Dataspelstråden

Är det någon mer här som inte gillar musik, filmsekvenser och långa dialoger i spelen?
Själv brukar jag stänga av musiken helt, klicka förbi dialogerna om de inte är viktiga för precis det jag söker för stunden, och klicka Esc om det börjar någon animation som bara är till för att göra det hela snyggt.
Kortfattat: storylinen är ointressant för en sneakande bågskytts-lootare med tjuvheder.

Är det någon mer här som inte gillar musik, filmsekvenser och långa dialoger i spelen?
Själv brukar jag stänga av musiken helt, klicka förbi dialogerna om de inte är viktiga för precis det jag söker för stunden, och klicka Esc om det börjar någon animation som bara är till för att göra det hela snyggt.
Kortfattat: storylinen är ointressant för en sneakande bågskytts-lootare med tjuvheder.
Känner igen mig precis. 😅
Jag får sån skäll av min dotter för att jag gör så. 🫣

Det beror lite på spelet, om det är en vettig storyline med intressanta karaktärer kan jag alltid hänga på, men jag har börjat spela Hogwarts Legacy, och jeez, jag hoppar över nästan all dialog.

Musiken är ju det bästa i många spel. Gillar även cutscenes i välgjorda spel.

Nu spelar jag Kingdom Come Deliverance 2 och det och det har jag gått och väntat på i flera år och köpte första dagen det släpptes på förköp. Spelade första spelet också när det kom ut. Började som ett kickstarterprojekt för typ 20 år sedan, läste om det då och glömde sen bort det. Sen när spelet kom och jag började spela det tyckte jag att det verkade bekant och hade ett svagt minne om något kickstarterprojekt och kollade upp det och mycket riktigt så var det det spelet som hade lyckats. Och med tanke på den lilla budget och få personer dom hade så är det ett mästerverk.

Dom fick ingen backning av dom stora spelbolagen för det var ingen som trodde på det, ett spel i Tjeckien på medeltiden lät ju skittråkigt, ingen magi eller drakar, nej fy vad tråkigt, eller kan ju åtminstone låte det utspelas i England istället. Så då fick det bli kickstarter. Men det blev en succe, framförallt 2an som fick lite mer backning och större budget efter framgången med första spelet.

Trailern från första spelet.

Sabaton gjorde en cover musikvideo.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...