datakörkortskurs är väl bara ett sätt att lyfta bidrag utan att äta av sina a-kassedagar, LR :gnissla
Jag tror det, men personligen skulle jag hellre sitta hemma och pilla naveln och låta det äta a-kassedagar medans jag väntar på min praktik. Jag är inskriven på ungdomsgarantin och har fixat min egen praktikplats men ajg kan börja först den första december så tills dess måste jag göra det här.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back