Dataspelstråden

Jag hade nog hellre sett en ny TES...
Säker på det? Oblivion är ju trots allt ett av de bättre spelen i serien, och en remake av ett så gammalt spel kan ju eventuellt förhoppningsvis innebära att man slipper mycket av allt woke bullshit som letat sig in i spel på senare tid...

Jag är hoppfull iallafall, det fanns ju ett communityprojekt kallat Skyblivion som var tänkt att bli en remake av originalspelet med Skyrims grafik och spelmekanik vilket jag verkligen såg fram emot men det verkar ju inte ha blivit något av det ännu iallafall... Så jag kommer definitivt spela detta när/om det kommer, Oblivion var grymt bra så att få återuppleva den storyn med modern grafik och förbättrad mekanik kan ju bara bli bra :tummenupp :yoparty

Det är släppt!!!! :yoparty :kär :banana :rock

Viss skillnad får man nog ändå säga att det är... :kär
Skärmbild 2025-04-22 174527.png

Nu vet jag vad jag ska göra inom överskådlig framtid!! :yoparty

Edit: Min sambo är för övrigt en jävla terrorist, hon blev också sugen på att börja spela detta, köpte spelet och rev igång sin nedladdning medan min höll på vilket knyckte all min bandbredd eftersom hon är direktansluten via kabel medan jag kör wifi... Så hennes nedladdning är snart färdig medan min fortfarande står och stampar på ca 70% :4skrika :finger :huvet

Last edited:

View attachment 513769

Edit: Min sambo är för övrigt en jävla terrorist, hon blev också sugen på att börja spela detta, köpte spelet och rev igång sin nedladdning medan min höll på vilket knyckte all min bandbredd eftersom hon är direktansluten via kabel medan jag kör wifi... Så hennes nedladdning är snart färdig medan min fortfarande står och stampar på ca 70% :4skrika :finger :huvet
Nu förstår jag dig fullt! 🤬
Men för alla som inte är gamers så kan det låta som ett i-landsproblem...😉

Ingen här som kör Elden Ring? Jag är väl inne på tredje året nu och har lagt drygt 200 timmar (nej, jag har inte mycket tid över till spel). Elden Ring ligger i den absoluta toppen av allt jag någonsin spelat, vackert, obehagligt, svårt som fan, fantastisk musik och nästan helt utan curling som guidning.

Mina övriga spel på den absoluta topplistan är Diablo 1+2, Skyrim, Witcher 3 och Dragon Age Origins, utan inbördes ordning.

View attachment 513769

- Jag köpte o tankade ner det igår. Blir intressant, även om jag hoppades på en ny Skyrim. (o ännu hellre en ny Fallout!)

Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj