Visste väl att det fanns en gamingtråd nånstans här på forumet. Dåligt med aktivitet dock, lirar folk inget nuförtiden?
Sedan jag köpte gård och slog rot ordentligt så är gaming-laptopen (reste tidigare mycket i tjänsten och det fanns sällan möjlighet att sitta still vid en stationär hemmadator, så det fick bli en bärbar kompromiss så att man kunde spela där man befann sig) utbytt mot en stationär rigg, nu jävlar ska det gejmas ordentligt
Diablo 4 kom ju ut för ett tag sedan, spelade två olika karaktärer upp till ca lvl70 men efter storyn så känns det mest som en massa repetitiv gear-grinding... Tror jag låter det vila tills de släpper nästa update, så får vi se om den innehåller nåt kul.
Något jag däremot fastnat ordentligt för är Baldur's Gate 3, påminner starkt om Divinity 2 (inte jättekonstigt i och för sig då båda kommer från Larian) vilket jag fullkomligt älskade så om någon annan spelat divinity och/eller tidigare Baldur's gate så är mitt råd att köpa 3e upplagan för det är grymt! För mig som alltid gillat konceptet med DnD men som varit tämligen ensam om det i umgängeskretsen så är det fan suveränt att kunna spela den här typen av spel ensam hemma på sin egen dator, rekommenderas varmt
Tar kanske lite tid att vänja sig vid konceptet om man inte är van vid det men när man väl kommit in i det så är det riktigt grymt